המשטרה עצרה הערב (יום חמישי) שני יהודים, בגיר וקטין, בחשד למעורבות בהתפרעויות האלימות בכפר מפקרה שבדרום הר חברון - שבהן נפצע באורח בינוני פלסטיני בן 3 שנפגע מאבן בראשו. השניים נעצרו באזור מצפה אביגיל שבדרום הר חברון, ומעצרם של שלושה יהודים נוספים הוארך היום בארבעה ובחמישה ימים בבית המשפט השלום בירושלים. בסך הכול נעצרו לאחר ההתפרעויות שישה יהודים ושני פלסטינים.
5 צפייה בגלריה
ילד פלסטיני שנפצע מאבן שהושלכה לעברו ע"י מתנחלים
ילד פלסטיני שנפצע מאבן שהושלכה לעברו ע"י מתנחלים
הילד שנפצע בבית החולים
5 צפייה בגלריה
 עימותים בין פלסטינים למתנחלים בדרום הר חברון
 עימותים בין פלסטינים למתנחלים בדרום הר חברון
העימותים בדרום הר חברון
בראה חמאמדה, אמו של מוחמד בן השלוש שנפצע מהאבן, שחזרה הערב בחדשות 13 את רגעי האימה. "המתנחלים השליכו אבנים וריססו בגז", אמרה. "רצתי החוצה כדי לבדוק מה קורה עם שאר הילדים הקטנים, וכשחזרתי ראיתי שהבן שלי שוכב ופצוע מאבן שפגעה לו בראש".
לדבריה, "נגרם למוחמד סדק בגולגולת ויש לו שטף דם פנימי בראש. אני מאוד מתגעגעת אליו, אני רוצה לארגן אישור כדי לראות אותו ולעזור לילד להירגע ולהחלים".
במהלך השיחה הגיע לכפר מפקד פיקוד המרכז בצה"ל, אלוף יהודה פוקס, כדי לבחון את הנזק שנגרם מתקיפת המתנחלים. לדבריו, "ההתנהגות שהייתה פה היא התנהגות לא מקובלת בשום קנה מידה, בשום מקום, לא משנה למי משתייכים. זה לא לגיטימי בשום צורה ובשום אופן פעילות כזאת של אלימות כמו שהייתה פה. זו בושה וחרפה, אני אחראי פה על הביטחון באזור ואני אחראי גם על הביטחון שלכם".
5 צפייה בגלריה
כלי רכב פלסטינים הושחתו במהלך עימותים בין פלסטינים למתנחלים בדרום הר חברון
כלי רכב פלסטינים הושחתו במהלך עימותים בין פלסטינים למתנחלים בדרום הר חברון
כלי רכב פלסטיניים שהושחתו במהומות
מוחמד חוסיין המאמדי, סבו של מוחמד, אמר כי "עד שאראה בעין שלי (את מוחמד), אני לא סומך. אין מה להאמין, אין להאמין למדינת ישראל".
מאז האירוע נעצרו שמונה חשודים, חמישה מהם עדיין במעצר. עצור יהודי נוסף שוחרר אתמול ושני פלסטינים שנעצרו במהלך המהומות שוחררו עוד באותו יום.
ההתפרעויות שפרצו בשמחת תורה החלו כשקרוב ל-50 מתנחלים ירדו מהמאחז אביגיל לכיוון הכפר כשהם רעולי פנים, והחלו ליידות אבנים על התושבים ולפגוע ברכוש, מכוניות בין היתר, עם אלות ואבנים. בהתפרעויות נפצע באורח בינוני ילד פלסטיני בן 3, שנפגע מאבן בראשו בגב. הוא פונה על-ידי הצבא לבית החולים סורוקה בבאר שבע ועבר שם סדרת בדיקות. שני חשודים פלסטינים וישראלי נוסף מחוות מעון נעצרו גם כן בגין הפרת צו אלוף, אי-ציות להראות החיילים ותקיפת חייל.
בשבועות האחרונים רף האלימות בהר חברון עולה מדרגה נוכח בנייה בלתי חוקית משני הצדדים בשטחי C. שטח המרעה באזור הפך לשדה קרב של ממש. מפקד מחוז ש"י במשטרה, ניצב עוזי לוי, הורה להעביר את החקירה ליחידה המרכזית של המחוז. במשטרה ציינו כי "משטרת ישראל וכוחות הבטחון רואים בחומרה אירועי אלימות ויפעלו בכלל האמצעים לאיתור המעורבים והבאתם לדין".