ניצב ג'מאל חכרוש, שעומד בראש האגף לסיכול הפשיעה ביישובים הערביים במשטרת ישראל מזה חמישה חודשים, טען בריאיון לאולפן ynet כי הפשיעה בחברה הערבית נמצאת במגמת ירידה. אלא שמאז שנחנך האגף, לפני 152 ימים, נרצחו קרוב ל-60 בני אדם - נרצח אחד בכל יומיים וחצי. ב-2021 כולה נרצחו 129 בני אדם, ובעשרת הימים הראשונים של 2022 נרצחו כבר שני בני אדם - האחרון שבהם ילד בן 4, שנפגע מירי תועה בגן שעשועים בביר אל-מכסור שבגליל.
"הירי באותו ילד זה אירוע מצער מאוד, מצמרר אפילו, אירוע קשה לעיכול", אמר ניצב חכרוש. לדבריו, הוא לא יכול לפרט על התקדמות החקירה בשל צו איסור פרסום. "יש חקירה נמרצת, הכיוון הוא בסדר. אני לא רוצה לחרוג מהכללים ולהפריע לחקירה שהיא כל כך חשובה לנו עד שנגיע לחשוד", ציין.
3 צפייה בגלריה
ניצב ג'מאל חכרוש
ניצב ג'מאל חכרוש
"תוצאה של הזנחה של עשרות שנים". ניצב ג'מאל חכרוש
(צילום: אלעד גרשגורן)
3 צפייה בגלריה
זירת הירי בביר אל מכסור
זירת הירי בביר אל מכסור
"אירוע מצמרר וקשה לעיכול". זירת הירי בביר אל מכסור
(צילום: עידו ארז)
הוא טען כי אנחנו "רואים שינוי גדול", שקרה לדבריו בתקופה האחרונה. "זו מלחמה מתמדת. רק תראו את התוצאות שאנחנו משיגים בתקופה האחרונה - כיום אנחנו סיימנו 400 יעדים שאנחנו רודפים אותם. כל המוסדות ביחד. זה מוכיח את עצמו", טען.
- אבל תראה, זה לא מרתיע. אנשים יורים לאור יום ליד גינת שעשועים. "הלוואי, הלוואי והיינו יכולים עכשיו לבוא ולהגיד 'אנחנו היום מפסיקים הכל'. אני לא רוצה לבוא, לחגוג ולהגיד 'הנה, התחלנו להשתלט על המצב'. לא, אבל אנחנו משיגים תוצאות. מה שהבטחתי בעבר אני אמשיך להבטיח ואמשיך להגיד אותו דבר. אנחנו מבטיחים לעבוד קשה יותר, לרדוף את הפושעים מכל הכיוונים, וככה נמשיך. לשמחתי יש תוצאות, התוצאות אצלי".
הוא סיפר כי מתוך 400 היעדים שסימן האגף בראשותו קרוב ל-70 בני אדם נמצאים בתום ההליכים המשפטיים נגדם. "ל-60 יש כתבי אישום", התגאה.
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט, יעקב שבתאי ואיילת שקד בביקור בנקודת התצפית על רהט לקראת
נפתלי בנט, יעקב שבתאי ואיילת שקד בביקור בנקודת התצפית על רהט לקראת
תפיסת הנשק הבלתי חוקי. "יש תוצאות"
(צילום: נעם ריבקין פנטון)
- אז מה המסר שלך לאנשים בחברה הערבית, שמפחדים לשבת בגינה? "המסר שלי הוא לעצמי, למשטרת ישראל. אנחנו צריכים להביא ביטחון אישי לכל אזרח. אנחנו צריכים לדאוג לזה שהילד הולך לגן שעשועים יהיה בטוח, אותו אדם שהולך ברחוב יהיה בטוח. שהאמא תהיה בטוחה, שהילדים שלה יחזרו הביתה בשלום. זה מסר לעצמנו במשימה. זו זכותו של האזרח וזו חובתנו לספק את זה".
הוא המשיך והסביר כי המאבק הוא ארוך. "אנחנו ידענו שזו מלחמה שתתמשך זמן. זו הזנחה של עשרות שנים, ואי-אפשר לקטוע את זה ביום אחד או יומיים. אבל התוכנית שיש לנו, יש לנו תוכנית מצוינת, תוכנית שיש בה המון המון השקעה מבחינת תקציבים. מעל 90% מהאמצעים והתקציבים שיש במשטרת ישראל מושקעים היום לטובת הדבר הזה, לטובת הביטחון האישי לרחוב הערבי. זה לא היה בעבר".
"המטרה שלנו שנמשיך בדבר הזה שנקרא 'ירידה' עד שנמגר את זה". הוא נשאל: "אז אנחנו במגמת ירידה בפשיעה", והשיב: "התשובה היא כן". אלא שמספר הנרצחים ב-2021 היה הגבוה ביותר בעשור האחרון - ולצורך השוואה יותר מפי שניים נרצחו בשנה החולפת (129) - לעומת ב-2016 (64).
- ב-2022 אתה צופה שנראה פחות אירועים מאשר ראינו בשנה החולפת? "אני יכול להבטיח, ב-2022 אנחנו נמשיך לעלות את רמת הפעילות שלנו, ואין לי ספק שזה יביא להמשיך הירידה, עד שנגיע למצב שנביא את הביטחון האישי לאותו אזרח. אנחנו נמשיך בפעילות הענפה שלנו, היא אפילו תעלה רמה".