תוקפת שוב: יו"ר מועצת המנהלים של חברת הגלידה בן אנד ג'ריס, אנורדהא מיטאל, צייצה השבוע בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) שלה: "כאשר אנשים נמצאים תחת כיבוש - ההתנגדות מוצדקת". לציוץ הוסיפה את ההאשטאגים "לשחרר את פלסטין". בנוסף צייצה השבוע את הסיסמה "מהנהר ועד הים פלסטין תהיה חופשית".
1 צפייה בגלריה
נורדהא מיטאל
נורדהא מיטאל
אנורדהא מיטאל
(צילום: AP, S Martin/Flickr/Attribution-NonCommercial 2.0 Generic)
הכותרת
הפיראטים של הים האדום
24:30
מיטאל, אמריקנית ילידת הודו המוגדרת כמומחית עולמית לזכויות אדם, זכורה לציבור הישראלי מהחרם של מותג הגלידה על ההתנחלויות בישראל, מהתבטאויותיה לאורך השנים נגד המדיניות הישראלית ומתמיכתה בארגון ה-BDS. מאז תחילת המלחמה היא מקפידה להתבטא נגד הפעילות הישראלית ברצועת עזה, לשתף תמונות וסרטונים ולצאת נגד התמיכה האמריקנית בישראל. אתמול (רביעי), בהמשך להודעה כי הקונגרס האמריקני אישר את ההצהרה שלפיה אנטי-ציונות היא אנטישמיות, הגיבה: "הקונגרס מושחת".
בן אנד ג'ריס ישראל, יצוין, התנתקה כבר מהחברה העולמית. בחברה מסרו היום: "בן אנד ג'ריס ישראל הינה חברה עצמאית, פרטית, פטריוטית, הפועלת בישראל ללא קשר מסחרי או משפטי עם החברה בחו"ל. בן אנד ג'ריס ישראל מגנה באופן מוחלט את דברי ראש מועצת המנהלים של החברה בחו"ל. להזכירכם לפני כשנה בן אנד גריס ישראל התנתקה מבן אנד ג'ריס העולמי בגלל דעותיהם והתייחסותם לישראל".
בציוץ מנובמבר 2020 שאותו שיתפה, נכתב: "כשהתקשורת הבינלאומית מתמקדת בבחירות בארה"ב, ישראל מנצלת את ההזדמנות למחוק בתוך שעות כפר פלסטיני שלם בשטחים הכבושים של הגדה המערבית. 74 אנשים איבדו את בתיהם, מתוכם 41 ילדים. זה נעשה בהסכמת ארה"ב ובשתיקתה". באותו חודש צייצה מחדש דו"ח של ארגון יש דין וכתבה: "דו"ח מזעזע שמגנה את הצבא הישראלי על כניסה לבתים פלסטינים לעיתים קרובות באמצע הלילה. הכיבוש צריך להסתיים".
בתקופת הקורונה התייחסה מיטאל למבצע החיסונים בישראל, והצטרפה לביקורת על כך שישראל אינה משתפת את מנות החיסון עם הפלסטינים. "תבקשו מד"ר פאוצ'י (יועץ הבית הלבן להתמודדות עם הקורונה) לקרוא לישראל לשתף את אספקת החיסונים שלה עם הפלסטינים", כתבה, ושיתפה קישור לעצומה בנושא.
בזמן מבצע שומר החומות היא העלתה הילוך ותקפה את ישראל מדי יום, תוך שהיא דורשת מהממשל האמריקני להפסיק את הסיוע לישראל. בין היתר כתבה: "אנחנו לא רוצים שכספי המיסים שלנו יממנו את ההרג והדיכוי של פלסטינים חפים מפשע. תגידו לאנשי הקונגרס לחתום על הצעת החוק של ברני סנדרס ו-AOC (חברת בית הנבחרים אלכסנדרייה אוקסיו קורטז) לחסימת מכירת הנשק של ביידן לישראל". בציוץ אחר כתבה: "הגיע הזמן לסיים את הסיוע האמריקני לאפרטהייד בישראל!".