שישה חשודים נעצרו בחשד למעורבות בגניבת הענק ממחנה האימונים "צנובר" שברמת הגולן. כך הותר הבוקר (יום ראשון) לפרסום. המשטרה מסרה כי שוטרי מחוז צפון עצרו את החשודים, תושבי טובא-זנגרייה בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, בשטח מיוער סמוך למועד הגניבה, ובית המשפט האריך את מעצרם עד ליום שלישי הקרוב.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מהחיפושים אחר החשודים במעורבות בגניבת התחמושת בבסיס הצבאי בצפון
תיעוד מהחיפושים אחר החשודים במעורבות בגניבת התחמושת בבסיס הצבאי בצפון
מידע מודיעיני הוביל לספירת המלאי. החיפושים אתמול
(צילום: דוברות המשטרה )
3 צפייה בגלריה
בסיס צנובר
בסיס צנובר
בסיס צנובר
(צילום: אביהו שפירא)
אחד מכיווני החקירה שנבדקים כעת הוא שהחשודים קיבלו סיוע מתוך הבסיס. בחקירה מעורבים גם שב"כ ומצ"ח. אמש התברר כי מידע מודיעיני שהתקבל הוא שהביא לגילוי בשעת לילה של גניבת התחמושת: רק לאחר הדיווח המודיעיני שהתקבל נעשתה ספירת המלאי בבונקרים של הבסיס, שבה התגלה חוסר של 70 אלף קליעי 5.56 מ"מ לנשק קל ושל כ-70 רימוני מטול נפיץ.
אמש הורה אלוף פיקוד הצפון, אורי גורדין, להקים ועדת מומחים בראשות אלוף-משנה מיקי שרביט, ש"תתחקר ותבדוק את כלל הגורמים והכשלים שאפשרו את הגניבה". ממצאי התחקיר, כך נמסר, יוצגו למפקד הפיקוד בתוך כחודש.
3 צפייה בגלריה
החיפושים אחר הפורצים בבסיס צנובר, רמת הגולן
החיפושים אחר הפורצים בבסיס צנובר, רמת הגולן
החיפושים אחר הפורצים, אתמול
(צילום: דוברות המשטרה)
על גניבת התחמושת דיווח צה"ל רק אתמול בצהריים, אבל כבר במהלך הלילה הגיעו כוחות גדולים שהוקפצו למקום ופתחו בסריקות. התקרית אירעה כחודש וחצי אחרי ניסיון פריצה נוסף לבסיס צבאי ברמת הגולן, ואז הוא סוכל: לוחמות מחיל התותחנים הבחינו אז בשני אזרחים שמסתובבים בשטח מחנה קרן, ואדם נוסף שממתין ברכב מחוץ למחנה, ועצרו אותם.
במשטרה אמרו אז כי שלושת החשודים - פלסטיני מחברון, תושב מזרח ירושלים ועובד זר מתאילנד שמתגורר בירושלים - הועברו לחקירה. לפי החשד, שני הפלסטינים זחלו מתחת לגדר בפינה נסתרת של הבסיס, והסתובבו בתוכו בחיפוש אחר תחמושת, כלי נשק או ציוד צבאי אחר.

בחודש שעבר התרחשה פריצה נוספת, הפעם במחנה בדרום, וגם בה נגנבה תחמושת רבה: דובר צה"ל הודיע אז שבפריצה למחסני אמצעי לחימה בבסיס שדה תימן בדרום, של חטיבת גבעתי, נגנבו קרוב ל-30 אלף כדורים של רובים ושל מאג. מדובר בבסיס שאירעו בו כבר מקרי פריצה בהיקפים כאלו בעבר, וזאת על אף שהושקעו עשרות מיליוני שקלים באבטחתו.
ראש מועצת טובא זנגריה וויסאם עומר, אמר לאולפן ynet: "בטובא זנגריה קורים דווקא דברים חיוביים. בכל מקום יש פשע. יש פה צוות גדול של כוחות משטרה שנותנים מענה לנושא תחושת הביטחון. אני מחדד, ברגע שיש חקירה, אי אפשר לקבוע שהאנשים האלה מפה. אומרים שיש חשש שחיילים מעורבים בסיפור הזה."
עו"ד יחיא דהאמשהעו"ד יחיא דהאמשהצילום: פיאד ספורי
עו"ד יחיא דהאמשה, המייצג מטעם הסנגוריה הציבורית את אחד החשודים, אמר: "הלקוח שלי מכחיש כל קשר לאירוע. הוא מסר גרסה ושיתף פעולה עם חוקריו. אנו ממתינים שרשויות החקירה יבחנו את גרסתו. חשוב לציין שהוא לא נעצר בסמוך לבסיס או במקום קרוב אליו, ולא נמצא ברשותו שום חפץ שקושר אותו לבסיס".
עו"ד ניזאר עבוד, מייצג של חשוד נוסף מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר כי "הלקוח שלי נורמטיבי לחלוטין, מכחיש כל קשר לפריצה ולגניבה. הוא נעצר בסמוך למקום מגוריו יחד עם החשודים האחרים".