ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הלילה (בין ראשון לשני) לארצות הברית, לביקור הראשון שלו במדינה מאז תחילת ההפגנות נגד המהפכה המשפטית. המוחים קיימו "הפגנת פרידה" בנתב"ג - אבל גם בארה"ב צפויות לא מעט מחאות נגד ראש הממשלה, כשהשיא הוא בהפגנה ביום שישי בזמן נאומו באו"ם, שאותה הם מכנים "אם כל המחאות". ynet העביר בשידור חי את ההפגנות נגד ראש הממשלה אמש בתל אביב.
"לקראת הגעתו של נתניהו לארה"ב, לראשונה מתחילת המחאה, נעשו פעולות רחבות על מנת לגייס את יהדות ארה"ב", אמרו גורמים במטה המאבק. לדבריהם, השבוע "המחאה תגיע לכל מקום שאליו נתניהו יגיע". הם טענו כי ההפגנה ביום שישי תהיה "ההפגנה הגדולה ביותר אי פעם מחוץ לישראל".
3 צפייה בגלריה
צעדה לקפלן בתל אביב
צעדה לקפלן בתל אביב
צועדים בלבן, אמש אבתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
במטה המאבק אמרו כי גם בסן פרנסיסקו צפויה מחאה גדולה עם הגעת ראש הממשלה, הכוללת "יום שיבוש". נתניהו יגיע לאזור היום בצהריים ויקיים פגישות עם בכירי עמק הסיליקון, ובהם בעלי X (לשעבר טוויטר) אילון מאסק.
במטה אמרו כי נתניהו עושה זאת "כדי להסיט את תשומת הלב מכוונתו להפוך את ישראל לדיקטטורה. לוחמות ולוחמי הדמוקרטיה בארה"ב מבטיחים שלכל מקום שנתניהו יגיע, הם יהיו שם כדי להזכיר לנתניהו שישראל תישאר דמוקרטית וליברלית".
לפי לוח הזמנים שפרסמו, היום הם מתכננים "הפתעות", כדבריהם, עם הנחיתה בארה"ב של השרים עידית סילמן, ניר ברקת ואלי כהן.
3 צפייה בגלריה
נתניהו נואם בעצרת האו"ם ב-2017
נתניהו נואם בעצרת האו"ם ב-2017
נתניהו נואם בעצרת האו"ם ב-2017
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו נפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הבית הנשיא ירושלים
בנימין נתניהו נפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הבית הנשיא ירושלים
פגישת ביידן ונתניהו בירושלים ביולי 2022
(צילום: רענן כהן)
ביום שלישי יקיימו המפגינים אירועים שונים בניו יורק, כולל הפגנה בכיכר טיימס. באותו יום צפויה גם מחאה במוזיאון המטרופוליטן המפורסם בעיר, אליו יגיעו מנהיגי העולם באותו יום. המפגינים מתכננים להיות בכניסה לאירוע כדי לוודא "שכל מי שעובר פנימה יבין היטב מה נתניהו מעולל לישראל", כלשונם.
ביום רביעי הם צפויים להפגין בזמן פגישת נתניהו וביידן בשולי עצרת האו"ם, ולמחרת יפגינו ליד מלון רג'נסי. ביום שישי צפויה כאמור ההפגנה המרכזית, בזמן נאום נתניהו באו"ם.
בנוסף לפגישתו עם ביידן, נתניהו צפוי להיפגש גם עם שורה של מנהיגים אחרים שישתתפו בעצרת האו"ם, בהם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי - שהמפגש עמו יהיה הראשון של ראש ממשלה ישראלי עם נשיא אוקראינה מאז תחילת הפלישה הרוסית.
נתניהו אף ייפגש עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן - לראשונה מאז 2016 - עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, נשיא דרום קוריאה יון סוק-יאול, מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ומנהיגים נוספים. לאחר מכן ייפגש ראש הממשלה עם ראשי הקהילה היהודית בארה"ב.
פורסם לראשונה: 19:51, 17.09.23