המשא ומתן הקואליציוני טרם נגמר, אבל התככים בלשכת ראש הממשלה המיועד כבר מתבשלים: בצעד חריג, הורה היום (ב') בנימין נתניהו לשלוח לבדיקת אמינות בפוליגרף חלק מאנשי הצוות הקרוב שלו. את בדיקת הפוליגרף יעברו חמישה אנשים, רגע לפני שיודיע על התפקידים שיאייש בלשכתו.
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
נתניהו. חשדנות בלשכה
(צילום: יואב דודקביץ')
בתקופה האחרונה נשמעו לא מעט טענות על הדלפות מסביבת נתניהו - טענות שנשמעו גם מתוך סיעת הליכוד. בסביבת נתניהו מדגישים כי הבדיקה איננה תוצאה של אירוע נקודתי וספציפי שמבקשים לברר לגביו - אלא יותר בדיקה של "הלך רוח" בלשכה.
למרות ההבהרה הזו, המהלך מגיע על רקע החשדנות שהחלה שם לאחר שח"כ טלי גוטליב מהליכוד טענה כי הודלפו פרטים חסויים משיחה אישית שקיימה עם יועצי נתניהו צחי ברוורמן ואיקי כהן.
2 צפייה בגלריה
טלי גוטליב במליאת הכנסת
טלי גוטליב במליאת הכנסת
ח"כ גוטליב. "אם נדמה למישהו שאני כלי משחק, שיחשוב שוב"
(צילום: עמית שאבי)
לפני כשלושה שבועות עוררה כאמור גוטליב סערה לאחר שהאשימה את מקורבי נתניהו בהדלפה. "צחי ברוורמן ואיקי כהן, שאמורים להיות אנשי אמון של נתניהו, הגיעו ללשכתי לפני נאום הפתיחה שלי וביקשו ממני להיות ממלכתית ורכה. השבתי להם שאין סיכוי כזה", היא כתבה בקבוצת הליכוד. "קראתם נכון. חשבתי לתומי שזה יישאר בתוך הלשכה שלי לדיראון עולם. אלא שבן כספית התקשר לקבל את תגובתי לתוכן השיחה שידועה רק לי ולצמד הפקידים הללו. לא ידעתי ששוב בסביבת נתניהו יש הדלפה ישירה, לא פחות מלבן כספית ישירות". היא הוסיפה: "אם נדמה למישהו שאני כלי משחק שיחשוב שוב. לא ייאמן".