1 צפייה בגלריה
נתנאל אהרון בן ה15 שנדקר בראשון לציון
נתנאל אהרון בן ה15 שנדקר בראשון לציון
נתנאל אהרון וזירת הרצח
(צילום: דוברות המשטרה)
חמישה הנערים שנעצרו הבוקר (יום חמישי) בחשד לרצח נתנאל אהרון בן ה-15 בשכונת רמב"ם בראשון לציון הוגדרו במשטרה כ"חבורה אכזרית". המניע לרצח, לפי המשטרה, הוא סכסוך בין חבורות - ובמסגרת הפשיטות על בתי החשודים נתפסה היום גם מעבדת סמים. לפי המשטרה, בשכונת רמב"ם התנהל סחר מקיף בסמים שקשור לפרשה, וחשודים נוספים עוכבו לחקירה בגין עבירות אחרות.
בכיר בימ"ר מרכז אמר היום כי "החבורה שנעצרה בחשד לרצח מורכבת כולה מקטינים שלא הגיעו לגיל 16, וכבר יש להם יכולת תקיפה עם סכינים ואלות. הם היו לבושים בכובעי גרב. מדובר בחבורה אלימה של נערים שנקלעו לסכסוך עם חבורה אחרת".

במשטרה מעדיפים לפי שעה לשמור את מהות הסכסוך בין המנוח וחבריו לנערים שנעצרו כחסוי, אך מאשרים כי הרצח היה מתוכנן - ונתנאל היה היעד שלו. לדברי גורם בחקירה, "התחלנו מאפס, הייתה זירת רצח מורכבת ולא היו עדים שראו את הדקירה. הבנו מה הרקע והמניע, זיהינו אירועים נוספים ועקבנו באופן סמוי אחר הנערים".
שניים מהחשודים שנעצרו ללא עבר פלילי, והיתר מוכרים היטב למשטרה. "לראות חבורת קטינים אלימה זה פשוט מזעזע", אמר הבכיר בימ"ר מרכז. "קשה לראות ממש ילדים עבריינים בני 15 אלימים שלא מהססים לתקוף באלות וסכינים. אנחנו יודעים מה חלקו של כל אחד בחבורה שנעצר ועיכבנו נערים נוספים לחקירה".
"ראיתי הרבה פושעים קטינים, אבל באלימות כזו לא נתקלתי - ועוד בהתנהגות ממש עבריינית של ילדים בני פחות מ-16", אמר הגורם. בשעת בוקר היום החליטו חוקר ימ"ר מרכז לבצע את המעצרים, והחקירה עברה לשלב הגלוי. היום יוארך מעצרם של הנערים החשודים.

מיד לאחר הרצח, קיבל ראש העיר רז קינסטליך תלונות מתושבי שכונת רמב"ם שהביעו מחאה על תחושת ביטחון ירודה. בעקבות כך הורה ראש העיר לתגבר את הסיורים והאבטחה בשכונה. החברה העירונית לביטחון ציבורי בעיר העמידה כוח משימה מיוחד שפועל בכל שעות היממה ומשתמש בין היתר ב"איזי ריידר" לצורך סיורים ברחובות השכונה.
סגן ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון מקסים בביצקי אמר השבוע: "נעשה הכול כדי להגביר את הביטחון האישי של התושבים". בחברה לביטחון וסדר ציבורי מאמינים כי הפעילות בשטח תביא להדרת רגליהם של גורמים עברייניים ואלימים מהשכונה.