במערכת הביטחון ממשיכים גם הערב, היום השישי למצוד, בחיפושים אחר שני המחבלים שטרם נלכדו מבין האסירים הנמלטים מכלא גלבוע וההערכות עדיין מצביעות על כך שלפחות אחד מהם מסתתר בשומרון.
40 חיילי המילואים מיחידת מרעול, שהוקמה ב-2014 בעקבות חטיפת שלושת הנערים בגוש עציון, עדיין חורשים את השטח מאז שהוקפצו מביתם למחרת אירוע הבריחה. חיילי היחידה לקחו חלק מרכזי בתפיסתו של זכריא זביידי ומחמוד עראדה, שהסתתרו במשאית חונה בכפר אום אל-גאנם שליד הר תבור, כאשר הובילו לנקודה את לוחמי הימ"מ בעקבות ניתוח שטח ושחזור מסלול הבריחה האחרון של השניים.
5 צפייה בגלריה
חיפושים של יחידת מרעול אחרי שני האסירים שנמלטו
חיפושים של יחידת מרעול אחרי שני האסירים שנמלטו
אנשי יחידת מרעול בסריקות בשטח
כמה שעות קודם לכן, בלילה שבין שישי לשבת, אזרח ישראלי דיווח שהבחין בחשודים באזור הכפר - וזו האינדיקציה שסייעה לחיילי היחידה ביצירת מסלול המילוט. ששת המחבלים, כך מסתבר עד כה, לא קיבלו סיוע מבחוץ, ופעלו ללא תכנית מילוט סדורה: המזון שצרכו בשעות הראשונות היה מהכלא, ובשעות הראשונות שלאחר הבריחה הספיקו לרכוש ממכולת באזור כמה מוצרים נוספים - ככל הנראה לפני שבריחתם דווחה לציבור. בין פרטי המזון שסייעו להם לשרוד את ימי הבריחה היו ממתקים ופחיות שתייה.
חיילי מרעול סרקו כעשרה תאי שטח גדולים במהלך מבצע החיפושים באמצעות סיירים וגששים מהיחידה. גם צרכיהם של המחבלים, שנותרו בשטח, היוו סימן משמעותי בהרכבת קרוב ל-30 חלקי פאזל שונים שיצרו את התמונה המלאה בדסק הקדמי של היחידה.
"שב"כ טוב בלחקור אנשים, והצבא טוב בהשגת מודיעין עם טכנולוגיות מעקב, אבל כשיש אנשים שצריכים למצוא בשטח פתוח וגדול", הסביר ל-ynet רס"מ במיל' דניאל שפירו, קצין בפלס"ר השריון 401 לשעבר והיום דסקאי ביחידה. "הם בלי פלאפונים ואין כאן הלשנות, אז פה אנחנו מביאים את היתרון היחסי שלנו".
5 צפייה בגלריה
זכריא זביידי ומחבל נוסף שנמלטו מכלא גלבוע נלכדו יחד באזור התבור
זכריא זביידי ומחבל נוסף שנמלטו מכלא גלבוע נלכדו יחד באזור התבור
העקבות הובילו את לוחמי הימ"מ
5 צפייה בגלריה
לוחמי יחידת "מרעול": ״עושים הכל ללכידת המחבלים״
לוחמי יחידת "מרעול": ״עושים הכל ללכידת המחבלים״
קודם כל צריך לשלול היכן המחבלים לא עברו. החיפושים בצפון
(צילום: דובר צה"ל)
שפירו הוסיף כי "בשטח האורבני, למשל, אנחנו לא רלוונטיים או יעילים. רובנו מדריכי טיולים ומכירים פינות רבות בשטח, כמו בורות ומערות. עיקר הפעולה הוא קודם כל לשלול היכן הם לא עברו. יש ביחידה גם מפענחי תצלומי אוויר וגששים שמומחים בזיהוי שינויים בשטח. אבל הכי חשוב זה לדעת איפה לא לחפש".
איש מילואים ביחידה שחזר כי לפני תפיסתו של זביידי, הגשש התהלך בשטח עם כוח הימ"מ אחרי העקבות הטריות שזוהו בשטח - ופתאום זיהה שהן נעצרו. "אז איש הימ"מ אמר לו שאם הן נעצרו, אז כנראה הם כאן", סיפר. "בדיעבד, אחרי התפיסה, הבנו שצדקנו ברוב המסלולים והאזורים שהערכנו שהם הלכו בהם. לפי אחת ההערכות, גמענו כ-25 ק"מ עד כה, אבל נמשיך גם בימים הקרובים עם בקבוק מים ביד, סנדלים ופנס, משני הצדדים של קו התפר".
היחידה החדשה יחסית הוקפצה בשנים האחרונות לחפש מחבלים נמלטים לאחר פיגועים שביצעו ביהודה ושומרון, וכבר כעת ברור שככל שאירוע הבריחה "יתקרר" ושני המחבלים הנוספים לא ייתפסו בקרוב, כך עיקר המצוד יושאר לשב"כ ולאמ"ן, מתוך הנחה שהשניים התקבעו במקום שמסייע להם.