2 צפייה בגלריה
טלי גוטליב במליאת הכנסת
טלי גוטליב במליאת הכנסת
זעמה שתוכן שיחתה עם אנשי אמונו של נתניהו הודלפו. גוטליב במליאת הכנסת
(צילום: שלו שלום )
שמח בקבוצת הוואטסאפ של הליכוד: חברת הכנסת טלי גוטליב, מספר 25 בליכוד, חשפה בקבוצה של חברי הכנסת כי שניים ממקורבי נתניהו ביקשו ממנה לפני נאום ההשבעה שלה השבוע בכנסת "להפגין ממלכתיות", והיא סירבה. לאחר מכן, כך כתבה, הודלף הסיפור שעליו התקוממה.
"חבריי לסיעה", כתבה אמש (חמישי) גוטליב בקבוצת עדכונים שבה חברים רק חברי הכנסת ומנהלת הסיעה בכנסת, עליזה בראשי. "צחי ברוורמן ואיקי כהן, שאמורים להיות אנשי אמון של נתניהו, הגיעו ללשכתי לפני נאום הפתיחה שלי וביקשו ממני להיות ממלכתית ורכה. השבתי להם שאין סיכוי כזה", כתבה.
עוד כתבה גוטליב: "קראתם נכון. חשבתי לתומי שזה יישאר בתוך הלשכה שלי לדיראון עולם, אלא שהעיתונאי בן כספית התקשר לקבל את תגובתי לתוכן השיחה, שידועה רק לי ולצמד הפקידים הללו. לא ידעתי ששוב יש הדלפה ישירה בסביבת נתניהו, לא פחות מלבן כספית".
2 צפייה בגלריה
"אם יש לך טענה, תפני לנוגע לדבר". מנהלת סיעת הליכוד עליזה בראשי
"אם יש לך טענה, תפני לנוגע לדבר". מנהלת סיעת הליכוד עליזה בראשי
"אם יש לך טענה, תפני לנוגע לדבר". מנהלת סיעת הליכוד עליזה בראשי
גוטליב הוסיפה: "אני רושמת את זה כאן, כי מסתבר שמחר זה יירשם בטור של בן כספית, שהדבר נודע לו ממקור מקורב לנתניהו. אם נדמה למישהו שאני כלי משחק שיחשוב שוב. לא יאומן". בשלב הזה השיב לה בקבוצה ח"כ דוד ביטן: "את צודקת, בושה".
מיד לאחר מכן מחקה מנהלת הסיעה בראשי את ההודעה של גוטליב מהקבוצה. בתגובה זעמה חברת הכנסת הטרייה וכתבה: "אל תמחקי את ההודעה עליזה. זה לא סתימת פיות כאן. רשמתי אותה פה ולא בפייסבוק מפאת כבוד הסיעה". בראשי השיבה לה: "הקבוצה נועדה להעברת הודעות הקשורות לעבודת הסיעה. זו לא הפלטפורמה להודעות מסוג זה. אם יש למי מכם טענה כלשהיא אנא תפנו לנוגעים בדבר".
גוטליב לא נותרה חייבת, והשיבה לבראשי: "ההודעה שלי קשורה לעבודת הסיעה ומשמשת אזהרה חשובה מפני פוטנציאל מאנשים שאמורים להיות אנשי אמון. מחיקת ההודעה היא מקוממת, ומהוות סתימת פיות שאין להכיר בקבוצה הזו". לאחר מכן פרסמה גוטליב את המלל שוב.
חברת הכנסת רק החלה את דרכה בפוליטיקה הישראלית, וכבר רשמה כמה אמירות שעוררו זעם. בריאיון באולפן ynet לפני כחודש אמרה גוטליב כי אין צורך בפסקת ההתגברות - אלא לא לכבד פסיקות בג"ץ שמבטלות חוקים. היא טענה כי כשהעליון מבטל חוקים הוא "פועל בניגוד לסמכותו".
דבריה זכו לתגובות זועמות מצד בכירים במערכת המשפט, שאמרו: "גוטליב קוראת למעשה לאנרכיה". לדבריהם, "כיבוד פסיקת בתי המשפט הוא הבסיס לחברה מתוקנת. כל ישראלי מן השורה לא יקבל גישה כזו". כמה ימים לאחר מכן כתבה גוטליב בפייסבוק כי תפעל לפטר פרקליטים שליוו את תיקיו הפליליים של ראש הממשלה המיועד נתניהו. "מצאתי פתרון", כתבה, וצירפה תמונה משיחה שלה ושל אדם ששמרה באנשי הקשר שלה כ"שמעון הלוי עו"ד ליכוד ירושלים".
פורסם לראשונה: 23:34, 01.12.22