רוצח חברתו יישאר בכלא: בית המשפט המחוזי בנצרת, הפך את החלטת ועדת השחרורים המיוחדת, וקבע כי גלעד שמן, שרצח את חברתו עינב רוגל בשנת 1991, ימשיך לרצות את מאסרו ולא ישוחרר.
2 צפייה בגלריה
גלעד שמן, עינב רוגל
גלעד שמן, עינב רוגל
גלעד שמן ועינב רוגל. הרצח אירע בשנת 1991
(צילום: אפי שריר, רון סלומון, "ידיעות אחרונות")
שמן (53), הורשע ברצח רוגל בת ה- 19, באמצעות ירי אקדח לרקתה, לאחר שמיאנה לשוב למערכת יחסים זוגית עמו. הוא הגיע לקיבוץ שער הגולן, נכנס לחדרה, ובעודה ישנה ירה בה. שמן ריצה עד כה יותר מ-32 שנות מאסר, מתוך 36 השנים שנקצבו לו על ידי נשיא המדינה.
ב-18 בדצמבר, החליטה ועדת שחרורים מיוחדת במקום מושבה בבית הסוהר צלמון, לקבל את בקשתו של שמן והורתה על שחרורו המוקדם.
המדינה ערערה על החלטת השחרור. בין השאר הפנתה המדינה לעמדת משפחת הקורבן, כפי שבאה לידי ביטוי מפיה של אמה של המנוחה, נורית רוגל. היא התנגדה באופן נחרץ לשחרורו המוקדם של שמן, וטענה כי הוא "אינו בר תיקון". האם אמרה כי ראוי מבחינה מוסרית, שרוצח בתה ירצה את מלוא תקופת העונש שנקצבה לו.
2 צפייה בגלריה
מחוזי נצרת: דיון מכריע בסוגיית שחרורו של הרוצח גלעד שמן
מחוזי נצרת: דיון מכריע בסוגיית שחרורו של הרוצח גלעד שמן
נורית רוגל (אמא של המנוחה) וזוהר אחותה בדיון בבית המשפט
(צילום: אביהו שפירא)
השופטים קיבלו את העתירה לדחות את החלטת וועדת השחרורים וציינו בין השאר: "דומה, כי בעבירות מהסוג בהן הורשע המשיב, לעמדת משפחת הקורבן, שהיא 'הקול' היחיד של המנוחה שיכולה להמשיך ולזעוק את זעקתה גם היום – יש לתת משקל לא מבוטל במערך השיקולים של הוועדה המיוחדת בבואה להורות על שחרורו של המשיב".
השופטים הוסיפו עוד, "ייאמר, כי ניכר שהמשיב התמיד ועבר כברת דרך מבחינה טיפולית ושיקומית – והדבר ראוי לציון. יחד עם זאת, לא שוכנענו, כי המשיב רשאי ליהנות מפריבלגיה של שחרור מוקדם נוכח המסוכנות המשמעותית הנשקפת ממנו".