בית המשפט לענייני משפחה קבע היום (ראשון) כי על אף חוות הדעת של משרד הבריאות, פתיחת הקבר של התינוק עוזיאל חורי תתקיים מחר (שני) כמתוכנן ותתועד במצלמה עם שמע, כשהמשפחה תעמוד במרחק של 20 מטר מהמקום. בנוסף קבעה השופטת גילה ספרא-ברנע כי במעמד פתיחת הקבר ובסמוך אליו ישהה מומחה מטעם המשפחה לצד נציגי משרד הבריאות בזמן לקיחת דגימת ה-DNA.
"חרף הממצאים בחפירה מיום רביעי, פתיחת הקבר תבוצע מחר לפי כל ההחלטות שניתנו עד היום, ונדחתה הבקשה לביטול הקלטת השמע בצילום עבודת ד"ר חיים כהן, בכל מהלך פתיחת הקבר במצלמות שהתובעת תציב ותמציא למומחה", קבעה השופטת. היא הוסיפה כי לאחר הגעת תוצאות הבדיקה הגנטית, יתקיים מועד מעקב בבית המשפט ביום רביעי הבא. הסרת המצבה תתקיים בשעה 7:00 ובשעה 9:00 תתקיים פתיחת הקבר.
אחרי מאבק משפטי שארך ארבע שנים, חוות דעת של משרד הבריאות איימה לדחות את פתיחת הקבר הראשונה בפרשת ילדי תימן מאז החוק שתוקן ב-2018. קברו של עוזיאל חורי, שלפי הרשויות מת בגיל שנה וחודשיים ב-1953 ונטמן בבית העלמין סגולה, יועד להיפתח מחר, בשל חשדות המשפחה שהוא לא קבור במקום אלא נעלם כחלק מהפרשה.


1 צפייה בגלריה
עצרת לציון יום המודעות לחטיפת ילדי תימן, מזרח והבלקן
עצרת לציון יום המודעות לחטיפת ילדי תימן, מזרח והבלקן
עצרת לציון יום המודעות לחטיפת ילדי תימן בשנה שעברה
(צילום: משי בן עמי)
כפי שפורסם ב-ynet בשבוע שעבר, במשרד הבריאות העבירו חוות דעת שהאדמה רטובה ובוצית והדבר עלול לפגוע בהליך הדגימה הגנטית. במשרד ביקשו לדחות את הפתיחה בחודש. המשפחה זעמה על כך שהמדינה ממשיכה להערים קשיים ולעייף אותם.
מזל ברקו, אחותו של חורי, אמרה כי הם מרוצים מהחלטת השופטת: "אחרי ארבע שנים של מאבק משפטי הגיע הזמן לקיים את פתיחת הקבר שמגיעה לנו על פי חוק". במשפחה מקווים לפתור את סימני השאלה שנותרו עם היעלמותו של האח עוזיאל חורי ועד לרגע זה לא יודעים מה ימצאו בקבר שמעליו כתוב שמו.