בתקיפה משותפת לצה"ל ולשב"כ חוסל אחד ממפקדי חטיבת רפיח בארגון הטרור גא"פ שהיה אחד ממובילי מתקפת הטרור של הארגון לשטח מדינת ישראל באירועי ה-7 באוקטובר. המחבל אימן זערב, בכיר בגא"פ, הכווין מחבלים ופיקד בשנים האחרונות על מספר ניסיונות פשיטה לשטחי ישראל.
תיעוד מחיסול המחבל אימן זערב
(צילום: דובר צה"ל)

1 צפייה בגלריה
צה"ל חיסל את המחבל אימן זערב
צה"ל חיסל את המחבל אימן זערב
אימן זערב
(צילום: דובר צה"ל)
ב-7 באוקטובר הוא פיקד על מתקפת הטרור של מחבלי הנוחבה ביישוב ובמוצב סופה, והוביל בימים האחרונים ממקום מסתורו את היערכות הגא"פ לקראת לחימה בדרום הרצועה. יחד עם זערב חוסלו שני מחבלים נוספים מארגון הטרור גא"פ ששהו עימו בדירת המסתור.
מוקדם יותר אתמול (שבת), חוסלו חמישה מחבלים לאחר פעולה בטול כרם ולוחם ימ"מ נפצע אנוש. כוחות משולבים של צה"ל וימ"מ צרו על בית שהכיל מחבלים. החמישה חוסלו בתום קרב שנמשך יותר מ-13 שעות וכלל הפעלת נוהל סיר לחץ עם 2 תקיפות מכטב"ם זיק על המבנה, שיגור טילי מטאדור וירי על הבית כולל גילוחו בדחפורי הנדסה.
מחבלים מנסים להימלט בטול כרם ונורים על ידי כוחות צה"ל

המחבלים הסתתרו בתוך בוידעם ומשם ניהלו את הלחימה תוך ניצול מחסה ממספר קירות. הלוחם שנפצע אנוש נפגע בשלב האחרון של הפעולה, כאשר סרק מטווח אפס את פנים הבית, בשעות הבוקר המאוחרות. לא היו נפגעים נוספים בקרב הכוחות. חלק מהמחבלים חוסלו לאחר שניסו להימלט מהמבנה שהותקף. כל חמשת המחבלים להם מיוחסת הריגתו בפיגוע של אלחנן קליין - חוסלו.
קליין בן ה-29, אב לארבעה ילדים מהיישוב ענב שבשומרון, נרצח ליד בית ליד בתחילת נובמבר בעת שהיה בדרכו הביתה מהמילואים. קליין היה על מדים בעת שמחבלים עקפו את רכבו, בציר שמוביל מהיישוב שבי שומרון ליישוב ענב, ופתחו לעברו באש. קליין איבד שליטה על הרכב, שסטה מהנתיב והתהפך. מותו נקבע כעבור זמן קצר.
פורסם לראשונה: 22:24, 04.05.24