הוריו של אביעד פריג'ה, החשוד שירה ביובל קסטלמן במהלך נטרול מחבלים בפיגוע בירושלים, פרסמו מכתב שהעבירו לידי משפחתו של יובל - ובו לא הביעו חרטה על המעשה של בנם. "אנו אבלים וכואבים את מותו הטראגי של יובל, שפעל בגבורה עילאית ובאומץ מול מחבלים בני עוולה. אין לנו ספק שפעולתו זו נעשתה מתוך הערכים עליהם גדל וחונך", כתבו במכתב - שכאמור לא מכיל הבעת חרטה.

2 צפייה בגלריה
יובל דורון קסטלמן ז"ל, שנורה בשוגג על ידי חיילי צה"ל  יובל קסטלמן שוכב על הכביש לאחר שהוציא את הארנק להציג את תעודת הזהות
יובל דורון קסטלמן ז"ל, שנורה בשוגג על ידי חיילי צה"ל  יובל קסטלמן שוכב על הכביש לאחר שהוציא את הארנק להציג את תעודת הזהות
יובל קסטלמן, והתיעוד אחרי הירי
(באדיבות המשפחה)
"למדנו להכיר את יובל ז"ל מהפרסומים בתקשורת. יובל ז"ל הוא גיבור ישראל, מטובי בניה של הארץ. בננו הסתער בעת הפיגוע כדי להציל בני אדם באשר הם - מפני אותם מחבלים. בניגוד לאופן שמנסים לצייר אותו - כל שהניע אותו בפעילות באירוע היה רצון כן ואמיתי להפסיק את מסע הרצח", כתבה המשפחה.
לדברי המשפחה, "צר לנו מאוד על כל הכאב הנוסף שנגרם לכם בגלל אופן התנהלות גורמי החקירה, ועל מנת הכאב הנוספת שנאלצתם לחוות עקב הנתיחה המאוחרת. למען הסר ספק, לנו או לאביעד בננו אין יד ורגל בדבר הזה. בננו אביעד שבור כעת נפשית מאז הפיגוע. הוא איש של חיי עבודה פשוטים, ויש בו רצון אמת להיטיב עם הזולת עד חירוף נפש. הוא היה בדרכו לעזה כשנקלע לאירוע של סכנת חיים ממשית.
2 צפייה בגלריה
אביעד פריג'ה החשוד בירי יובל קסטלמן בבית הדין הצבאי בבית ליד
אביעד פריג'ה החשוד בירי יובל קסטלמן בבית הדין הצבאי בבית ליד
פריג'ה בבית הדין הצבאי
(צילום: יאיר שגיא)
"כשם שאביעד התנדב מרצונו לשירות מילואים ומשתתף במלחמה בעזה, גם אחיו משרת כעת בצה"ל, מגויס למילואים בצפון מאז שנפתחה המלחמה. החקירה תימשך ותמוצה וזה הכרחי, ומכל מקום אנחנו יודעים בוודאות: אביעד שלנו מעולם לא פגע בזבוב, ולעולם לא היה פוגע באדם אחר שלא מתוך תחושה של צורך והכרח. חלילה גם אביעד בננו עלול היה למצוא את מותו בפיגוע תוך כדי שהסתער גם הוא על המחבלים. המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים, ולא תוסיפו לדאבה עוד".
בית הדין הצבאי "נווה צדק" האריך שלשום בשבוע את מעצר הבית של פריג'ה. היורה ניסה ליזום שיחה או מפגש עם משפחת קסטלמן, אך קרובי המנוח סירבו לכך.