2 צפייה בגלריה
תנ"צ נחמני והמפכ"ל שבתאי: "מנסה לסתום פיות"
תנ"צ נחמני והמפכ"ל שבתאי: "מנסה לסתום פיות"
תנ"צ נחמני והמפכ"ל שבתאי: "מנסה לסתום פיות"
(צילום: יואב דודקביץ', אלעד גרשגורן)
האיגרת ששיגר בתחילת השבוע מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, לאחר עדותו של ראש חטיבת המבצעים במשטרה, תת-ניצב שמעון נחמני, בפני ועדת החקירה לאסון מירון, עוררה סערה בצמרת המשטרה.
בעדותו בפני הוועדה אמר תנ"צ נחמני: "הפיצו בתקשורת שמועה שיש חומרים שאני מחזיק שיכולים לסייע לוועדה. לצערי המפכ"ל ניזון משמועות. נקראתי אליו באופן בהול והוא ביקש ממני לסיים את תפקידי. הוא ועוזרו הטיחו בי שאני מדליף לתקשורת".
נחמני דחה כל טענה על הדלפה כלשהי מצידו לתקשורת, וגם יו"ר ועדת החקירה, השופטת בדימוס מרים נאור, אמרה שהיא חורגת ממנהגה שלא להתבטא בנוגע לחומרים ולמסמכים שהיא קיבלה ולמקורם - והודיעה שהוועדה לא קיבלה דבר מתנ"צ נחמני.

2 צפייה בגלריה
תנ"צ שמעון נחמני
תנ"צ שמעון נחמני
נחמני בוועדת החקירה לאסון מירון. "המפכ"ל אמר - 'אל תדאג, ועדת החקירה עליי'"
(צילום: יואב דודקביץ')
בסיום עדותו של תנ"צ נחמני בפני הוועדה שיגר המפכ"ל איגרת לכלל השוטרים שבה ציין: "לטענות לפיהן במשטרה מתקבלות החלטות פיקודיות כתוצאה מ'שמועות' הנוגעות לכוונה של קצין זה או אחר להעביר מידע לוועדה - אין כל שחר".
האיגרת ששלח המפכ"ל עוררה את זעמו של תנ"צ נחמני, ועורכי דינו שיגרו לוועדת החקירה מכתב חריף שבו טענו כי מפכ"ל המשטרה מנסה לסתום פיות. "טרם הספיק מרשנו להגיע חזרה לביתו, פורסמה 'איגרת' מפכ"ל, אשר הופצה לכלל השוטרים, ובה מובלעים דברים אשר נועדו לפגוע בשמו הטוב של מרשנו", כתבו עורכי הדין. "מהדברים האמורים ב'איגרת' ומהעיתוי של פרסומה יש כיוון של חץ ברור לכיוונו של מרשנו, באופן אשר פוגע בשמו הטוב, מעמדו ותפקידו במשטרה, וכל זאת בגין כך שהעז להופיע ולהעיד בפני הוועדה".
את המכתב חתמו עורכי הדין בטענה: "אנו רואים בחומרה ניסיון בוטה ל'סתימת פיות' ומתן איתות ברור לשוטרים וקצינים נוספים לבל יעזו להעלות דברים להם נחשפו בפני הוועדה, או בפני כל גורם אחר".
גורמים במשטרה אמרו אתמול ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" שמדובר בשפל נוסף ביחסים בין תנ"צ נחמני, שנחשב לקצין איכותי, לבין מפכ"ל המשטרה שבתאי. לעומת זאת, גורמים אחרים במשטרה הביעו מורת רוח ואמרו שנחמני מנסה לצייר עצמו כקורבן. "אם יש לו מה להעביר לוועדה הוא מוזמן, לא מסתירים מסמכים. המפכ"ל שלח איגרת ובה ניסה בסך הכל לחזק את רוחם של השוטרים. הטענה לסתימת פיות היא מגוחכת ומנותקת מהמציאות".