היחידה המרכזית (ימ"ר) של משטרת מרחב לכיש הודיעה הבוקר (ראשון) על פענוח ניסיון הרצח של ניסים "נינה" דומרני, בנו של ראש ארגון הפשע שלום דומרני. פרקליטות המחוז תגיש היום הצהרת תובע על הגשת כתב אישום נגד שלושה חשודים, חברי הכנופיה הקווזית והארגון של בני שלמה, שני ארגונים שחברו יחד ומסוכסכים עם ארגונו של דומרני.
ניסיון החיסול בוצע במרץ האחרון, אז תועד מתנקש יחיד לבוש שחורים מגיע למגרש כלי רכב ברחוב העבודה באשקלון, נכנס לטנדר שבו יושב דומרני, יורה בו - ונמלט מהמקום תוך שהוא מועד וקם כמה פעמים.
2 צפייה בגלריה
תיעוד הירי באשקלון
תיעוד הירי באשקלון
דומרני הבן וניסיון החיסול באשקלון
2 צפייה בגלריה
שלום דומרני
שלום דומרני
שלום דומרני. מנסה לשקם את מעמדו
(צילום: חיים הורנשטיין)
דומרני האב השתחרר מהכלא באוקטובר, ומאז הוא מנסה לשקם את "אימפריית הפשע" שלו. בכיר במשטרת לכיש אמר כי החשודים "ניסו לפגוע באבא דרך הבן". לדבריו, "הם חשבו על הכול, היה כאן תכנון קפדני. חד-משמעית, זו הייתה פעולה שנועדה לפגוע באבא, ולא שום סיבה אחרת. נינה דומרני החליט לפני כמה שנים לצאת מהעולם התחתון והתרחק מעבריינים, גם כאלה שהיו קרובים לאביו. הוא פתח עסק והקים משפחה, לא היו לו סכסוכים עם אף אחד".
הירי התרחש במגרש מכירות כלי רכב ברחוב העבודה, הסמוך לבית אימו של ראש העיר ולבית כנסת. דומרני הבן פונה לבית החולים ברזילי בעיר, שם אמרו אז כי מצבו קשה. הוא נפצע מכמה כדורים, ונפגע בידיים, ברגליים ובגב.
ניסיון החיסול היה עליית מדרגה נוספת במלחמות העבריינים בדרום הארץ, שהסלימו בתקופה האחרונה. כחודש לפני החיסול נרצח בפיצוץ רכב באשקלון העבריין אבי ביטון, שהיה מוכר למשטרה כ"איש הכספים של דומרני". לפני שבוע התרחש ניסיון חיסול נוסף ביישוב נהורה שבחבל לכיש. במשטרה סבורים שכל האירועים האלו קשורים באופן ישיר או עקיף למאבקים בין ארגוני הפשע הגדולים והמאמצים של שלמה ודומרני לבסס את מעמדם מחדש.