המרדף אחרי גנב רכב הסתיים בדריסתו למוות של השוטר רס"ר ברק משולם: תושב רמאללה בן 17 נעצר הלילה (ראשון) בחשד לרצח השוטר מכפר סבא, אב לשני ילדים קטנים בן 29, לאחר שדרס אותו הלילה למוות במחסום בצומת רעננה.
"במהלך הלילה איבדנו שוטר יקר, רס"ר ברק משולם ז"ל, במהלך פעילות מבצעית בגזרת מרחב שרון, לאחר שתושב רמאללה על פי החשד רצח אותו בעת פריצת מחסום משטרתי ברכב גנוב שבו נהג סמוך לצומת רעננה", נמסר מהמשטרה. משולם החל את דרכו במשטרה ב-2011, תחילה בשירות חובה כלוחם מג"ב ומיד לאחר מכן התגייס למשטרה כסייר בתחנת כפר סבא. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים, הורים ושני אחים.
3 צפייה בגלריה
ברק משולם
ברק משולם
רס"ר ברק משולם וזירת הדריסה
(צילום: דוברות המשטרה)
המפכ"ל, רנ"צ יעקב שבתאי, אמר כי "המשטרה איבדה הלילה שוטר מצטיין שעשה בדיוק את המוטל עליו כשוטר וכמגן הציבור והמדינה. ברק ז"ל, ששמע בקשר על רכב גנוב שעושה דרכו לגזרה שלו, הגיע לצומת, חסם אותה וקיווה לעצור את הרכב ואת הגנב. זו פעילות יומיומית שמבצעים מאות ואלפי שוטרי משטרת ישראל בשגרת פעילותם, ואנו רואים פעם נוספת שהעורף הוא החזית עבור שוטרי משטרת ישראל ושהשגרה שלנו במאבק בפשיעה עלולה להיות קטלנית מאוד ולגבות קורבנות בקרב שוטרינו".
3 צפייה בגלריה
ברק משולם ומשפחתו
ברק משולם ומשפחתו
ברק משולם ומשפחתו
שבתאי אמר עוד: "ברק ששירת במג"ב היה בעל ניסיון מבצעי רב ושימש כראש משמרת בשיטור העירוני של רעננה. הוא עסק בשיטור כל חייו הבוגרים בדיוק מהמניעים הנכונים של אהבת המולדת, וחשיבות ההגנה על אזרחי המדינה. החתירה למגע זרמה בעורקיו של ברק והיא הייתה מוכרת רבות למפקדיו וחבריו.
"בכל פעילות ומבצע הוא הראשון לרוץ קדימה ולהסתער. בתפקידו שירת את אזרחי העיר והאזור נאמנה והוא היה מופת ליוזמה, מקצועיות ונחישות גדולה. בשעה קשה זו אנו מחזקים את משפחתו של ברק, אלמנתו, ילדיו, הוריו ואחיו. נתמוך ונלווה אותם לעד".
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר: "הלילה קיבלנו עדות כואבת נוספת למיקומם המרכזי של שוטרי ושוטרות משטרת ישראל בחזית המאבק בפשיעה ובטרור, ובסיכון הגדול שמלווה את פעילותם בכל משימה אליה הם נשלחים ובכל מקוםש בו הם מוצבים.
"רס"ר ברק משולם זכרו לברכה נפל במילוי תפקידו כאשר חצץ בגופו בין פושע חסר מעצורים לבין אזרחים ואזרחיות. כמו חבריו וחברותיו במשטרת ישראל, ברק בחר להקדיש את חייו להגנה על ביטחונה הלאומי של מדינת ישראל, ועשה זאת יום ולילה במסירות ובמחויבות אין קץ. כך גם במשימתו האחרונה, ממנה לא שב".

לפני כן המפכ"ל הורה על הקמת צוות תחקיר מבצעי לאירוע, תוך חידוד הוראות הפתיחה באש. לאחר ששוטרים בתחנת כפר סבא, שם שירת השוטר שנדרס למוות, אמרו כי "עד שלא יהיה לנו אישור לירות במקרים כאלה, שוטרים ימשיכו להיפגע ולהירצח" - הבהיר המפכ"ל כי "שוטר רשאי לפתוח באש לעבר כל מי שמסכן את חיי השוטרים בעת ניסיון לפרוץ מחסום משטרתי. כך היה וכך יהיה".

בנוסף הורה המפכ"ל על בחינת צבר האירועים האחרונים שבהם נפגעו שוטרים במסגרת הקמת מחסום משטרתי - דריסתו למוות לפני חודש של מתנדב המשטרה הוותיק עמיחי כרמלי ליד בית דגן, דריסה מתועדת של שוטר ליד שורש בשבוע שעבר, ודריסתו של שוטר מג"ב אלברט חיים שנפצע קשה בתחילת מאי על-ידי גנב רכב באזור שוהם. מהות התחקיר, נכתב בהודעת המשטרה, היא בחינת ההערכות המבצעית לאור האיומים הקיימים על השוטרים בשטח.
הנער הפלסטיני, שנעצר כ-45 דקות אחרי הפגיעה במרחק של 300 מטרים מצומת רעננה, חשוד שגנב את הרכב מאזור חולון-בת-ים. בשלב מסוים פתחו כוחות משטרה במרדף אחריו, והוא הגיע לכביש 4 ממחלף מורשה. משם המשיך לצומת רעננה, שם פגע בשוטר - בן 29 מנקודת רעננה השייכת למשטרת כפר סבא. הדורס המשיך לנסוע למרחק קצר והותיר את הרכב שגנב בצד הכביש, נגד כיוון התנועה. הוא נמלט מהמקום ברגל, ולאחר מצוד קצר - שכלל בין היתר סריקות מהאוויר - הוא נעצר בחשד לרצח.
3 צפייה בגלריה
דורס השוטר ברק משולם
דורס השוטר ברק משולם
דורס השוטר ברק משולם
גלעד שמשון, לוחם מיחידת שחר במשמר הגבול שאנשיה לכדו את הדורס, סיפר: "קיבלנו בקשר הודעה על גניבת רכב מאזור חולון בשעה 02:00 לפנות בוקר. אחר כך אני מקבל בקשר שהרכב החשוד נעצר בצומת רעננה ושיש שוטר שנפצע במחסום ולצערנו קבעו מוות. נהג הרכב הפוגע נמלט רגית.
"בוצעה חלוקה לגזרות שסמוכות לצומת רעננה ודיווחו שהפוגע בשוטר לובש חולצה אדומה. לאחר כ-45 דקות הבחנתי בחשוד הולך בשכונה בכפר סבא. הוא היה לחוץ, ביצענו עליו נוהל מעצר חשוד. היה חשש שיש עליו אקדח או שהוא חמוש בסכין, אבל הוא לא התנגד או ניסה להימלט מהמעצר".
שמשון סיפר עוד: "שוטרים היו בקשר עין עם הדורס שרצח את השוטר, הם ראו אותו בורח רגלית לכיוון השכונה בכפר סבא. היה לנו חשוב לתפוס את המחבל שרצח שוטר, שלא יצליח להימלט לשטחים. זאת תחושה נוראית וכואבת ששוטר שהכרתי בפנים והיה במג"ב קודם, נרצח במהלך המשמרת שלו".
רק בחודש שעבר נדרס כאמור למוות מתנדב המשטרה הוותיק עמיחי כרמלי, לאחר שרכב ובו תושבי רהט פרצו מחסום סמוך לצומת בית דגן. בתחילת החודש הוגש כתב אישום בגין רצח באדישות נגד נהג הרכב רני כמלאת, בן 28.
דובר המשטרה אלי לוי אמר הבוקר באולפן ynet: "זה בוקר עצוב מאוד למשטרה ולציבור הישראלי בכלל. בסביבות 2 לפנות בוקר הגיע מידע מודיעיני לאחד הצוותים המשטרתיים שלנו בשטח על גניבת רכב באזור גוש דן. אותו גנב, פלסטיני בן 17, נמלט עם הרכב. כוח המשטרה של תחנת כפר סבא מקים מחסום משטרתי, שם עומדים כמה שוטרים ומבקשים מאותו גנב רכב פלסטיני לעמוד בצד לבדיקה. אבל אותו צעיר דורס למוות את השוטר, נמלט מהמקום רגלית ולאחר זמן קצר שילוב זרועות בין כוחות משטרה מוביל למעצרו".
בתשובה לשאלה אם מדובר בפיגוע, ענה: "כל ההיבטים נבדקים, אבל כרגע זה נבדק בהיבט הפלילי בחשד לרצח, לדריסה למוות של שוטר. זה שוב מלמד אותנו שהשוטרים שלנו נמצאים בקו הראשון. פעם סיירי הלילה, פעם הבלשים, פעם שוטרי התנועה, פעם החוקרים".