לאה גולדין, אמו של הדר גולדין ז"ל, שגופתו מוחזקת בידי חמאס ברצועת עזה מאז מבצע "צוק איתן", התייחסה היום (ראשון) בריאיון ל-ynet radio להפסקת האש שהוכרזה אמש, ומתחה ביקורת על כך שההסכם לא כלל התייחסות הנוגעת לסוגיית השבויים והנעדרים. "הם לא מפסיקים לירות ולא מפסיקים להרוג אותנו כי הם מחזיקים את הנכסים שלנו, את הילדים שלנו, ואנחנו באמת קוראים לראש הממשלה, זו תמונת הניצחון, זו תמונת הניצחון אין האוס, כן? בכל השסע הזה שקיים בעם הבנים שלנו זה העתיד שלנו".
גולדין הדגישה כי היא מברכת על הפסקת האש, אבל הוסיפה כי "הדבר הכי משמעותי בכל מערכה" הוא ההסכמים שמתקבלים בסיומה: "עכשיו זה הזמן וזו הדרישה שלנו, שימו את הסוגיה על סדר היום - לא לסגור שום הסכם בלי השבת החיילים". לדבריה, "אף אחד לא דיבר איתנו. אני שולחת מכתבים לכל העולם, שולחת הודעות, לא מדברים איתנו, נקודה. תפסיקו עם הדיבור, אני לא צריכה דיבור, אני צריכה מעשים".
2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים משותפת של משפחות גולדין, שאול ומנגיסטו
מסיבת עיתונאים משותפת של משפחות גולדין, שאול ומנגיסטו
לאה גולדין. "מספרים לנו שיהיה עוד סבב - אלו פני הכישלון"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
הפסקת האש, נזכיר, הוכרזה אמש אחרי חמישה ימים אחרי של לחימה מול הג'יהאד האיסלאמי, בהם שוגרו יותר מ-1,200 רקטות שוגרו לעבר ישראל, חוסלו שישה בכירים בג'יהאד ושני בני אדם נהרגו מהירי מעזה. "עכשיו בנקודת הזמן הזו, מה יותר פשוט ומתקבל מלהגיד להם 'על הפועל הראשון שנכנס אתם מחזירים לנו את החיילים והאזרחים שלנו?' - זה משא ומתן תקין לגמרי", אמרה גולדין, תוך שהיא מתייחסת לכניסתם של אלפי פועלים מעזה לישראל - כניסה שחודשה הבוקר עם פתיחת מעברי הגבול ברצועה.
לדבריה, "זה מה שנדרש על פי הדין הבינלאומי. ברגע שנחתמים הסכמים אחרי מלחמה הדבר הראשון שעושים הוא להחזיר את הנעדרים והחללים כצעד בונה אמון. האם זה לא מה שתושבי העוטף מצפים לו, שנתחיל בצעד בונה, שהאויב יוכיח שהוא באמת מתכוון להפסיק להרוג אותנו?".
גולדין אמרה שאין לנו במה להתגאות "לא בחברה הישראלית ולא בהתמודדות מול עזה. זה שמספרים לנו שיהיה עוד סבב אלו הפנים של הכישלון. שובר השוויון היחיד הוא לעצור ולא להתקדם לשום מקום בהסכמים החדשים. להגיד קודם כל תחזירו לנו את הבנים, שבלעדיהם זה החורבן שלנו. ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב על זה ספר, 'יתנו - יקבלו', וזו בדיוק המציאות שהוא צריך לבצע. הוא הבטיח לנו, 'אחים אנחנו' - עכשיו הזמן שלו להוכיח".
2 צפייה בגלריה
למעלה, מימין לשמאל: אורון שאול והדר גולדין. למטה: הישאם א-סייד ואברה מנגיסטו
למעלה, מימין לשמאל: אורון שאול והדר גולדין. למטה: הישאם א-סייד ואברה מנגיסטו
למעלה, מימין לשמאל: אורון שאול והדר גולדין. למטה: הישאם א-סייד ואברה מנגיסטו
הדר גולדין, נזכיר, נהרג בתקרית ברפיח שאירעה לאחר שהוכרזה הפסקת אש במהלך מבצע "צוק איתן". מחבל מתאבד פוצץ חגורת נפץ על כוח מגדוד הסיור של גבעתי וגרם למותם של רב סרן בניה שראל ושל סמל ראשון ליאל גדעוני. זמן קצר לאחר מכן התברר כי חייל שלישי שהיה איתם, סגן משנה גולדין, נחטף על ידי אנשי חמאס. החטיפה הביאה לקריסת הפסקת האש שהוכרזה רק באותו הבוקר על ידי האו"ם והאמריקנים, וקיבלה את הסכמת ישראל וחמאס.
מלבד הדר גולדין, מאז "צוק איתן" מוחזקת ברצועת עזה גם גופתו של החייל אורון שאול ונמצאים בשבי החמאס אברה מנגיסטו מאז 2014 והישאם א-סייד, בדואי תושב הדרום, שנפל בשבי כשחצה את הגבול לרצועה בשנת 2015.