עוד פרובוקציה בגבול לבנון: כתב ערוץ הטלוויזיה של חיזבאללה "אל-מנאר" עלי שועייב פרסם אתמול (רביעי) בטוויטר תיעוד שלו ושל חיילי צה"ל יחד לאחר שהגיע לקו הכחול. בסרטון, שצולם בגזרת הר דב שבה אין מכשול פיזי המסמן את הגבול, הציג שועייב את מפקד עוצבת חירם אלוף-משנה אבי מרציאנו: "זה מפקד חטיבה 769 בצבא הכיבוש הישראלי", אמר.

"הוא לוקח מדידות בעצמו כאן בקו הכחול ומנסה להוכיח שזאת נקודת קו נסיגה, שאנחנו הלבנונים לא מכירים בו. כלומר, הצבא הלבנוני אילץ את האויב לחזור את המרחק הזה. הוא הגיע עכשיו בניסיון להוכיח את נקודת הנסיגה", תיאר בסרטון.
התיעוד של העיתונאי הלבנוני - שמצלם בגבול מדי יום - משמש בעיקר כפרובוקציה נגד צה"ל. בגזרת הר דב, כאמור, אין גדר או מכשול פיזי אחר - וגם אין יישובים ישראליים. כל לבנוני יכול לדרוך בה, כמו גם בכל 120 הקילומטרים שבין ראש הנקרה למורדות החרמון, וכפי שעושים מעת לעת חיילים לבנונים.
2 צפייה בגלריה
כתב חיזבאללה עלי שועייב בשטח ישראל בגבול לבנון עם חיילי צה"ל
כתב חיזבאללה עלי שועייב בשטח ישראל בגבול לבנון עם חיילי צה"ל
שועייב סמוך לשטח ישראל, מתוך התיעוד
(מתוך טוויטר)
2 צפייה בגלריה
כתב חיזבאללה עלי שועייב בשטח ישראל בגבול לבנון עם חיילי צה"ל
כתב חיזבאללה עלי שועייב בשטח ישראל בגבול לבנון עם חיילי צה"ל
(מתוך טוויטר)
כוחות צה"ל פועלים במקום לפריצת דרכים מבצעיות וסימון השטח הישראלי על ידי תלוליות אדמה, כפי שנראה בתיעוד בנוכחות המפקד החדש של החטיבה המרחבית החולשת על הר דב, אל"ם מרציאנו. במצבים שכאלו הלוחמים החמושים פועלים בחיפוי אחורי של טנקים עם פגזים בקנה ובסיוע עשרות אמצעי תצפית של האוגדה המרחבית שסורקים את השטח הלבנוני. התצפיתניות מבחינות ומבדילות בין כל הדמויות שקרובות לגבול, בנוסף למעקב מודיעיני של צה"ל אחר המתרחש באזור.
מצה"ל נמסר כי העיתונאי "לא חצה את קו הגבול ועמד שם כהתרסה במהלך עבודות שגרתיות".
בחודש אוגוסט פרסם שועייב תיעוד שבו נראה הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ביחד עם קבוצה של קצינים שהתלוו אליו לסיור בגבול לבנון. אז הוא צייץ כי "רמטכ"ל הצבא הישראלי במהלך ביקורו ליד עיתא א-שעב, כפי שנראה מהצד הלבנוני", והוסיף: "הרצי הלוי תחת מבטנו".
כמה ימים לפני כן, במקביל לדיונים אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע למתיחות בגבול לבנון, פעילים רעולי פנים עם דגלי חיזבאללה תועדו חותכים גדר שהניח כוח יוניפי"ל בשטח לבנון, סמוך לגדר הגבול עם ישראל באזור כפר רג'ר - שחלקו נמצא בתוך שטח ישראל. גם אז התיעוד פורסם על ידי שועייב, שטען כי זו הפעם הראשונה מאז 2006 שאזרחים לבנונים נכנסים לקטע הכביש שבו תועדו הפעילים.
פורסם לראשונה: 20:45, 27.09.23