2 צפייה בגלריה
מסלול הטיסה - ומיקום הנחיתה הלא מתוכננת
מסלול הטיסה - ומיקום הנחיתה הלא מתוכננת
מסלול הטיסה - ומיקום הנחיתה הלא מתוכננת
(צילום: FlightRadar24)
לראשונה מאז פתיחת שמי סעודיה לישראלים: טיסת אייר סיישל מספר HM22, מסיישל לישראל, ביצעה אמש (שני) נחיתה לא-מתוכננת בשדה התעופה ג'דה שבסעודיה בשל בעיה טכנית. על המטוס, מדגם איירבס 320, היו לדברי החברה 128 ישראלים, והוא נאלץ לנחות בעקבות תקלה במערכת החשמל שלו. הנוסעים העבירו את הלילה במלון בנמל התעופה בג'דה, לפני שיעלו לטיסה חלופית שצפויה הבוקר - ותהיה הטיסה הרשמית הראשונה מסעודיה לישראל.
• הייתם על הטיסה או מכירים מישהו שהיה עליה? דווחו לנו במייל האדום
המטוס נחת בג'דה כארבע שעות אל תוך הטיסה - וכשעה וחצי לפני הנחיתה המתוכננת בישראל. נמל התעופה הסעודי, יצוין, הוגדר מראש כשדה אלטרנטיבי בנתיבי הטיסה לישראל והוא מאושר לנחיתה שם במקרי חירום לטיסות לארץ או ממנה, שעוברות במרחב האווירי של סעודיה. עם זאת, יודגש כי לא מדובר כעת ב"נחיתת חירום" של ממש, והטייסים גם לא הכריזו על מצב חירום. לדברי חברת התעופה, "כל הנוסעים בטוחים". גורמים במשרד החוץ הוסיפו כי "הישראלים זכו ליחס אדיב מאוד בג'דה".
2 צפייה בגלריה
מטוס אייר סיישל בישראל
מטוס אייר סיישל בישראל
"כל הנוסעים בטוחים. הנחיתה - בשל בעיה טכנית". מטוס אייר סיישל
(צילום: The TLV Spotters)
בהודעה שפרסמה אמש החברה צוין כי בשל בעיית החשמל במטוס, הוא נדרש לנחות על פי הנהלים הקיימים שלה. "טיסה חלופית צפויה להגיע בשעות הבוקר המוקדמות לג'דה, עד אז הנוסעים צפויים להעביר את הלילה בשדה התעופה. אייר סיישל נמצאת בפיקוח מלא על האירוע, ומעדכנת את נציגיה בישראל", נמסר. טיסה חלופית שמספרה D22 יצאה מנמל התעופה בדובאי הבוקר לכיוון ג'דה.
משרד החוץ הישראלי עודכן על ידי חברת התעופה בנחיתה הלא-מתוכננת, ומסר כי הוא "מטפל בנושא עם גורמים רלוונטיים במערכת הישראלית". עוד נמסר: "מנכ"ל משרד החוץ קיים הערכת מצב עם כל גורמי המשרד הרלוונטיים לטיפול באירוע. משרד החוץ עומד בקשר עם נוסעי המטוס ועם חברת התעופה במטרה למצוא פתרון מהיר ובטוח לאירוע".
לפני קצת יותר משנה, נזכיר, סעודיה הודיעה - רגע לפני הביקור שערך אז נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל - כי תאפשר לכל חברות התעופה "שעומדות בתנאים" לחצות בשטחה, בהן גם חברות ישראליות שלא טסות בהכרח למדינות המפרץ הפרסי.
השתתפו בהכנת הכתבה: איתמר אייכנר
פורסם לראשונה: 22:19, 28.08.23