הצעיר בן ה-19 שנרצח אמש (שבת) ביריות בגלבוע, לפי החשד בידי גבר בן 32 תושב גן נר אחרי קטטה בכביש, הוא דיאר עומרי, שחגג רק שלשום את יום הולדתו. דיאר עבד בעסק משפחתי של אביו, ולו שתי אחיות. החשוד ברצח נעצר אחרי האירוע, והאקדח שהיה ברשותו – ברישיון – הוחרם.
בתיעוד מרגעי האירוע נראו החשוד ועומרי מתקוטטים ביניהם בכביש מחוץ לרכביהם. עד ראייה נשמע אומר "הוא ירה באוויר, מה הוא דפוק?". בהמשך נראה עומרי, אחיינו של כתב ynet ו"ידיעות אחרונות" חסן שעלאן, כשהוא שב לרכבו, בעוד שהחשוד נעמד וירה לעברו מספר פעמים - עד שעומרי נופל על הכביש. "הוא הוריד אותו", נשמע שוב עד הראייה אומר בתדהמה.
7 צפייה בגלריה
דיאר עומרי
דיאר עומרי
דיאר עומרי

החשוד ברצח, תושב גן נר, יובא היום לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בנצרת. דאוד, שמתגורר בכפר סמוך למקום הרצח, אמר כי "אנחנו בגלבוע חיים מעל 70 שנה בדו קיום שאין בכל האזורים במדינת ישראל. אני פונה לתושבים הערבים והיהודים לשמור על דו קיום. היה פה בן אדם שירה. יקבל את העונש שלו. אנחנו נמשיך להיות שכנים. אני פונה לכל הגזרה – לא רוצים הסתות מיותרות".
לפני דבריו של דאוד, הגיעו לכניסה לגן נר מאות תושבי סנדלה. חלקם יידו אבנים לעבר שוטרים – שהגיבו בירי רימוני הלם ופיזרו את הפרות הסדר. שוטרת נפצעה קל בראשה מפגיעת אבן ופונתה על ידי צוותי מד"א לבית החולים העמק בעפולה. הכניסה לגן נר נחסמה, ולאור יידוי האבנים במשטרה קראו לתושבי מושב מגן שאול הסמוך לסנדלה להימנע מיציאה מהמושב מחשש ליידוי אבנים מכיוון הכפר. שני חשודים ביידוי אבנים עוכבו על ידי המשטרה.
7 צפייה בגלריה
תיעוד האירוע בגן נר
תיעוד האירוע בגן נר
החשוד והקורבן מתעמתים. מתוך התיעוד
7 צפייה בגלריה
ניידת משטרה מנופצת בזירת האירוע
ניידת משטרה מנופצת בזירת האירוע
זגוגית ניידת מנופצת בזירה. שני חשודים עוכבו
(צילום: אסף מגל)
בזירה קראו התושבים קריאות כאב, וקרוב משפחה של הנרצח צעק: "איפה בן גביר?", וזכה למחיאות כפיים של כמה תושבים.
דאוד הוסיף כי "בן גביר רצה לתת אישורים לנשקים חופשיים, גם למי שלא מגיע לו – וזו התוצאה. אם אנחנו ממשיכים בממשלה הזאת הוא יביא את סוף מדינת ישראל". הוא מתח ביקורת על החשוד ברצח, ואמר: "הלך צעיר בשביל שטות. הם רבו, גם אני לפעמים רב על זכות קדימה. יבוא יהודי ויהרוג אותי? הבן אדם ברח. אתה יורה כדור, תן בגוף התחתון ברגל ותנטרל אותו. זו הימ"מ שרוצים להרוג מחבל ולוודא הריגה? 6 כדורים על מה?".
7 צפייה בגלריה
זירת האירוע בגן נר
זירת האירוע בגן נר
זירת האירוע בגן נר. "בגלל שטות של אדם לא צריך להשתגע"
(צילום: ישראל מושקוביץ)
7 צפייה בגלריה
זירת האירוע בגן נר
זירת האירוע בגן נר
(צילום: ישראל מושקוביץ)
7 צפייה בגלריה
מחאה באום אל פאחם לאחר רצח הצעיר הערבי סמוך לגן נר
מחאה באום אל פאחם לאחר רצח הצעיר הערבי סמוך לגן נר
עשרות בהפגנה באום אל פחם בעקבות הרצח
למרות זאת, הוא שב וחזר על הקריאה לשמור על השקט בגלבוע. "לא נקלקל את היחסים בינינו לבין התושבים. אנחנו חיים ביחד, מתפרנסים ביחד. אנחנו צריכים מחר לקום בבוקר ולהיות באותו מפעל יחד. בגלל שטות של אדם לא צריך להשתגע. אני מקווה שנשמור על שקט".
גם במועצה האזורית גלבוע הביעו תקווה לשקט. "במהלך עימות פיזי שהתפתח בכביש בין שני צעירים (סנדלה וגן נר), תקפו השניים אחד את השני, ובמהלך האירוע ירה הצעיר מגן נר בצעיר מסנדלה. הנפגע הובהל לבית החולים, שם נקבע מותו. היורה עצור. האירוע כל כך זר לרוח הגלבוע, לסובלנות ולאחווה המאפיינת את כולנו. אנחנו כואבים ביותר וקוראים לכולם לסייע בהרגעת הרוחות ולאפשר למשטרה בהמשך טיפול האירוע. אחריותנו וחובתנו לגלות אחריות ולפעול לשמירת האחדות", אמרו במועצה אמש. בינתיים, באום אל פחם הפגינו עשרות בעקבות הרצח - ואף ניסו לחסום לזמן קצר את כביש 65.
רענן בן צור השתתף בהכנת הכתבה
פורסם לראשונה: 21:54, 06.05.23