היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, שח"כים בליכוד קראו לפטרה, לא הוזמנה באופן חריג לישיבה הראשונה של ממשלת ישראל ה-37 שהתקיימה הערב (חמישי), ולפיכך היא נערכה בלעדיה וללא נציגים מטעמה. גורם בסביבת ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו מסר כי "היא לא רצויה פה", אך בהמשך נתניהו שוחח עם בהרב-מיארה והשניים קבעו לקיים פגישת עבודה ביום ראשון. ynet העביר בשידור ישיר את ישיבת הממשלה הראשונה.
לדברי גורם בסביבת ראש הממשלה, "זה מסר די ברור וחד של נתניהו ליועצת המשפטית לממשלה. הוא בעצם אומר לה: 'את לא רצויה כאן'. הייתי בעשרות ישיבות ממשלה לאורך השנים ומעולם לא הייתה ישיבה ללא יועץ משפטי לממשלה או בהשתתפות נציג מטעם היועץ. גם בישיבות שהן לכאורה ללא החלטות אלא רק חגיגיות כמו זו תמיד הוזמן היועץ המשפטי לממשלה".
7 צפייה בגלריה
"הוא בעצם אומר לה: 'את לא רצויה כאן'". נתניהו ובהרב-מיארה
"הוא בעצם אומר לה: 'את לא רצויה כאן'". נתניהו ובהרב-מיארה
"הוא בעצם אומר לה: 'את לא רצויה כאן'". נתניהו ובהרב-מיארה
(צילום: יואב דודקביץ', נועם מושקוביץ דוברות הכנסת)
7 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
נתניהו מרים כוסית בישיבת הממשלה. "קדימה לעבודה"
( צילום: אוהד צויגנברג)
7 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
( צילום: אוהד צויגנברג)
בעקבות אי הזמנתה של בהרב-מיארה לישיבת הממשלה, מלשכת רה"מ נמסר: "מדובר בישיבת ממשלה טקסית ללא החלטות ולכן משתתפים בה רק חברי הממשלה". על אף התגובה, נהוג להזמין את היועמ"ש גם לישיבת הממשלה הראשונה והטקסית - וכך למשל נכח אביחי מנדלבליט בישיבת הממשלה הקודמת.

נתניהו: "הממשלה מאוחדת גם בחזון וגם במטרה"

"אני מאוד נרגש לפתוח את הישיבה הראשונה של ממשלת ישראל ה-37", אמר נתניהו בפתח הישיבה. "אני נרגש לפגוש הרבה מאוד אזרחים שמחים ומאושרים, קודם כל על כך שהקמנו ממשלה. הם מאושרים שהחזרנו את היציבות, כי הם בטוחים שנעבוד יחד למען כל אזרחי ישראל. זאת הפעם השישית שאני מקים ממשלה בישראל, וזאת השנה ה-16 שלי בראשות ממשלה בישראל".

7 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
מימין: היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט בישיבת הממשלה הקודמת
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"אני מתרגש בגלל האמון העצום שעם ישראל נתן לנו", המשיך נתניהו. "האחריות גדולה, ויש לנו נבחרת מצוינת של אנשים מעולים שיעשו את העבודה למען כל אזרחי ישראל. יש לנו ארבע מטרות מרכזיות - לבלום את איראן, להחזיר את הביטחון והמשילות בתוך מדינת ישראל, לטפל ביוקר המחיה ולהרחיב באופן דרמטי את מעגל השלום. נעשה זאת כי אנחנו ממשלה אחודה ולא פריטטית, בלי 'חליפים'. אנחנו מאוחדים גם בחזון וגם במטרה. כבר הבאנו לישראל את השנים הטובות בתולדותיה, ועכשיו נצעיד את ישראל לפסגות חדשות בממשלה שתמלא את ימיה. עכשיו קדימה לעבודה".
שר הפנים והבריאות הנכנס אריה דרעי אמר בישיבה כי "ביחד יש לנו מטרה גדולה מאוד, ואני משוכנע שנצליח למען עם ישראל כולו. באנו לעזור לכולם ולא תהיה אפליה לאף אחד. כל אחד יקבל את כל מה שמגיע לו בעזרת השם". השר לביטחון לאומי החדש איתמר בן גביר אמר: "מדברים על ציבור חושש וציבור שמח, אבל צריך להבהיר שאין ממה לחשוש. אנחנו נקיים את המדיניות שלשמה נבחרנו מצד אחד, ותהיה אהבה לכולם מצד שני".
7 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"נקיים את המדיניות שלשמה נבחרנו". בן גביר בישיבת הממשלה לצד עידית סילמן
(צילום: אלכס גמבורג)
7 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
סמוטריץ' בישיבת הממשלה
(צילום: אלכס גמבורג)
7 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
( צילום: אוהד צויגנברג)
מוקדם יותר הערב הגיע נתניהו למשרד ראש הממשלה בירושלים, ופרסם תמונה שלו אוחז בטלפון - זמן קצר אחרי פגישת חפיפה של 45 דקות עם קודמו, יאיר לפיד. הפגישה בין השניים עסקה אך ורק בנושאים ביטחוניים, ולאנשי צוותו של נתניהו הועברו קלסרי חפיפה נוספים.
לאחר ישיבת הממשלה ייסעו נתניהו והשרים לבית הנשיא לצילום המסורתי של הממשלה, שיתקיים בשעה 20:30. נשיא המדינה יצחק הרצוג ונתניהו יעמדו במרכז התמונה המסורתית, שתצולם באולם המרכזי בבית הנשיא.

נתניהו הציג מוקדם יותר בכנסת היום בדיון שנערך במליאת הכנסת את מטרות ממשלתו. "בארבע השנים הבאות נפעל שישראל תהיה מעצמה עולמית, משגשגת וחזקה, שקיומה לא מוטל עוד בספק", אמר. "לשם כך עלינו לבצע שלוש משימות: הראשונה, לסכל את מאמצי איראן לפתח ארסנל של פצצות גרעין, שיאיימו עלינו ועל העולם כולו. נבטיח את העליונות הצבאית של ישראל במרחב הסובב אותנו.
"המשימה השנייה היא לפתח את תשתיות המדינה, כולל לפתח רכבת בזק שתיסע במהירות של מאות ק"מ בשעה ותחבר את המדינה מקריית שמונה עד אילת ובכך תשלים את מהפכת התחבורה שהתחלנו בעשור הקודם. המשימה השלישית היא להמשיך להרחיב את מעגל השלום עם מדינות ערב במטרה לסיים את הסכסוך הישראלי-ערבי".