3 צפייה בגלריה
שליו אפללו נהרג בתאונת דרכים בתל אביב
שליו אפללו נהרג בתאונת דרכים בתל אביב
שלו ושניים מהחשודים ברציחתו
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של מכבי פנאטיקס)
בנות משפחת אפללו היו בטוחות כבר מהרגע הראשון ששלו ז"ל, בן ה-16, לא נדרס בתאונה תמימה. השבוע, שמונה חודשים לאחר הדריסה, המשטרה עצרה חמישה חשודים. החשד - שלו היה קורבן לריב בין החשודים ואחותו. כעת, משפחתו מבטיחה בשיחה עם ynet ו-"ידיעות אחרונות" להילחם כדי לדעת מה קרה בליל ה-25 בספטמבר. "יש לנו המון סימני שאלה פתוחים", אומרת סימה פחימה חולי, הדודה שגידלה את ילדי המשפחה.

"התקשרו אלי בשעה 04:00 לפנות בוקר ואמרו לי 'שלו עבר תאונה, תבואי מהר'", שיחזרה סימה. "ראיתי מלא אמבולנסים וחשבתי שהיה פיגוע, לא קישרתי שזה קשור אלי". ככל שחלפו השעות, חברים, קרובי משפחה, שכנים וחלק מהמעורבים לימים באירוע הגיעו לבית החולים. "שלו, ילד יתום מאמא, היה ילד עם המון נתינה. היה בו משהו מיוחד. הוא היה חבר אמיתי לחברים שלו", מספרת פחימה. עוד באותו לילה התעורר במשפחה החשד שמדובר היה למעשה ברצח: "בשבעה כבר התחזקה התחושה שזאת לא תאונה. אמרו שילד זרק את שליו לכביש. כשהגיע הפיצוץ והמשטרה הודיעה על חקירה לחשד לרצח הופתעתי לטובה. בלתי נתפס שילדים עושים דבר כזה".
אתמול נכחו בנות המשפחה בדיון בבית המשפט, שבו הוארך פעם נוספת מעצרם של בר שמאי ויצחק לוריא בן דוד, שניים מהחשודים במעורבות ברצח. בפתח הדיון אמר רב פקד חגי סטול, ראש צוות החקירה: "ככל שאנחנו מעמיקים בחקירה אנחנו מגלים שהאירוע בוצע בצורה מתכוננת ומתוזמנת". נציג המשטרה טען כי בסיס החשד הוא ששמאי שכנע את חן זיו, הנהג, להאיץ את הרכב ולפגוע באפללו. בנוסף עלה בדיון כי היחידה החוקרת חדרה לטלפונים של החשודים ובמסגרת החקירה הוטחו בפניהם "ראיות שקשורות גם לזה".
3 צפייה בגלריה
משפחתו של שליו אפללו בזמן הארכת מעצר ל-4 מהחשודים ברצח
משפחתו של שליו אפללו בזמן הארכת מעצר ל-4 מהחשודים ברצח
משפחתו של שלו אפללו בזמן הארכת מעצר ל-4 מהחשודים ברצח
(צילום: דנה קופל)
3 צפייה בגלריה
חן זיו הנהג החשוד בדריסת שליו אפללו בן ה16
חן זיו הנהג החשוד בדריסת שליו אפללו בן ה16
חן זיו, הנהג החשוד בדריסת אפללו
על פי פרטים שהגיעו לידי ynet ו"ידיעות אחרונות", במסגרת החקירה בוצע גם תרגיל שבמסגרתו קובצו כל החשודים במקום אחד. גורם המעורה בחקירה הוסיף כי "יש תיעוד מצולם של כל האירוע. עוד כמה ימים והם עוד לא יחזיקו מעמד". בנוסף, גרסתו של בר שמאי, שישב ליד הנהג וטען שישן "נסתרה" כבר בראשית החקירה על ידי חשוד אחר שאמר כי "בר ראה את הכל". עוד על פי החקירה, כבר בזירה אמר אחד המעורבים לקרובת משפחתו של שלו ז"ל: "מה את עושה, מה את אומרת, יא שוטרת?!". חלק מהמעורבים חשודים גם בשיבוש הליכי החקירה. ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" נודע כי אחד הקטינים שמעצרו הוארך תחילה על ידי המשטרה ושלבסוף שוחרר בהסכמתה, התייעץ עם הרב שלו מה לעשות בפרשה והאחרון אמר לו "לא לדבר ולא לפתוח כלום בחקירה".
לפי החשדות, זיו החליט להביא למותו של אפללו יחד עם ארבעה חשודים נוספים - ודרס אותו למוות בעקבות סכסוך בין אחד החשודים הקטינים לאחותו התאומה של אפללו. "הקדימו לזה המון סיפורים קטנים שהגיעו לסיפור גדול", סיפר אחד מחבריו שהגיע לבית המשפט. לדבריו מה שהוביל לטרגדיה הקשה היה הרבה כבוד, אגו וקנאה: "מעולם לא חשבתי שזה יסתיים בטרגדיה כזאת. בטח לא הוא, הוא כולו נשמה טובה. הוא שילם מחיר עבור הריבים שהיו עם אחיות שלו". בסך הכל, עצורים כעת ארבעה חשודים בפרשה - ובפרקליטות נערכים להגשת כתבי אישום.