ראניה מלכת ירדן התראיינה פעם נוספת לרשת CNN, אחרי שבחודש שעבר היא הטילה ספק בזוועות שביצעו מחבלי חמאס בעוטף עזה ולדיווחים על ילדים שנשחטו ושראשיהם נערפו. גם הפעם בחרה ראניה לתקוף את ישראל ואת הרוח הגבית שהיא מקבלת מנשיא ארה"ב ג'ו ביידן.
3 צפייה בגלריה
מלכת ירדן ראניה
מלכת ירדן ראניה
מלכת ירדן ראניה
(צילום: EPA)
בראיון התייחסה ראניה לאנטישמיות, ואמרה שבשנים האחרונות נעשה שימוש בהאשמה זו כדי להשתיק ביקורת נגד ישראל. "להיות פרו-פלסטינית זה לא להיות אנטישמית. אני רוצה לגנות בצורה מוחלטת ומכל הלב את האנטישמיות ואת האיסלאמופוביה, אבל אני גם רוצה להזכיר לכולם שישראל לא מייצגת את כל היהודים ברחבי העולם. ישראל היא מדינה, ואחראית לבדה לפשעים שלה".
בשבוע שעבר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הטיל ספק במספרי ההרוגים שמפרסם משרד הבריאות של חמאס ברצועת עזה. ראניה אמרה ל-CNN שהטלת הספק של הנשיא האמריקני היא "תעמולה ישראלית" טיפוסית. המלכה קראה בנוסף להפסקת אש בעזה, ואמרה שהטענות שהפסקת אש תאפשר לחמאס לבצע עוד מתקפות הן טענות ש"תומכות ומצדיקות" הרג של אזרחים.
3 צפייה בגלריה
ראניה בתמונה משותפת יחד עם בעלה עבדאללה
ראניה בתמונה משותפת יחד עם בעלה עבדאללה
ראניה עם המלך עבדאללה
(צילום: GettyImages)
הכותרת
פניית הפרסה החדה של ארדואן
26:36
ראניה התייחסה גם לקריאתה של ישראל לתושבי צפון הרצועה להתפנות דרומה, ואמרה שהטענה שישראל מנסה להגן על אזרחים עזתים היא "עלבון לאינטליגנציה". ראניה ציינה שהיא לא מאמינה שקריאות הפינוי נועדו להועיל לעזתים, אלא להעניק לגיטימציה לפעולות של ישראל בעזה.
"כש-1.1 מיליון בני אדם מתבקשים לעזוב את בתיהם - אחרת יהיו בסכנת חיים - זו לא הגנה על אזרחים אלא עקירה כפויה", אמרה רעייתו של המלך עבדאללה בראיון לרשת האמריקנית.
3 צפייה בגלריה
הצנחת הסיוע הירדני בעזה
הצנחת הסיוע הירדני בעזה
הצנחת הסיוע הירדני בעזה
(צילום: רויטרס, JORDAN ARMED FORCES/Handout)
בראיון הקודם אמרה מלכת ירדן על הדיווחים שחמאס ערף ראשי ילדים ביישובי הדרום: "נשיא ארה"ב אמר שיש לו ראיות, שהוא ראה ראיות שערפו ראשי ילדים - רק כדי לחזור בו אחר כך כי צה"ל אמר שאין הוכחה לכך. אפילו ב-CNN, בתחילת הסכסוך הייתה כותרת שדיווחה על ילדים ישראלים שנמצאו שחוטים בקיבוץ ישראלי. כשקוראים את זה, זה לא אומת באופן עצמאי. האם תפרסמו משהו שלא אומת שהגיע מהפלסטינים?", אמרה ראניה בראיון בחודש שעבר.
המראיינת קטעה את דבריה וציינה שיש הוכחות. "היו תמונות שהישראלים והעיתונאים שלנו שהיו שם הראו. אני לא מדברת על עריפת ראשים, אני מדברת על גופות של תינוקות מלאי כדורים".
בתוך כך הודיע הלילה עבדאללה מלך ירדן כי חיל האוויר של הממלכה הטיל בחצות סיוע רפואי דחוף לבית חולים שדה ירדני בעזה. "זו חובתנו לסייע לאחינו ואחיותינו שנפצעו במלחמה בעזה. תמיד נהיה שם בשביל אחינו הפלסטינים", כתב בטוויטר. הצנחת הסיוע הייתה בתיאום עם ישראל.