אז מה היה לנו? ממשלה שנולדה בחטא, ראש ממשלה שהונה את בוחריו, איש מהם לא העלה בגרוע שבחלומותיו, שהאחים המוסלמים הם אלה שיהפכו באמצעות קולו לשליטיה האמיתיים של הקואליציה ושל המדינה.
אפשר להכביר במילים על הבעיות של יצור הכלאיים הזה, אבל הסיפור האמיתי, הדבר הכי חמור שנעשה, הוא הכנסתם של תומכי טרור לקואליציה והתלות בהם. ההתפרצות הלאומנית האלימה של ערביי ישראל היא תוצאה ישירה של המעשה החמור הזה. כמו בימי אוסלו העליזים בהם סיפרו לנו על עידן של שלום ועל מזרח תיכון חדש, כך גם עכשיו דיברו על התקרבות ועל איזו מין ישראליות מדומיינת שתשטוף את ערביי ישראל. ים של דגלים פלסטיניים באוניברסיטאות וברחובות תל אביב וירושלים לא הותירו מקום לספק. גל עכור של לאומנות אנטי־ישראלית עוינת ואלימה, הבהיר לתמימים שבינינו, שמתומכי טרור לא תבוא הישועה. ישנם ערבים ישראלים שאוהבים את המדינה ושומרים עליה יחד איתנו. אבל אלה נדחקו לטובת האחים המוסלמים.
אנחנו בליכוד קיבלנו שיעור חשוב: כדי להיות ראויים צריכים ללמוד למשול. לא להיכנע לפקידים וליועצים המשפטיים שבטוחים שכל פוליטיקאי נבחר הוא מושחת
גם ההתרברבות בנתוני פשיעה שכאילו ירדו בחברה הערבית, גוועו יחד עם עשרה נרצחים חדשים בעשרה ימים. אי אפשר להוריד את האלימות בעזרת מחוללי האלימות.
ומה עכשיו? מערכת בחירות חמישית בתוך פחות מארבע שנים. שיטת הבחירות שלנו גרועה מאוד ומחייבת תיקון. כדי שלא יקרה שוב שבמעשה רמייה נקבל ראש ממשלה שנשאר עם ארבעה מנדטים בקושי. וסיעה כמו הליכוד שמחזיקה ברבע מהכנסת, נאלצת להיאבק על פירורים מהוועדות. את השיטה חייבים לתקן כדי שרצון העם יקבל ביטוי וכדי שראש הממשלה לא יהיה בעצמם מזכיר הממשלה כמו בנט, אלא יוכל באמת למשול.
גלעד שרוןגלעד שרוןצילום: ירון ברנר
אנחנו בליכוד קיבלנו שיעור חשוב שכדאי שנלמד אותו – כדי להיות ראויים צריכים ללמוד למשול. לא להיכנע לפקידים ולכל היועצים המשפטיים, שבטוחים שכל פוליטיקאי נבחר הוא מושחת, ואילו כל פקיד ממונה הוא צדיק גמור.
אנחנו חייבים לחדש פנינו, לבוא לציבור ולהציג את תוכניותינו. לקבל את אמונו ולמשול. לא להתנצל אלא באמת למשול.
גלעד שרון מתמודד בפריימריז לרשימת הליכוד לכנסת