4 צפייה בגלריה
תיעוד מזירת דריסת השוטר בצומת רעננה
תיעוד מזירת דריסת השוטר בצומת רעננה
תיעוד מדריסת השוטר ברק משולם בצומת רעננה
(צילום: דוברות המשטרה)
שלושה שבועות לאחר התאונה הקטלנית בצומת רעננה שבה נדרס למוות השוטר ברק משולם, פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (שני) את כתב האישום נגד הנהג, בן 17 מרמאללה, בגין עבירת רצח בנסיבות מחמירות. המשמעות: אם יורשע באותה עבירה, לא תהיה לבית המשפט אפשרות אלא לשלוח אותו למאסר עולם.
התיק נחקר ביחידה ללוחמה בפשיעה מרחב שרון, ולפי כתב האישום, שהוגש על ידי עורך הדין שמעון לוי, הנער נכנס לישראל ללא אישור, גנב רכב מחולון והחל בנסיעה לכיוון צפון במהירות גבוהה וללא אורות, כדי להבריח אותו לשטחי הרשות הפלסטינית.
4 צפייה בגלריה
דורס השוטר ברק משולם
דורס השוטר ברק משולם
אם יורשע, יישלח בוודאות למאסר עולם. הפלסטיני שמואשם ברצח השוטר
4 צפייה בגלריה
חשד לרצח שוטר. המשטרה פתחה בחקירה
חשד לרצח שוטר. המשטרה פתחה בחקירה
זירת הדריסה בצומת רעננה, בחודש שעבר
(צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה קיבלה כעבור זמן קצר תלונה על גניבת הרכב, שבו הותקנה מערכת "איתוראן", וסמוך למחלף גנות הבחינו שוטרים בנהג וניסו לגרום לו לעצור. על אף שהפעילו את מערכת הכריזה וקראו לו לעצור כמה פעמים גם בעברית וגם בערבית, בפרקליטות אמרו כי הנער הפלסטיני המשיך לדהור עם הרכב במהירות ממוצעת של 145 קמ"ש.
בעקבות הדיווח בקשר המשטרתי על מסלול בריחתו של הנער, נסע השוטר ברק משולם לכיוון צומת רעננה כדי לחסום את הגעתו מכיוון דרום. "הנאשם הבחין מבעוד מועד במחסום, ובתגובה לכך סטה בחדות לנתיב לפנייה ימינה", כתבו בפרקליטות. "המנוח, אשר הבחין בשינוי כיוון נסיעתו של הנאשם, רץ, נעמד על אי התנועה בצומת ופרס במהירות מחסום דוקרנים נייד על מנת לעצור את הנאשם. בעוד המנוח עומד על אי התנועה, המשיך הנאשם בנסיעתו ועלה עליו במהירות גבוהה, תוך שהוא פוגע עם החזית הימנית של הרכב במנוח, שמותו נקבע במקום".
4 צפייה בגלריה
ברק משולם
ברק משולם
נדרס למוות בזמן שעמד על אי תנועה. ברק משולם ז"ל
תיעוד מזירת הדריסה בצומת רעננה
(צילום: דוברות המשטרה, ביקורת בונה)

הנער, כך לפי האישום, המשיך לנסוע במהירות אחרי שדרס את השוטר משולם - עד שפגע בצינור בטון שבלם את מהירות הנסיעה. הוא פתח בריצה וניסה להימלט מהשוטרים דרך הצמחיה לשטח העיר כפר סבא, ולא נענה גם כשירו כמה פעמים באוויר לכיוונו. הדורס נתפס רק כעבור חצי שעה באחת משכונות המגורים בעיר.
במקביל להגשת כתב האישום, הפרקליטות הגישה בקשה להארכת מעצרו של הנער עד תום ההליכים המשפטיים. הפרקליט לוי ציין כי "מעשיו של המשיב מעידים על הזלזול שלו בחוק, ובשוטרים שאמונים על אכיפתו. גם כאשר הבחין המשיב במחסום משטרתי בצומת רעננה הוא בחר להמשיך בנסיעה פרועה ולא לעצור, גם במחיר אפשרי של פגיעה בחיי אדם.
הלוויתו של ברק משולם
(צילום: עידו ארז)

"כניסתו הפראית של המשיב לצומת, תוך נסיעה על אי תנועה בנוי להולכי רגל, גרמה למרבה הצער למותו של השוטר ברק משולם ז"ל, אשר ניסה לעצור את השתוללותו של המשיב בכביש".
בפרקליטות מייחסים לנער גם עבירות של כניסה לישראל בניגוד לחוק, גניבת רכב, נהיגה בלי רישיון נהיגה, נהיגה ללא פוליסת ביטוח בת תוקף, סיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה, חבלה במזיד והפרעה לשוטר.
אריאלה, אלמנתו של השוטר משולם, מסרה בתגובה כי "אנחנו מקווים שיעשה הצדק ושימצו עם הרוצח השפל את מלוא חומרת גזר הדין. לא מדובר בתאונה או טעות, מדובר ברצח בכוונה תחילה, הוא דהר לכיוונו בלי להסס ובלי להאט. את ברק שלנו אי אפשר להשיב ומחובתנו כמשפחתו לוודא שהרוצח לא ישתחרר מהעונש ויירקב בכלא. מלוא חומרת הדין זה המעט צדק שאפשר לעשות עבור המשפחה עבור אשתו וילדיו הקטנים".
עורך הדין פאדי חמדאן, שמייצג את הנער הדורס מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר כי "מדובר בקטין שאין לו עבר פלילי, הוא מכחיש כל כוונה או רצון לגרום למותו של המנוח. נתייחס לכתב האישום בצורה מפורטת יותר אחרי שנלמד את חומר החקירה".