פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד שלושה צעירים בגין ניסיון הרצח של ניסים "נינה" דומרני, בנו של ראש ארגון הפשע שלום דומרני, בחודש מרץ האחרון. וילדסלב מייכלוב (29), רוברט אובנסוב (20) וישראל ביטון (28) מואשמים בחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, עבירות נשק, קבלת רכב גנוב, השמדת ראיה ובעבירות נוספות. השלושה הם חברי הכנופיה הקווקזית והארגון של בני שלמה, שני ארגונים שחברו יחד ומסוכסכים עם ארגונו של דומרני האב.

לפי האישום, השלושה הצטיידו באקדח גלוק עם כדורים בקוטר 9 מ"מ כדי לרצוח את דומרני. כתב האישום מתאר כיצד עקבו אחריו, ובתיאום מראש זה עם זה הגיעו עם רכב גנוב לבית העסק שלו באשקלון. שני הנאשמים העיקריים, מייכלוב ואובסנוב נסעו לשם בזמן שביטון ממתין להם במקום אחר, מחכה כדי למלט אותם מהמקום לאחר הרצח.
הפרקליטות לא קבעה מי לחץ על ההדק. בכתב האישום מתואר כי אחד הנאשמים, מייכלוב או אובנסוב, יצא מהרכב ורץ לעבר דומרני עם כפפות על ידיו והוא חובש על ראשו כובע קפוצ'ון ועל פניו מסכת קורונה. הוא אחז באקדח וירה בדומרני. תוך כדי הירי הצליח דומרני לצאת מהרכב שבו נסע, רץ וניסה להסתתר מאחורי רכב אחר אך מעד ונפל ארצה. בסך הכול היורה ירה 14 יריות לעברו, אך רק חמישה קליעים פגעו בו.
2 צפייה בגלריה
תיעוד הירי באשקלון
תיעוד הירי באשקלון
טען בחקירתו שאינו מסוכסך עם אף אחד. דומרני הבן וניסיון החיסול באשקלון
לאחר הירי, היורה נמלט בריצה ונכנס לרכב מונע שהמתין לו, והשניים נסעו לעבר ביטון, שהמתין להם ברכב אחר. הם הציתו את הרכב שבו נמלטו בשביל עפר, ולאחר מכן נסעו לעבר מושב נבטים, שם עצרו בצד הכביש, הציתו את בגדיהם והמשיכו בנסיעה עד שנעצרו על ידי בלשי ימ"ר לכיש כמה קילומטרים לפני דימונה.
מהראיות עולה שביטון כתב על פתק את השמות של מייכלוב ואובנסוב למדובב שהוכנס לתאו. הוא טען כי מייכלוב ירה על דומרני, ואובנסוב נהג ברכב. יום למחרת הורה למדובב לקרוע את הפתק עם השמות ולזרוק לפח. בחדר שבו היה עצור אובנסוב כתב על הקיר: "נאמנות לבני שלום הגבר" ו"נאמנות לקווקזים הגברים, אשקלון על המפה".
2 צפייה בגלריה
שלום דומרני
שלום דומרני
שלום דומרני
(צילום: חיים הורנשטיין)
מהחקירה עולה כי הניסיונות של הנאשמים לטשטש את עקבותיהם על ידי שריפת הרכב והבגדים ששימשו אותם בניסיון הרצח, כשל. במשטרה איתרו את האקדח ששימש לירי ברכב שבו נמלטו הנאשמים והוצת בדרך עפר. לפי חוות דעת מדובר באותו הנשק ששימש לירי בדומרני. בנוסף, DNA של הנאשם מייכלוב נמצא על גבי נעל חרוכה וגרב בצד כביש 25, יחד עם בגדים ולוחית זיהוי מזויפת ששימשה אותם להימלטות מאשקלון לאחר הירי.
למרות שבכתב האישום הפרקליטות נמנעה מלקבוע מי ירה בדומרני, מייכלוב או אובנסוב, מהראיות עולה כי לאובנסוב הייתה חבלה ברגל הימנית, התואמת את הפגיעה שספג היורה בנפילתו בחנייה לאחר הירי, כפי שניתן היה לראות בסרטוני תיעוד האירוע. שני הנאשמים העיקריים שמרו על זכות השתיקה בחקירה ולא שיתפו פעולה. דומרני טען בחקירתו שאינו מסוכסך עם אף אחד ואינו יודע מי ירה בו ולמה.