בהצהרה ראשונה לאחר תחילת המבצע בג'נין, ובסיום הערכת מצב ביטחונית שקיים, אמר הערב (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "בחודשים האחרונים ג'נין הפכה לעיר מקלט לטרור - אנחנו שמים לזה סוף". לדבריו, צה"ל ימשיך בפעולה "ככל הנדרש".
בהמשך, בנאום שנשא בטקס של שגרירות ארה"ב במוזיאון ישראל, לרגל יום העצמאות האמריקני, נקבע נתניהו לראשונה בשמו של המבצע - "מבצע בית וגן", אף שבצה"ל נמנעו עד כה מהגדרת הפעולה בג'נין כמבצע של ממש. נתניהו הצהיר שוב כי המבצע יימשך ככל שיידרש, עד "להשלמת המשימה" כלשונו. "מי שרוצח ישראלים - מקומו בכלא או בקבר", הוסיף.

מעט לפני הנאום בטקס של השגרירות האמריקנית, בתום הערכת המצב עם שר הביטחון, ראש השב"כ והרמטכ"ל, אמר נתניהו: "צה"ל יצא הלילה לפעולה נרחבת נגד מטרות טרור בג'נין. כוחותינו נכנסו לג'נין לקני המחבלים - הם מחסלים מחבלים, הם עוצרים מבוקשים, הם הורסים מפקדות ותופסים הרבה נשק, והם עושים דבר נוסף - הם הורסים מעבדות כמעט בהיקף תעשייתי. מעבדות שמהם יצרו חומרי נפץ, חומרי חבלה ומטענים שנועדו לקטל ורצח של אזרחים ישראלים".
"את כל זה הם עושים באחד המקומות הצפופים על גבי כדור הארץ, והם עושים זאת במינימום פגיעה באזרחים עד לרגע זה, ובשום פגיעה בבלתי מעורבים, וזאת ההנחיה - לדאוג לביטחון כוחותינו וגם להימנע ככל הניתן מפגיעה באנשים חפים מפשע", הבהיר ראש הממשלה.


נתניהו, שכינה את הפעולה ואת קודמותיה כ"שינוי משוואה מול הטרור", אמר כי "עשינו את זה לפני שנתיים וחצי במבצע 'שומר חומות' מול חמאס, החזרנו אותו עשור לאחור. עשינו את זה לפני כמה שבועות במבצע 'מגן וחץ' שבו חיסלנו את בכירי הג'יהאד, ואנחנו עושים זאת היום בג'נין בשילוב של אמצעים, הפתעה, נקיטת עוצמה ושינוי הכללים. הדבר הזה מוסיף גם ליכולת ההרתעה של מדינת ישראל, גם להגנה מפני פיגועי טרור נוספים וגם לשינוי המשוואה במרחב".
בסיום הצהרתו הודה נתניהו למפקדים ולחיילים, והדגיש: "נמשיך בפעולה הזאת ככל הנדרש כדי להחזיר את השקט והביטחון לאזרחי ישראל".
שר הביטחון יואב גלנט אמר כי כוחות צה"ל ושב"כ "פועלים בלב מחנה הפליטים בג׳נין, ומסתייעים באמצעי לחימה מהאוויר. הפעולה הזאת עובדת כמצופה. לכל מי שמבקש לפגוע במדינת ישראל, באזרחיה ובחייליה, לא יהיה מקום בטוח - לא בעזה, לא בשכם ועכשיו כולם יודעים שגם לא בג׳נין. בשנה האחרונה תושבי ג׳נין הפכו לבני ערובה בידי מחבלים. כבר היום יצאו אלפי אנשים מהעיר ג׳נין שרוצים חיים שלווים ושקטים. אנחנו נדאג להשיב את השקט לאזור".
1 צפייה בגלריה
נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע של שגרירות ארה"ב במוזיאון ישראל[
נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע של שגרירות ארה"ב במוזיאון ישראל[
הרצוג ונתניהו לצד השגריר האמריקני טום ניידס, בטקס לרגל יום העצמאות האמריקני. הערב
(צילום: שגרירות ארה"ב בישראל )
גם נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס הערב למבצע, ואמר בטקס של השגרירות האמריקנית: "שוב אנו נאלצים להתמודד עם שנאה וטרור. אני רוצה לחזק את הצבא וכוחות הביטחון שפועלים כעת בג'נין. הם מסכנים את חייהם להגן על כולנו מפני הטרור. אני מבטיח לכם שהם עושים הכול כדי לא לפגוע בחפים מפשע".