צעיר בן 21 מגבעת זאב נעצר הבוקר (רביעי) בחשד שתקף שתי שוטרות שביקשו ממנו לעטות מסכה. לפי הודעת המשטרה, הצעיר נסע בתחבורה ציבורית כשהוא לא עוטה מסכה על פניו - למרות שהחוק מחייב זאת. המשטרה מסרה כי ברגע שהתבקש להזדהות בפני השוטרות הוא סירב והחל לתקוף אותן, תוך שהוא גורם להן לחבלות. צפו בתיעוד.
באירוע אחר שהתרחש השבוע בראשון לציון, נעצר צעיר בן 22 מתל אביב בחשד שניקב צמיגים של ניידת משטרה זמן קצר לאחר שקיבל דו"ח בגין אי-עטיית מסכה. מחקירת האירוע עלה כי פקחים של העירייה, שפעלו בקניון הזהב בעיר, הבחינו בשני גברים שלא עטו מסכה, רשמו להם דו"ח - ואלה החלו לקלל את הפקחים.

2 צפייה בגלריה
שוטרת הותקפה בפניה במהלך אכיפת עטיית מסיכה בתחבורה ציבורית סמוך לירושלים
שוטרת הותקפה בפניה במהלך אכיפת עטיית מסיכה בתחבורה ציבורית סמוך לירושלים
השוטרת שהותקפה לאחר שביקשה מצעיר לעטות מסכה
(צילום: דוברות המשטרה )
בשעה שהפקחים עזבו את המקום, פנה אליהם אזרח ואמר שהבחין באדם שמנקב את אחד מצמיגי הניידת שלהם. כשבדקו את מצלמות האבטחה במקום, גילו כי מי שניקב את הצמיגים הוא אחד משני הגברים שנקנס בקניון שעה קלה לפני כן. החשוד אותר יום למחרת האירוע והובא לחקירה.
בסוף יוני הוחזרה חובת עטיית המסכות בחללים סגורים ובתחבורה הציבורית. עם זאת, בתקופה האחרונה נרשמו הפרות שונות של ההנחיות. בתחילת השבוע נעצר צעיר בן 22 מבית שמש, בחשד שאיים בסכין על עובד בתחנת דלק שהעיר לו על כך שלא עטה מסכה.
2 צפייה בגלריה
קיבל דוח על אי עטיית מסיכה וניקב את גלגלי ניידת המשטרה
קיבל דוח על אי עטיית מסיכה וניקב את גלגלי ניידת המשטרה
קיבל דוח על אי עטיית מסכה - וניקב את גלגלי ניידת המשטרה
(צילום: דוברות המשטרה )
במקרה אחר, נהג אוטובוס בקו 461 מאריאל לירושלים הותקף לאחר שביקש מנוסע לעטות מסכה. הנהג פונה לבית החולים כשהוא סובל מכאבים בפנים, באף, בעיניים ובראש, ואילו התוקף - צעיר בן 21, נעצר בחשד לתקיפה.