אסנת קסטין, אחותו של דודי אשכנזי שנעצר בדרך לחופשה ביוון, התייחסה הבוקר (שלישי) לשחרורו המסתמן, ואמרה לאולפן ynet: "עברו כבר שמונה ימי מעצר ועדיין לא רואים את הסוף. אנחנו מאוד מקווים שזה יקרה בהקדם". לאחר שמשרד החוץ הודיע אתמול במסמך רשמי לרשויות ביוון שאשכנזי הוא לא אותו אדם שלגביו יצא צו מעצר בינלאומי של האינטרפול, ההערכה בישראל היא שהוא ישוחרר בקרוב.
לדברי קסטין, "כפי שכולם כבר מבינים, זהותו של אחי נגנבה. בשלב זה עורך הדין שלנו יושב עם עורך הדין היווני, המייצג את דודי. הגשנו את התצהירים ואת החומר הראייתי, ואני מקווה שזה יעזור לשחרורו". היא הוסיפה כי המשפחה לא כועסת על אף אחד, אך "מדובר בעוגמת נפש ובמצב הזוי". לדבריה, "אני לא חושבת שיש מישהו שהיה רוצה להיות במצבו, זה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו. מלבד תאריך הלידה והשם, שום דבר אחר לא אומת".
2 צפייה בגלריה
דודי אשכנזי עם אישתו רחלי בבית המשפט
דודי אשכנזי עם אישתו רחלי בבית המשפט
המדינה מעריכה כי ישוחרר בקרוב. אשכנזי עם רעייתו בבית המעצר
2 צפייה בגלריה
דודי אשכנזי בבית המשפט
דודי אשכנזי בבית המשפט
"מוציאים סכומים מטורפים". אשכנזי
קסטין סיפרה כי המשפחה פתחה בקמפיין לגיוס המונים, וביקשה מהציבור לסייע בתהליך שחרורו של אחיה. "כל תרומה קטנה תעזור לנו לגייס את הסכומים המטורפים שאנחנו צריכים להוציא, ולא באשמתנו".

"התיעוד הפיזי כבר פחות רלוונטי"

המקרה של דודי אשכנזי העלה תהיות רבות בנוגע לגניבת זהויות. ניצן נוריאל, לשעבר ראש מטה ללוחמה בטרור, אמר הבוקר לאולפן ynet כי "צריך להבין את ההבדל בין גניבת זהות טכנית – איבוד דרכון או תעודת זהות לגניבת זהות בעולם הביומטרי. בדרך הראשונה קל מאוד לגנוב זהות, לצערי, והדרך להימנע מכך היא פשוט לא לאבד מסמכים. הדרך השנייה היא הרבה יותר מורכבת – אם מישהו גנב את הזהות הטכנית שלך, ההשוואה הביומטרית תגלה שאתם לא אותו אדם".

לגבי סבירות הדבר, אמר נוריאל כי "גניבת זהות כמעט לא קיימת בעולם הביומטרי, אך לגמרי מתקיימת בעולם הישן והפיזי. אם איבדת רישיון נהיגה, לדוגמה, אפשר להנפיק תעודה רשמית לגמרי עם תמונה חדשה. ברגע אחד הפכת למישהו אחר". לדבריו, בשלב כלשהו תהיה הבחנה בין אדם שמחזיק באמצעי זיהוי ביומטרי, לאחד שיישאר עם אמצעי הזיהוי הישנים. "ברגע שיתירו לישראלים להיכנס ללא ויזה לארה"ב, אמריקנים יבחינו בין אלה שיש להם דרכון ביומטרי לאלה שלא. התיעוד הביומטרי חזק ואמין יותר, התיעוד הפיזי כבר פחות רלוונטי".