דובר צה"ל הודיע אחר הצהריים (רביעי) על נפילתם של סמ"ר איתי יהודה (20) מראשון לציון וסמ"ר שי ארווס (20) מחולון. שי, חובש קרבי בגדוד צבר של גבעתי, ואיתי, לוחם בגדוד, נהרגו אתמול יחד עם 9 חיילים נוספים, בתקרית שבה טיל נ"ט פגע ברכב משוריין של החטיבה. בנוסף אליהם, הותר הערב לפרסום כי רס"ל (במיל') שלו ציון שרעבי, בן 22 מהיישוב טנא עומרים, ששירת כחובש קרבי בגדוד 749 בחטיבת ביסל"ח, נהרג היום מירי פצצת מרגמה בקיבוץ בארי.
2 צפייה בגלריה
סמ״ר שי ארווס סמ"ר איתי יהודה ז"ל
סמ״ר שי ארווס סמ"ר איתי יהודה ז"ל
איתי יהודה ושי ארווס, בני 20 במותם
(צילום: מתוך אתר חללי צה"ל)
מספר החללים בכניסה הקרקעית, אחרי הקרבות העזים אתמול בצפון הרצועה, עומד כעת על 16. צה"ל עדכן כי לצד נפילתם של שני הלוחמים הנוספים בתקרית הנמ"ר, במהלך הלחימה נפצעו הבוקר שני לוחמים מגדוד 101 בחטיבת הצנחנים באורח קשה. משפחותיהם עודכנו.
איתי יהודה היה אמור לחגוג בעוד שבועיים את יום הולדתו ה-21. הוא הותיר אחריו זוג הורים - רינת ועופר, ושני אחים - עומר ועדי. "קרוביו מעידים שאיתי היה ילד חייכן, רגיש, אוהב אדם, אכפתי, חברותי, מוכשר מאוד בתחום הציור שחלם להיות מקעקע ולפתוח מקום משלו", ספדו לו בעיריית ראשון לציון.
2 צפייה בגלריה
רס"ל (במיל') שלו ציון שרעבי ז"ל עם משפחתו
רס"ל (במיל') שלו ציון שרעבי ז"ל עם משפחתו
"הנפילה שלך כואבת כל כך, אבל ממש לא מחלישה". שלו עם משפחתו
"הוא אהב את הצבא ואת חבריו לגדוד והיה לו ברור שמשימת חייו היא הגנה על המולדת. בשם תושבות ותושבי העיר, ראש העירייה וחברות וחברי מועצת העיר אנו שולחים תנחומים ומשתתפים בצערה העמוק של משפחת יהודה. מהשמיים תנוחמו".
ארי אודס, מזכיר היישוב טנא עומרים, הספיד את שלו בחשבון הפייסבוק שלו. "שלו המתוק עבד אצלי כמה חודשים בחמ"ל היישובי. היה תענוג להתבונן עליו מהצד עושה את עבודתו במקצועיות ובנאמנות. תמיד עם חיוך מבויש ושובה", כתב אודס. "זה בכלל לא מקרי. שלו גדל בבית ערכי וציוני, בן להורים שעסוקים בנתינה והתנדבות מתוך צניעות למען הקהילה. הנפילה שלך שלו, כואבת כל כך, אבל ממש לא מחלישה. היא רק מחזקת אותנו להמשיך ולהילחם במלחמה הצודקת הזו עד הסוף. עד שנשמיד את כוחות החושך שממש הפוכים מכל מה שאתה היית".

כאמור מוקדם יותר היום הותרו לפרסום שמותיהם של תשעת החללים האחרים בתקרית הנמ"ר: סמל עדי דנן, סמ"ר הלל סולומון, סמ"ר ארז מישלובסקי, סמ"ר עדי ליאון, רב"ט עידו עובדיה, רב"ט ליאור סימינוביץ, סמ"ר רועי דאוי, סג"מ פדיה מרק וסמ"ר רועי סרגוסטי. בתקרית נוספת בקרבות בצפון הרצועה נהרגו סגן אריאל רייך ורב"ט אסיף לוגר, שניהם מגדוד השריון 77.
אמש כבר הותר לפרסם על נפילתם של שני לוחמים אחרים שנהרגו בקרבות - סמ"ר רועי וולף וסמ"ר לביא ליפשיץ מסיירת גבעתי, שנהרגו מטיל RPG שפגע במבנה שבו שהה הכוח.
הבוקר הודיע דובר צה"ל כי כוחות משולבים של הצבא תקפו מפרוץ המלחמה יותר מ-11,000 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה, ושבמהלך הלילה האחרון הותקפו מפקדות מבצעיות וחוליות של מחבלי חמאס. במהלך הלחימה אתמול לוחמי צה"ל זיהו מחבלים רבים שהתבצרו במבנה רב קומות באזור ג'באליה שבצפון הרצועה. המבנה מוקם בסמוך לבית ספר, מרכז רפואי ומשרדים ממשלתיים. הלוחמים הכווינו כוחות אוויריים שתקפו את המחבלים.