2 צפייה בגלריה
ליטל ברסי
ליטל ברסי
ליטל ברסי
(צילום: עמית שעל)
פרסום ראשון: בעלת גן טולי ברמלה, ליטל ברסי, תועמד לדין בגין תקיפה סתם, תקיפת קטין בידי אחראי הגורמת חבלה של ממש, הפרת דיווח ושידול לתקיפה. התיק נגד בן זוגה משה ברסי צפוי להיסגר. כך החליטה היום (שלישי) פרקליטות מחוז מרכז ובימים הקרובים יוגש כתב האישום. בנוסף הוחלט להעמיד לדין סייעות נוספות מעבר לארבע הסייעות שמשפטן מתנהל והן מואשמות בהתעללות בגן, שמכונה גם "גן הזוועות".

בנובמבר 2020, נשלחו מכתבי זימון לשימוע לפני העמדה לדין לברסי ולבן זוגה. לאחר השימוע כאמור הוחלט להעמידה לדין ולסגור את התיק נגד בן הזוג.
צוות של ארבע סייעות בגן כבר נאשם בהתעללות באלימות כלפי הפעוטות, אך השניים טענו כי לא ידעו על המתרחש. ברסי טענה בחקירתה כי "הסייעות עשו את זה מאחורי הגב שלי. האירועים היו רק אחרי שיצאתי מהגן ולא הייתי מודעת אליהם. בגלל המצב הבריאותי שלי נאלצתי להיעדר מהגן כחודשיים". לדבריה, "אם היו נוהגים כך בילדיי שלי, הייתי מרגישה נורא. בחיים לא הרמתי יד. הפרדתי בין ילדים שרבו, ולפעמים צריך להפעיל קצת כוח, אבל מעולם לא הרבצתי".

4 סייעות הואשמו: "סטרו והטיחו על מזרנים"

באוגוסט 2020 הוגש כתב אישום נגד ארבע סייעות בגן בגין התעללות בפעוטות. הסייעות רוחמה סעד (37), נירית שוויד (46), ננה (חני) צאצאשווילי (50) ואורלי שרגני (37) נאשמות בריבוי עבירות של התעללות בקטין ותקיפת קטין על ידי אחראי.
לפי כתב האישום נגד ארבע הסייעות, שהוגש על ידי עו"ד נעמי מששה מפרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי בלוד, הסייעות היו אחראיות על הטיפול בתינוקות ובפעוטות בני שלושה חודשים עד שלוש שנים וחצי. הן התעללו ותקפו 26 פעוטות והשתמשו לשם כך בחפצים שונים.
2 צפייה בגלריה
רוחמה סעד ו נירית שוויד סייעות התעללות ב פעוטות ב שפלה רמלה
רוחמה סעד ו נירית שוויד סייעות התעללות ב פעוטות ב שפלה רמלה
הסייעות רוחמה סעד ונירית שויד
(צילום: נדב אבס )
עוד צוין בכתב האישום כי ארבע הסייעות אחזו בפעוטות בחוזקה, משכו בידיהם וברגליהם כדי לגרור אותם, הרימו אותם והטיחו אותם בחוזקה על מזרנים ועל כיסאות, סטרו להם והשליכו עליהם חבילות מגבונים וצעצועים.
יתרה מזאת, הנאשמות סעד ושוויד נהגו להשפיל את הפעוטות בכך שפיזרו חטיפים על הרצפה ואילצו אותם לאכול מהרצפה. כמו כן, השתיים נהגו להצליף בפעוטות באמצעות חיתול בד. הנאשמות צאצאשוילי ושרגני נהגו להאכיל את התינוקות בעודם ישובים בכיסא נענוע נמוך (טרמפולינה), תוך שדחפו את האוכל בכפית לפיהם, בניגוד לרצונם והתעלמו מהבכי שלהם. לאחר מכן, נענעו השתיים את הטרמפולינה בחוזקה ואף הטו אותה לאחור, כך שראשם של התינוקות כמעט נגע ברצפה.
ג'ני, אמא לילדה מגן טולי, אמרה כי "לאחר 18 חודשים שבהם ליטל ברסי והמשפחה שלה טוענים בכל מקום כי היא חפה מפשע ונעשה לה עוול ואף מאיימים בהוצאת דיבה, היום קיבלנו את הבשורה כי האיומים שלהם הם כקליפת השום. הפרקליטות מגישה כתב אישום כנגד ברסי וסייעות נוספות שהיו שם ולקחו לכאורה חלק במעשים. מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך מלווה אותנו מרגע התפוצצות הפרשה ופעל ללא אות מול כל הגורמים הרלוונטיים על מנת שזה יקרה. טחנות הצדק עובדות לאט אבל ההמתנה השתלמה ואנחנו רק מחכים לראות את ליטל ברסי מגיעה לביהמ"ש לשמוע סעיף אחר סעיף בכתב האישום וכמובן לבסוף לתת את הדין על מעשיה".
את בני הזוג ברסי מייצגת עו"ד סוזי עוז סיני ארניה שמסרה בתגובה: "אני שמחה שהפרקליטות אימצה את עמדתנו וקבעה כי לא נפל במעשיו של מרשי, משה ברסי כל רבב. באותה נשימה, אין לי אלא לקבל בהפתעה גמורה את ההחלטה להגיש כתב אישום נגד ליטל, שכן גרסתה כי לא הייתה מעורבת ולא ידעה דבר על מעשי הסייעות היא מוצקה ואין ולו בדל ראייה אחת המוכיחה את ההפך. כתב אישום ככל שיוגש יתבסס על עדויות של גורמים עברייניים. אני מאמינה שהדברים יתבררו בבית המשפט והצדק ייצא לאור".
עו''ד סוזי עוז סיני ארניהעו''ד סוזי עוז סיני ארניהצילום: חן רוטנברג
עו"ד אורי סקוזה, המייצג את ההורים, הביע שביעות רצון מההחלטה. "לאחר תקופה ארוכה בה הנאשמות הנוספות ובראשן ליטל ברסי בעלת הגן חשבו שהן יימלטו מאימת הדין, אנחנו שמחים על החלטת הפרקליטות להגיש כתבי אישום כנגד רוב הצוות בגן. צריך לזכור כי הפרשה הזו התפוצצה ממש מיד לאחר פרשת כרמל מעודה והיא מהחמורות שנידונות עד היום בבית המשפט. האשמה והעבירות הפליליות כנגד הילדים היו מאחרונת הצוות ועד בעלת הגן.
"בשיח שוטף שלנו עם הפרקליטות עמדנו על הגשת כתבי האישום וזאת לאור העובדה כי ישנן ראיות ברורות למעשים הפליליים שלהן ואנחנו שמחים שהמאמצים נשאו פרי וגם הן יצטרכו להתייצב בביהמ"ש לתת את הדין. אנחנו מקווים שגם בעניינן ייעשה צדק והמגפה ששטפה את המדינה, התעללות בילדים בגנים, תיפסק".