3 צפייה בגלריה
ג'פרי אפשטיין
ג'פרי אפשטיין
ג'פרי אפשטיין. תיווך?
(צילום: AP)
האם היה קשר ישיר או עקיף בין המיליארדר הפדופיל ג'פרי אפשטיין לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו? כך לפחות נרמז בכתבת תחקיר של "דיילי ביסט", שבה מתוארים קשריו ההדוקים של אפשטיין, שנמצא מת בתא המעצר שלו לפני ארבע שנים, עם ג'ס סטלי, המנכ"ל לשעבר של התאגיד הבנקאי ג'יי פי מורגן.
בכתבה, המבוססת על מיילים שנחשפו, נכתב כי אפשטיין ייעץ לסטלי - ששימש כמנכ"ל הבנק האמריקני הגדול ביותר - בין היתר בנוגע לקשרים עם בכירים בבריטניה, סין - וגם במזרח התיכון. זאת, גם בזמן שאפשטיין היה כלוא בפלורידה על שידול קטינות.
המסמכים, שכלולים בתביעה שהגישו איי הבתולה האמריקניים נגד ג'יי פי מורגן, מראים כי אפשטיין קישר את המנכ"ל סטלי לשורת בכירים ובהם הנסיך הבריטי אנדרו. הוא אף הזמין אותו לפגישות בדאבוס, בין היתר עם מייסד מיקרוסופט ביל גייטס.
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
ראש הממשלה נתניהו
(צילום: AP)
ב"דיילי ביסט" נכתב כי "ייתכן שאפשטיין היה גם האחראי לפגישת בכירי ג'יי פי מורגן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו". לפי הכתבה, במרץ 2021 עובד בתאגיד הבנקאי כתב לסטלי ולבכירים אחרים כי "נגד כל הסיכויים, קיבלנו פגישה עם נתניהו". סטלי העביר את ההודעה לאפשטיין וכתב: "תודה". על כך הגיב אפשטיין: "הפתעה, הפתעה".
חילופי הדברים אותרו כחלק מחקירה פנימית של התאגיד הבנקאי בנוגע לקשרי אפשטיין עם סטלי ועובדים בכירים אחרים. בדוח של ג'יי פי מורגן נכתב כי לסטלי "נראה שהייתה מערכת יחסים קרובה עם אפשטיין, והוא תקשר איתו באופן תדיר וביקש ממנו סיוע, גם בעת שאפשטיין היה כלוא. גם עובדים אחרים תקשרו עם אפשטיין בנוגע למגוון נושאים".
המסמכים גם חושפים את מערכת היחסים המבחילה בין סטלי לאפשטיין. באוגוסט 2009 כתב סטלי לאפשטיין שהוא בלונדון, ואפשטיין שאל אם ראה משהו כשהיה שם. "כן", ענה סטלי. באותו יום, לפי המסמכים, נשלחו 3,000 דולר מאחד החשבונות של אפשטיין בג'יי פי מורגן לאישה "הקשורה לחברת בלט בלונדון המכונה הבלט הבלטי". אותה אישה קיבלה 2,000 דולר מאפשטיין בינואר 2009, בערך באותו הזמן שבו סטלי פגש אותה בפאלם ביץ'.
בינואר 2010, בעת שאפשטיין היה במעצר בית בפלורידה, סטלי כתב לו: "כיף הלילה. מה אנחנו עושים עכשיו?". אפשטיין ענה זמן קצר אחר כך שהנהג שלו, "סוחר סמים חמוש לשעבר" כדבריו, יאסוף אותו מאיי הבתולה. "יש מסוק מוכן לסיור באזור. תזכור שיש לי שני מעגני יאכטות, אתה יכול להשתמש בג'ט סקי ובחדר הכושר שלי". בהמשך כתב סטלי לאפשטיין: "הגעתי. מתישהו, אנחנו צריכים לעשות את זה יחד".
במסגרת התביעה, טענו בג'יי פי מורגן כי איי הבתולה העניקו לאפשטיין יותר מ-300 מיליון דולר בהטבות מס וביטלו את הדרישות למעקב אחר העבריין המין - שחילק בתמורה כסף ומתנות לבכירים במדינה. הבנק האמריקני הגדול ביותר תיאר במסמכים שהעביר לבית המשפט כיצד אפשטיין שילם לכאורה לאנשי אכיפת החוק באיי הבתולה, ואף היה בקשר עם הגברת הראשונה. לדברי הבנק, היא ויתר הבכירים ידעו על פשעי אפשטיין.
3 צפייה בגלריה
אהוד ברק ג'פרי אפשטיין
אהוד ברק ג'פרי אפשטיין
ברק ואפשטיין
(צילום: אבי מועלם, AP)
בתחילת החודש שעבר דווח כי ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק ביקר את אפשטיין עשרות פעמים באחוזותיו בפלורידה ובניו יורק. ברק הודה שביקר לעתים קרובות את אפשטיין כשנסע לארה"ב, ולאחר התאבדותו של המיליארדר הפדופיל בכלא טען: "הייתי מעדיף שהקשר בינינו לא היה נוצר". ברק התעקש כי מעולם לא השתתף בשום מסיבה או פעילות עם אפשטיין שבהן היו מעורבות נשים.
ב-10 באוגוסט 2019 אפשטיין שם קץ לחייו בתא המעצר במנהטן. מעצרו הסעיר את ארצות הברית וכמה חקירות נפתחו כדי לבחון את הטיפול של הרשויות במשפט שנערך לו לפני יותר מעשור, שבו נאשם גם כן בעבירות מין.
אפשטיין נודע כבעל קשרים הדוקים עם נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון, הנסיך הבריטי אנדרו ודונלד טראמפ – לפני שהיה נשיא ארה"ב. בדיווחים בחודשיים האחרונים נחשפו גם פגישותיו עם שר האוצר האמריקני לורנס סאמרס, יוצר הסרטים וודי אלן ומייסד לינקדאין ריד הופמן. לפני חודש אף נחשף כי איים לכאורה לחשוף רומן בין ביל גייטס לבין צעירה רוסייה.
מלשכת ראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה: "בניגוד לברק שנפגש עם אפשטיין למעלה מ-30 פעמים אחרי שהורשע, רה"מ נתניהו מעולם לא נפגש עם אפשטיין, וממילא לא היה זקוק להמלצתו של איש כדי להיפגש עם נציגי ג'יי פי מורגן או עם נציגי ארגונים פיננסיים רבים אחרים עימם הוא נפגש, כדי לעודד השקעות בישראל".