3 צפייה בגלריה
דיום קודם במועצת הביטחון של האו"ם
דיום קודם במועצת הביטחון של האו"ם
דיום קודם במועצת הביטחון של האו"ם
(צילום: רויטרס)
הפלסטינים מנסים לקדם החלטת גינוי נגד ישראל במועצת הביטחון של האו"ם, בעקבות החלטת הקבינט לקדם בניית 10,000 יחידות דיור בהתנחלויות ולהכשיר תשעה מאחזים בלתי חוקיים. הפלסטינים ינסו להעלות את העניין בדיון התקופתי בנושא המזרח התיכון, שיתקיים ביום שני הבא.
השגריר הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור, פנה במכתב לכל 15 חברות מועצת הביטחון, שבו האשים את ישראל ברמיסת החוק הבינלאומי וב"ניסיון לכפות עובדה מוגמרת בפלסטין הכבושה, באמצעות הגברת אמצעים בלתי חוקיים של קולוניזציה, סיפוח וענישה קולקטיבית".
הוא הזכיר את החלטת הקבינט להכשיר תשעה מאחזים בלתי חוקיים, לחבר עוד עשרות מאחזים לחשמל ומים וגם את ההחלטה לקדם בניית עוד 10,000 יחידות דיור בהתנחלויות. לדברי השגריר הפלסטיני, "החלטות כאלה והצהרות נלוות של פקידים ישראלים הן הוכחה נוספת למדיניות הישראלית לספח את השטח, דבר המהווה פשע מלחמה. האירוניה האכזרית היא שישראל עוקרת בכוח משפחות פלסטיניות ובאותו זמן ממש היא בונה עוד עשרות אלפי יחידות דיור עבור המתנחלים הישראלים, ממשיכה להעביר אוכלוסייה באופן בלתי חוקי לשטח הפלסטיני הכבוש כולל מזרח ירושלים במטרה ישירה לכפות שינוי מלאכותי של הדמוגרפיה, האופי והמעמד של השטח. פעולות כאלה מהוות הפרות חמורות של המשפט ההומניטרי הבינלאומי וגם הפרות חמורות של דיני זכויות האדם הבינלאומיים".
במקביל, ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, אמר כי "ההתיישבות היא כלי להרוס את פתרון שתי המדינות, והקולוניסטים הובסו לאורך ההיסטוריה".

3 צפייה בגלריה
גלעד ארדן
גלעד ארדן
השגריר הישראלי גלעד ארדן
(צילום: רויטרס)
כצעד מקדים, שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הפיץ מכתב בין חברות מועצת הביטחון של האו"ם, שבו פירט את רצף פיגועי הטרור הרצחניים בשבועיים האחרונים שגבו את חייהם של 11 ישראלים, ונובעים מההסתה והתמיכה בטרור מצד הרשות הפלסטינית וארגוני טרור פלסטיניים, כולל מצד אבו מאזן עצמו ומדיניות הרשות הפלסטינית של תמיכה במחבלים ומשפחותיהם.
במכתב קרא ארדן למועצת הביטחון של האו"ם ולקהילה הבינלאומית לגנות את הטרור באופן שאינו משתמע לשתי פנים ולעצור את ההסתה הפלסטינית. השגריר הדגיש במכתב כי ישראל תעשה כל הנדרש להגן על אזרחיה. "אבו מאזן מסרב לגנות את פיגועי הטרור הרצחניים של הפלסטינים, שגבו את חייהם של אזרחים ישראלים חפים מפשע", אמר ארדן. "זה מבהיר באופן הברור ביותר בדיוק מי עומד מאחורי גל הטרור וגורם לו. כל עוד הקהילה הבינלאומי לא תדרוש מהפלסטינים אחריות והפסקת ההסתה - הטרור יימשך וישראל תיאלץ להגן על עצמה בכל הדרכים".

אלפי דירות מחוץ לגושים, 400 במאחז שפונה

ל-ynet נודע כי הממשלה תאשר בניית אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון, בהן 100 יחידות באלון מורה, 212 ברחלים, 380 בקדומים ויותר מ-400 יחידות במאחז נתיב האבות שפונה. סך הכול מדובר ב-43 תוכניות, מתוכן 23 להפקדה ו-20 למתן תוקף (השלב הסופי). מדובר על 5,098 יחידות דיור לשלב ההפקדה, ועוד 1,943 יחידות דיור לשלב מתן התוקף הסופי. סך הכול - 7,032 יחידות דיור.
בין היתר, יאושרו גם 32 יחידות דיור ביישוב נוקדים, יוכשר המאחז פני קדם (מיצד) ויאושרו בו 120 יחידות דיור, 60 יחידות דיור באלון שבות, 100 באלון מורה, 179 בעינב, 212 ברחלים, 100 במבוא חורון, 90 בדולב, 189 בזית רענן, 100 בסנסנה, 45 בוורד יריחו ו-380 יחידות דיור בקדומים (היישוב שבו מתגורר שר האוצר בצלאל סמוטריץ', אב"ק). גם במעלה אדומים ובכפר אדומים אושרה בנייה.
לשלב של ההפקדה (שלב אחד לפני הסופי), אושרו, בין היתר, 32 יחידות דיור בתפוח, 74 בצופים, 186 באלון מורה, 409 במעלה עמוס ו-433 בנתיב האבות. נזכיר כי שכונת נתיב האבות פונתה ביוני 2018 לאחר בג"ץ שניתן על המקום. התושבים עברו להתגורר כמה עשרות מטרים מהשטח שפונה, וכעת מאושרות בשכונה מאות יחידות דיור חדשות. בנוסף יאושרו 114 יחידות דיור ברימונים, 96 בעמנואל ו-1,083 במעלה אדומים.