מנהל גן ברחובות ששכח תינוק בן שמונה חודשים ברכב הסעות במשך כארבע שעות וחצי, וניסה לטפל בו במקום להזעיק את מד"א, הורשע היום (ב') בהתעללות. לפי האישום נגדו, לאחר שגילה כי שכח את התינוק, הוא וגרושתו שעובדת כמטפלת בגן, ניסו במשך כשעתיים ורבע לטפל בתינוק בעצמם במקום להזעיק את מד"א. בנוסף, הם הסתירו מהוריו של הילד את הסיבה האמיתית למצבו ומסרו להם דיווח כוזב.

מפעיל הגן, יעקב קוטובסקי, הורשע על ידי השופט חגי הטרסי מבית המשפט המחוזי בלוד בעבירות של גרימת חבלה ברשלנות, התעללות והפרת חובה של אחראי. אשת הצוות בגן, ילנה קוטובסקי, הורשעה בהתעללות והפרת חובה של אחראי. ההרשעות נעשו כחלק מהסדר טיעון עם פרקליטות מחוז מרכז.
בהסדר הטיעון הצדדים לא הסכימו על עונש, אך הוסכם כי הפרקליטות תבקש לגזור על יעקב קוטובסקי עונש של 36 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי, ועל ילנה קוטובסקי היא תבקש לגזור 18 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי. סנגוריהם של השניים יוכלו לטעון לעונש קל יותר אולם השופט הוא שיכריע על העונש בסופו של דבר.
2 צפייה בגלריה
הגשת כתב אישום לילנה  ויעקב קטובסקי אשר נאשמים בשיכחה של פעוט ברכב
הגשת כתב אישום לילנה  ויעקב קטובסקי אשר נאשמים בשיכחה של פעוט ברכב
יעקב קוטובסקי בבית המשפט
(צילום: נדב אבס)
לפי כתב האישום המקורי, הנאשמים הינם גרושים שהתגוררו יחד במשך 16 שנים, כאשר בזמן זה יעקב הפעיל גן ילדים שהיה בבעלותו שכלל גם תינוקייה, וילנה טיפלה בתינוקות שבתינוקייה. כחלק מהשירות שניתן בגן, הסיע יעקב בכל בוקר את הילדים לגן ברכב הסעות ללא מלווה נוסף.
א' בן השמונה חודשים היה אחד הילדים בגן. ב-17 בנובמבר 2020 רכב ההסעות אסף אותו מביתו בשעה 6:45 בבוקר והוא הושב כשהוא חגור ליד מושב הנהג. בשעה 7:38 הוריד הנאשם את כל הילדים מרכב ההסעה אבל שכח את א', שהושאר ברכב למשך ארבע וחצי שעות. בעת שהילד שהה ברכב, הטמפרטורה בחוץ עמדה על 23 מעלות, אבל ברכב שררו 53 מעלות. רק בשעה 11:57 הבחין הנאשם כי הילד נותר ברכב הסגור כשהוא לבוש במעיל ומיד הכניסו לגן.
במקום להתקשר למד"א באופן מיידי, הפציר יעקב בילנה שתעזור לו ושיתף אותה בכך ששכח את א' ברכב. השניים הבחינו שמצבו הרפואי חמור, שהוא מחוסר הכרה ושראשו שמוט והוא אינו מגיב. למרות שלא היו להם כלים מקצועיים או ידע רפואי, השניים ניסו להשיבו להכרה באמצעות פעולות שונות ובמשך שעתיים ניסו לטפל בו ולהעיר אותו, אף שלעתים פרכס.
בכל אותן שעתיים, הודו יעקב וילנה כי למעשה ביצעו בו מעשי התעללות גופנית בנוסף לכך שמנעו מהילד טיפול - נדנוד, סטירה, שפיכת מים על הגוף ועוד. יעקב אף חיפש בגוגל "מכות חום" ועדיין לא הזעיק עזרה. בנוסף מסר יעקב לאמו של הילד כי הילד לא "חש בטוב וסבל משלשולים", מבלי לגלות לה את הסיבה האמיתית. כאשר הגיעה האם למקום וראתה את מצבו הקשה של הילד, הזעיקה את מד"א באמצעות בעלה.
2 צפייה בגלריה
ילנה קוטובסקי בבית המשפט
ילנה קוטובסקי בבית המשפט
ילנה קוטובסקי בבית המשפט
(צילום: יריב כץ)
התינוק סבל מתרדמת ובשל הדיווח הרפואי הכוזב של הנאשמים, התקשה הצוות הרפואי לגלות מה קרה לו וביצע לו בדיקות מיותרות. הנאשמים המשיכו לשקר גם כשההורים פנו אליהם שוב בניסיון לקבל מידע. התינוק אושפז בטיפול נמרץ עד ל-3 בדצמבר, כאשר הוא סובל מפגיעה מוחית, ורק ב-29 ביולי 2021 הוא שוחרר לשיקום בקהילה ומצבו הרפואי היום עדיין מורכב בשל האירוע.
היום בדיון בבית המשפט התובעת עו"ד עינת בניטה הסבירה: "אנו מסכימים להצהיר שהנאשמת אחראית רק לחלק השני של האירוע ולא ניתן לקשור אותה לנזק כזה או אחר מהנזקים המפורטים באישום. מיוחסת לה רק פגיעה בבריאות הקורבן". אחת מהסיבות להסדר הטיעון היא חוות הדעת של המכון המשפטי באבו כביר שקבעה כי לא ניתן להכריע מתי נגרם הנזק לתינוק - ברכב או בגן.
עורכי הדין לילך מאיר וולף ודימה ברנשטיין שמייצגים את ילנה קוטובסקי מטעם הסניגוריה הציבורית מסרו: "מדובר באירוע טרגי. ילנה לקחה אחריות על מעשיה והביעה חרטה עמוקה. כתב האישום המתוקן משקף את חלקה של ילנה באירוע".