גל האלימות הולך ומחריף: דור סיני, בן 23 מקריית ביאליק, נרצח אמש (שני) בפיצוץ רכב ברחוב קרן קיימת לישראל בעיר. צוותי מד"א פינו אותו תחילה לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהוא מורדם ומונשם וסובל מחבלות קשות בפלג גופו התחתון, ובסופו של דבר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. סיני היה מוכר למשטרה, שמסרה כי "נסיבות האירוע נבדקות". הלילה תושב מעלה עירון, בן 31, נורה בכביש 65 בוואדי ערה. הוא פונה למרכז הרפואי הלל יפה, שם נקבע מותו. המשטרה פתחה בחקירה ובסריקות אחר חשודים, לצד איסוף ממצאים בזירה. הוא הנרצח ה-65 בחברה הערבית מתחילת השנה.
הדיווח על פיצוץ הרכב בקריית ביאליק התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל בשעה 22:06. לדברי החובש יעקב ונטורה, "כשהגענו למקום ראינו רכב שעלה באש, וצעיר שסבל מחבלות קשות. הענקנו לו טיפול שכלל הרדמה והנשמה ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים". מבית החולים רמב"ם נמסר כי הפצוע הובא אליהם כשהוא בהחייאה, ו"הצוות הרפואי נלחם על חייו". לפי בית החולים, "לאחר החייאה ממושכת ומורכבת, נאלצו רופאי רמב"ם לקבוע את מותו בחדר ההלם".
5 צפייה בגלריה
זירת פיצוץ רכב בקריית ביאליק
זירת פיצוץ רכב בקריית ביאליק
הזירה בקריית ביאליק
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
5 צפייה בגלריה
זירת פיצוץ רכב בקריית ביאליק
זירת פיצוץ רכב בקריית ביאליק
זירת הפיצוץ בקריית ביאליק, אמש
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
5 צפייה בגלריה
זירת פיצוץ רכב בקרית ביאליק
זירת פיצוץ רכב בקרית ביאליק
(צילום: גיל נחושתן)
5 צפייה בגלריה
זירת פיצוץ רכב בקרית ביאליק
זירת פיצוץ רכב בקרית ביאליק
(צילום: גיל נחושתן)
תושבת קריית ביאליק, המתגוררת סמוך למקום הפיצוץ אמש, סיפרה כי "היה פיצוץ אדיר, חשבנו שמדובר בפגיעת טיל. איש של מד"א חילץ את הנהג מתוך המכונית הבוערת". במשטרה בודקים בין השאר אם יש קשר בין הפיצוץ הזה לפיצוץ מטען החבלה שאירע אתמול בצהריים בטירת כרמל, שם נהג ואישה שהיו ברכב ניצלו ברגע האחרון - אחרי שלפי עדי ראייה הספיקו לצאת מהמכונית זמן קצר לפני שעלתה באש.
"זה רחוב ראשי שעוברים בו הרבה נהגים, הולכי רגל וילדים", אמרה. "מישהו יכול היה לשלם על זה בחיים שלו, אבל את העבריינים זה לא מעניין. כשהם רוצים לחסל מישהו הם מוכנים לעשות את זה בכל מקום". לפי החשד, מדובר בפיצוץ של מטען חבלה ברכב מסוג מאזדה 3, שהסתיים ללא נפגעים. הנהג, שישב ברכב לצד אישה, מוכר למשטרה מאירועים קודמים. עדי ראייה סיפרו כי ככל הנראה הנהג קיבל שיחת טלפון שעוררה את חשדו, ובשלב מסוים המכונית גם העלתה עשן - והשניים הספיקו לצאת ממנה לפני הפיצוץ.
חבלני משטרה וחוקרי הזיהוי הפלילי בחנו את הזירה, סרקו את המכונית מבפנים ומבחוץ ואספו ממצאים כדי ללמוד את הרכב מטען החבלה. אחד התושבים שהביט על עבודת השוטרים אמר: "מה כל זה יעזור? לפני יומיים ראינו כמה מעשי רצח היו בישראל בתוך ארבע שעות. יש כאן אלימות, לעבריינים אין פחד וכל החקירות האלה לא מובילות לכלום".

5 צפייה בגלריה
המוכנית השתפוצצה בטירת כרמל
המוכנית השתפוצצה בטירת כרמל
המוכנית שהתפוצצה בטירת כרמל
(צילום: ליאור אל-חי)
בסוף השבוע נרצח מהדי חרירי (19), בנו של חוסאם חרירי, שעומד בראש משפחת הפשע הידועה. חרירי נורה למוות בלילה שבין שישי לשבת בכביש 6 בזמן שנהג ברכבו. לפי החשד הרקע לרצח שלו הוא הסכסוך עם משפחת בכרי - שגבה כבר 19 קורבנות. החיסולים הפליליים טלטלו את אזור המרכז מאז השבוע שעבר, והיוו עדות נוספת לאלימות שמשתוללת ברחובות בתקופה האחרונה בישראל.
גל האלימות התחיל בלילה שבין ראשון לשני בשבוע שעבר, כשברוך בורוכוב (22), תושב חולון, נורה למוות בדירה בראשון לציון - אחרי שדלת ביתו בקומה הרביעית בבניין נפרצה. בורוכוב, שהיה עבריין פעיל בארגון הפשע של העבריין ערן חייא, נורה למוות בזמן שהיה בסלון. גם זוגתו נכחה במקום, אך לא נפגעה.
ביום רביעי בערב, אחרי חגיגות יום העצמאות, נרצח ביריות משה בן שמחון (26), שהואשם ברצח יוסי שריקי בחולון ב-2018. במשטרה חושדים כי רצח בן שמחון, שנורה ביישוב אלעד, היה נקמה על החיסול מאז. כשעתיים אחרי רצח בן שמחון, נורה למוות בכפר יאסיף שבצפון פואז עבד אל-לטיף, ובין היתר נבדק חשד לנקמה על מקרה רצח שבו נורה למוות תושב ג'דיידה-מכר בחודש מרץ, כחלק מסכסוך בין ארגוני פשיעה.
באותו לילה נרצח בחולון ליאור גרינברג (48), שנורה למוות בכניסה לבניין ברחוב נעמי שמר בחולון. בתיעוד הרצח שצולם במצלמות אבטחה, ניתן לראות כי גרינברג הספיק להסתובב לעבר אחד המתנקשים ולהביט בו - ואז נורו לעברו כמה כדורים מאקדח. בהמשך הגיח מתנקש אחר, שמוודא הריגה בגרינברג שכבר שכב על הרצפה. גרינברג היה מוכר למשטרה מארגון הפשע של האחים מוסלי - שחשודים ברצח שאירע לאחרונה ונמצא תחת חקירה שעליה מוטל צו איסור פרסום. במשטרה לא שוללים קשר אפשרי גם לרצח של בורוכוב.
פורסם לראשונה: 22:28, 01.05.23