המשטרה עצרה שלושה ישראלים, בהם קטין מאזור הר חברון ושני בגירים מירושלים, החשודים בעבירות תקיפה, גרימת נזק לרכוש, חבלה והיזק לרכוש בהתפרעויות האלימות שלשום (ג') בכפר מפקרה. במשטרה ציינו כי בהתאם להתפתחויות יוחלט אם להביא אותם לדיון הארכת מעצר בבית המשפט.
ההתפרעויות שפרצו בשמחת תורה החלו כשקרוב ל-50 מתנחלים ירדו מהמאחז אביגיל לכיוון הכפר כשהם רעולי פנים, והחלו ליידות אבנים על התושבים ולפגוע ברכוש, מכוניות בין היתר, עם אלות ואבנים. בהתפרעויות נפצע באורח בינוני ילד פלסטיני בן 3, שנפגע מאבן בראשו בגב. הוא פונה על-ידי הצבא לבית החולים סורוקה בבאר שבע ועבר שם סדרת בדיקות. שני חשודים פלסטינים וישראלי נוסף מחוות מעון נעצרו גם כן בגין הפרת צו אלוף, אי-ציות להראות החיילים ותקיפת חייל.
3 צפייה בגלריה
ילד פלסטיני שנפצע מאבן שהושלכה לעברו ע"י מתנחלים
ילד פלסטיני שנפצע מאבן שהושלכה לעברו ע"י מתנחלים
הילד שנפגע מאבן
3 צפייה בגלריה
כלי רכב פלסטינים הושחתו במהלך עימותים בין פלסטינים למתנחלים בדרום הר חברון
כלי רכב פלסטינים הושחתו במהלך עימותים בין פלסטינים למתנחלים בדרום הר חברון
רכב הפוך בכפר הפלסטיני
3 צפייה בגלריה
 עימותים בין פלסטינים למתנחלים בדרום הר חברון
 עימותים בין פלסטינים למתנחלים בדרום הר חברון
ירדו מהמאחז רעולי פנים
בשבועות האחרונים רף האלימות בהר חברון עולה מדרגה נוכח בנייה בלתי חוקית משני הצדדים בשטחי C. שטח המרעה באזור הפך לשדה קרב של ממש. מפקד מחוז ש"י במשטרה, ניצב עוזי לוי, הורה להעביר את החקירה ליחידה המרכזית של המחוז. במשטרה ציינו כי "משטרת ישראל וכוחות הבטחון רואים בחומרה אירועי אלימות ויפעלו בכלל האמצעים לאיתור המעורבים והבאתם לדין".
מוקדם יותר אתמול אירעו עימותים אלימים במהלך פינוי של מאחז בלתי-חוקי באחת מגבעות יצהר שבשומרון בין נערים במקום שמחו על המהלך, לבין לוחמי מג"ב. במשמר הגבול מסרו כי הושלכו עליהם חפצים. במהלך העימותים תועד אחד משוטרי מג"ב מכה צעיר עם נשקו כמה פעמים. את התיעוד צילמו הפעילים ולא נראית בו השתלשלות האירוע במלואה. במג"ב אמרו כי מדובר ב"סרטון שהופץ ונערך בצורה מבוקרת שלא משקפת את המציאות. רגע לפני שצולם הסרטון, החשוד ניסה לדחוף לוחם מג"ב ולהיכנס לתחום המבנה הלא חוקי, נתן לו מספר בעיטות ומשך את הלוחם. כתוצאה מהמשיכה הלוחם התגלגל יחד עם החשוד שברח מהמקום".
פורסם לראשונה: 22:52, 29.09.21