2 צפייה בגלריה
 ג'יל ביידן שרה נתניהו
 ג'יל ביידן שרה נתניהו
ג'יל ביידן שרה נתניהו
(צילום: AP Photo/Kin Cheung, EPA)
שרה נתניהו, רעייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אישרה במכתב ששלחה הערב (רביעי) לרעייתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ג'יל, כי אישה בהיריון מתקדם נחטפה ב-7 באוקטובר לרצועת עזה - וילדה בשבי חמאס. זאת לאחר שבימים האחרונים פורסמו דיווחים ולפיהם במערכת הביטחון מעריכים כי חטופה ילדה תינוק ברצועה. לפי הערכות בישראל החטופה שילדה בשבי היא עובדת זרה מתאילנד.
במכתבה, נתניהו ביקשה מהגברת הראשונה לפעול לאלתר למען שחרור החטופים הישראלים. "אני כותבת לך לא רק כאשתו של ביבי, אלא בראש ובראשונה כאמא", כתבה הגברת נתניהו. "כבר יותר מחודש ש-32 ילדים מוחזקים כחטופים בעזה, שנקרעו באכזריות מהוריהם ומביתם. הילדים הללו בוודאי סובלים מטראומה קשה לא רק בגלל חטיפתם, אלא לאחר שהם היו עדים לרצח האכזרי של הורים ואחים באותו יום מחריד באוקטובר".
הכותרת
כאב של לוחמים: היחידות ביקשו קב"ן ביום הראשון למלחמה
25:36
2 צפייה בגלריה
עזה פלסטינים חוגגים על רכב צבאי
עזה פלסטינים חוגגים על רכב צבאי
תושבי עזה על רכב צבאי ב-7 באוקטובר. גם אישה בהיריון נחטפה
(צילום: AP Photo/Abed Abu Reash)
נתניהו תיארה במכתבה: "אחת הנשים נחטפה על ידי חמאס כשהייתה בהיריון. היא ילדה את תינוקה בשבי חמאס. את יכולה רק לדמיין, כמוני, מה עובר על אישה במצב רגיש של לידה כשהיא מוחזקת על ידי הרוצחים האלה. חמאס מחזיק בתינוק בן כמה ימים בלבד! אחד החטופים הוא רק בן עשרה חודשים. תינוק. הוא הפך לחטוף עוד לפני שלמד ללכת או לדבר".
"אני פונה אליך, כאמא לאמא - עלינו לקרוא לשחרורם המיידי וללא תנאי. עלינו לדרוש מהצלב האדום לבקר את החטופים. הם עדיין לא עשו זאת. הסיוט הזה שהתחיל לפני יותר מחודש חייב להסתיים. הילדים והמבוגרים האלה צריכים את עזרתנו", הוסיפה שרה נתניהו.
במקביל, נתניהו שלחה מכתבים גם לרעייתו של נשיא צרפת עמנואל מקרון, בריז'יט מקרון, לרעייתו של ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, אקשטה מורטי, ולנשות מנהיגים נוספים. גם במכתבים אלו ביקשה נתניהו מנשות המנהיגים להתגייס לטובת שחרור החטופים, בין השאר באמצעות הפעלת לחץ על הצלב האדום כדי שיבקר כל אחד ואחד מהם ויפעל לשחרורם.