נכד נולד אתמול (שבת) בארה"ב לרפאל בן אליהו, שעות אחרי שנרצח בפיגוע הירי בשכונת נווה יעקב בירושלים. רפאל אמור היה להגיע עם רעייתו לברית של נכדו בקליפורניה, אבל במקום זה, להלווייתו הגיע היום בנו קובי, שהפך לאב בפעם השנייה. "אמא ואתה הייתם אמורים להגיע אלינו לברית, ובסוף לא זכית להחזיק אותו בידיים", אמר הבן בהלוויה. "במקום זה, אני לוקח אותך לבית הקברות. השארת חור ענק בלב שלנו".
2 צפייה בגלריה
הקרובים של רפאל בן אליהו ז"ל בהלוויתו
הקרובים של רפאל בן אליהו ז"ל בהלוויתו
רפאל בן אליהו, ובנו קובי. "הייתם אמורים להגיע לברית, ובסוף לא זכית להחזיקו"
(צילום: יואב דודקביץ', מתוך פייסבוק)
רפאל נרצח בפיגוע, ובנו מתן נפצע באורח קשה – אך מאז משתפר מצבו. רפאל הותיר אחריו גם את אלמנתו טינה, שסיפרה אתמול כי נסעה עם רפאל, מתן ובנם הנוסף אור – ועצרו את המכונית אחרי שרפאל הבחין באישה עומדת וצועקת שהמחבל ירה בבנה. "היינו בטוחים שהוא ברח, ואז עשה סיבוב פרסה לפני שהספקנו להזמין אמבולנס. המחבל הגיע מהצד השני והתחיל לירות מטווח אפס. הוא ירה בבעלי ממש מהר ומתן קפץ עליי כדי שהמחבל לא יפגע בי. הוא הציל את חיי ונפגע".
הבן אור, שהיה ברכב עם אביו, אימו ועם אחיו שנפצע, ספד בצהריים לאביו בהלווייתו: "היינו איתך ברגעים האחרונים. עברנו מקידוש לקדיש. לא אשכח את הרגעים האלה לעולמים. על הרצפה נפרדנו ממך. מה הרגשת שם ברגעים האחרונים? מה חשבת? עם מי אני אראה מהיום משחקים של בית"ר, אבא? מי יחכה לי בבית כשאני חוזר מהעבודה כדי לאכול איתי? לא האמנתי בחלומות הכי שחורים שלי שלא תהיה בחתונה שלי".
2 צפייה בגלריה
הקרובים של רפאל בן אליהו ז"ל בהלוויתו
הקרובים של רפאל בן אליהו ז"ל בהלוויתו
בני המשפחה בהלוויה. הבן אור: "עם מי אראה משחקים? תחסר לי בכל דבר בחיים"
(צילום: יואב דודקביץ')
הוא הוסיף: "אתה תהיה חסר לי בכל דבר בחיים שלי. בכל דבר הייתי שואל ומתייעץ איתך, אפילו לפני שהלכתי לחברים. אין לי חור בלב, יש לי בור. והוא אף פעם לא יצליח להיסגר. חצי מהלב שלי הלך. אני אתגעגע אליך. אתה תהיה חסר לי בכל נשימה ונשימה. אני אעשה הכול כדי להעלות את הנשמה שלך הכי גבוה שאפשר. אספר לכולם איזה אדם גדול היית. לא הספקתי להיפרד ממך כשהיית על הרצפה. אמרתי לך שאני אוהב אותך ושאני מצטער. אבא, מתן (הבן שנפצע – ק"נ) בסדר. הנשמה שלך שמרה עליו. הוא יהיה בסדר".
בפיגוע הירי ליד בית הכנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים, הפיגוע הקשה ביותר בישראל מאז שנת 2011, נרצחו מלבד בן אליהו גם אשר נתן (14), איליה סוסנסקי (25) שאול חי (68), בני הזוג אלי (48) ונטלי (45) מזרחי, רפאל בן אליהו (56) ואירנה קורולובה (59).