עו"ד ישראל כספי, חבר נציגות הלוחמים והמשפחות השכולות של הקרב בג'נין, שלחם במבצע "חומת מגן", התייחס הבוקר (חמישי) לדחיית הערעור שהגיש מוחמד בכרי יוצר הסרט "ג'נין ג'נין" ואמר: "סוף כל סוף זכינו לניצחון אחרי מסכת ארוכה של כישלונות". כספי אמר בריאיון לאולפן ynet כי "מדינת ישראל השאירה אותנו לבד, לוחמים ומשפחות שכולות, במשך 21 שנה במאבק שהיא הייתה צריכה להוביל".
2 צפייה בגלריה
דיון בבג"ץ על הסרט ג'נין ג'ינין
דיון בבג"ץ על הסרט ג'נין ג'ינין
מוחמד בכרי וחברי מפלגת הרשימה המשותפת בדיון בבג"ץ
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בית המשפט העליון דחה אתמול כאמור את ערעורו של מוחמד בכרי, היוצר, הבמאי והמפיק של הסרט "ג'נין ג'נין", על ההכרעה שבה אסר בית המשפט המחוזי בלוד את הקרנת הסרט בארץ. אחרי מבצע "חומת מגן", יצא בכרי למחנות הפליטים בג'נין ותיעד משם את אזורי הלחימה. בית המשפט העליון חזר אתמול באופן ברור על הקביעה שלפיה הסרט שקרי וכולל כזבים ובדיות על חיילי צה"ל.
2 צפייה בגלריה
דיון בתביעת לשון הרע נגד מוחמד בכרי וסרטון ג'נין ג'נין בבית משפט המחוזי לוד
דיון בתביעת לשון הרע נגד מוחמד בכרי וסרטון ג'נין ג'נין בבית משפט המחוזי לוד
מוחמד בכרי בדיון בבית משפט המחוזי לוד שאסר את הקרנת הסרט
(צילום: שאול גולן)
עו"ד כספי תיאר את התחושות לאחר פסק הדין: "שמחה עצומה, התרגשות ואושר עילאי, ניצחון מאוד משמעותי. 21 שנים אנחנו נלחמים במאבק הזה, מפסידים בבתי המשפט ומלווים בתחושה שהמדינה מפקירה אותנו. הצלחנו להשיג את ההישג הכל כך טריוויאלי, חשוב ומחויב המציאות שהמדינה ששלחה אלפי לוחמים לקרב, לא תתיר להקרין סרט שהכינו עליהם 'אויביה', שמציג אותנו כפושעי מלחמה, רוצחים ונאצים".
- מדובר ב"פייק". צריך לומר את האמת, הסרט הזה הוא "פייק". "בוודאי שמדובר ב'פייק', זו עלילת דם שקרית שעשו עלינו 'מחבלים' שלחמו נגדנו, ואזרח ישראלי שחבר אליהם, מוחמד בכרי, קיבל כסף תמורת עזרתו לתאר אותנו כפושעי מלחמה, ומדינת ישראל התירה להקרין את הסרט הנורא עלינו במשך 19 שנים עד פסק הדין במחוזי לפני שנתיים, ועכשיו סוף סוף הוא זכה לתמיכה ואישור של ביהמ"ש העליון".
לדברי כספי, לא מדובר בניצחון אישי של הלוחמים ומשפחותיהם אלא "אנחנו ניצחנו ו'אנחנו' זו גם מדינת ישראל וצה"ל". עם זאת הוא ציין כי "אנחנו חושבים שמדינת ישראל ומערכת המשפט צריכות לעשות חשבון נפש נוקב ולבחון את ההתנהלות שלהן. ממשלת ישראל, שר הביטחון ושר הפנים היו צריכים לדאוג לכך שהדבר הזה לא יתרחש ו'אויבינו' לא יקרינו את הסרט בבתי ספר, אוניברסיטאות ובסינמטקים. מערכת המשפט אפשרה פעם אחר פעם לבכרי לתאר את כולנו כרוצחים".
הוא התייחס בדבריו לחשיבות שיש בפסיקה למשפחות השכולות והוסיף "יש סיפוק עצום שהצלחנו למלא את תפילתם ובקשתם של ההורים השכולים להסיר את החרפה הזאת מעל שמם של ילדיהם שנהרגו בקרב".