2 צפייה בגלריה
גנרל רוסי צבא רוסיה שנהרג לפי אוקראינה ב מלחמה וויטאלי גראסימוב וויטלי גרסימוב
גנרל רוסי צבא רוסיה שנהרג לפי אוקראינה ב מלחמה וויטאלי גראסימוב וויטלי גרסימוב
ויטלי גרסימוב. האוקראינים טענו שנהרג בקרבות בחרקוב
מלחמת רוסיה-אוקראינה נכנסת ליומה ה-13, וצבאו של ולדימיר פוטין ממשיך לספוג אבדות: הלילה (שלישי) טען המודיעין האוקראיני כי גנרל רוסי נהרג בלחימה באזור חרקוב, העיר השנייה בגודלה במדינה. אם הטענה אכן נכונה, זהו הגנרל הרוסי השני שנהרג במלחמה באוקראינה, מאז תחילת הפלישה הרוסית.
זרוע המודיעין של משרד ההגנה האוקראיני אמרה כי הגנרל ויטלי גרסימוב, מפקד בכיר בארמייה ה-41, נהרג בלחימה ליד חרקוב, לצד בכירים נוספים. הם גם שידרו מה שנטען שהוא שיחה בין קציני FSB רוסים, שבו הם מדברים על מותו של גרסימוב ומתלוננים שהתקשורת המאובטחת שלהם כבר לא מתפקדת בתוך אוקראינה.
סוכנות התחקירים העצמאית בלינגקאט אמרה כי גורם רוסי אישר לה את מותו של גרסימוב - וציינה כי אף זיהתה את אותו קצין FSB שדיבר בשיחה. גרסימוב נטל חלק במלחמת צ'צ'ניה השנייה, בלחימה בסוריה ובסיפוח חצי האי קרים, ואף זכה בעיטורי כבוד.


2 צפייה בגלריה
אנדריי סוחובצקי
אנדריי סוחובצקי
אנדריי סוחובצקי. פוטין מינה אותו לתפקיד סגן מפקד הארמייה ה-41
(צילום: טאס)
אם אכן מותו יאושר, גרסימוב הוא הגנרל הרוסי השני מהארמייה ה-41 שנהרג תוך שבוע. בתחילת מרץ נהרג סגן מפקד הארמייה, גרנל אנדריי סוחובצקי, שהתקשורת הרוסית אישרה את דבר מותו. סוחובצקי, בן 47, מונה על ידי פוטין לתפקיד לפני שנה. הוא שירת גם בסוריה וקיבל שני עיטורי כבוד מהקרמלין. אובדן הקצינים הבכירים מתרחש בזמן שהפלישה הרוסית סובלת מבעיות לוגיסטיות, מוראל נמוך והתנגדות אוקראינית עזה. כשל בתקשורת המוצפנת עשוי להיות מכה נוספת לרוסים.
בשיחה נשמע קצין ה-FSB המוצב באוקראינה אומר לממונה עליו אם הוא יכול לדבר דרך המערכת המוצפנת "ארה". הממונה נשמע אומר שהמערכת לא עובדת. "ארה היא היא מערכת מאוד יקרה שמשרד ההגנה הרוסי הציג לפני שנה בגאווה. היא הייתה אמורה לעבוד בכל מצב", אמרו בבלינגקאט.
גורם מערבי אמר ל"סקיי ניוז" כי "ההערכה שלי היא שהמפקדים הללו נהרגו כי הם נאלצים להתקרב יותר ויותר לחזית. העובדה שהם נאלצים לסכן את עצמם מראה על התסכול ועל חוסר ההתקדמות".

אתמול אמרו גורמי ביטחון באוקראינה כי בקרב שבו כבשו הכוחות האוקראיניים מחדש את העיר צ'והויב שבמזרח המדינה נהרגו שני קצינים רוסים בכירים. בנוסף, השבוע נהרג בקרבות מנהיג בדלנים ב"רפובליקה העצמאית של דונייצק" - שבה הכיר פוטין לפני הפלישה. אותו מנהיג בדלנים, הרוסי ולדימיר ז'וגה, עמד בראש "גדוד ספרטה" והואשם בביצוע פשעי מלחמה ובירי בשבויי מלחמה אוקראינים.
מותו של זוג'ה בקרב בוולנובאחה אושר בפוסט בטלגרם שכתב מנהיג "רפובליקת דונייצק", דניס פושילין. "הוא נפצע כשאבטח עזיבת אזרחים. הנאצים פתחו באש עליהם. הוא יקבל את התואר גיבור רפובליקת דונייצק", כתב פושולין.
ז'וגה הפך למנהיג הארגון הפרו-רוסי אחרי שקודמו מת בפיצוץ מטען חבלה במעלית שבביתו. הוא הואשם בביצוע פשעי מלחמה, וב-2015 עיתון אוקראיני פרסם הקלטה שבה אמר: "יריתי למוות ב-15 שבויים. אם אני רוצה, אני אהרוג. אם לא, אז לא".