3 צפייה בגלריה
החשוד באונס וברצח של ליאורה חיות
החשוד באונס וברצח של ליאורה חיות
החשוד ברצח של ליאורה חיות. שוחרר סופית למעצר בית
(צילום: מוטי קמחי)
תושב תל אביב שנעצר בחשד למעורבות ברצח האומנית ליאורה חיות ב-2015 שוחרר היום (ראשון) למעצר בית. זאת לאחר שהמשטרה לא הצליחה לבסס בשלב זה את החשדות נגדו. המשטרה והסנגוריה הציבורית הגיעו להסכמה כי החשוד ישהה במעצר בית במשך 10 ימים נוספים.
החשוד (31) נעצר לפני כשבועיים, כשמונה שנים לאחר שחיות נספתה בשריפה שפרצה בדירתה בשכונת פלורנטין בתל אביב. מעצרו הוארך בחמישה ימים, וכשהם הסתיימו בית משפט השלום בתל אביב החליט שחרר אותו למעצר בית, אך המשטרה ערערה על ההחלטה - ובית המשפט המחוזי בעיר קיבל את הערעור והאריך את מעצרו בשישה ימים נוספים. לבקשת סנגורו של החשוד, אסר בית המשפט את פרסום שמו וכל פרט העלול לזהות אותו.
3 צפייה בגלריה
הדירה שבה נספתה ליאורה חיות
הדירה שבה נספתה ליאורה חיות
הדירה שבה נספתה ליאורה חיות
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
רחוב חצרים בפלורנטין
רחוב חצרים בפלורנטין
רחוב חצרים בפלורנטין
(צילום: מוטי קמחי)
בידי חוקרי המשטרה ממצאי DNA שנמצאו בזירת הרצח ושייכים לחשוד, שממשיך לטעון כי לא הכיר את חיות ושאין לו קשר למותה. בשלב זה לא הצליחו החוקרים למצוא ראיה נוספת שתבסס את החשדות לרצח, למרות כמה תרגילי חקירה שבוצעו.
חיות, בת 42 במותה, התגוררה בדירת סטודיו ברחוב חצרים בשכונת פלורנטין, שבה העבירה סדנאות פיסול ויצירה. כבר לאחר מותה בדקה המשטרה את האפשרות שהשריפה שבה נספתה נגרמה עקב הצתה מכוונת, ובמהלך השנים נחקרו חשודים - אבל נגד איש מהם לא הוגש כתב אישום.
המשטרה חושדת כי החשוד אנס ורצח את חיות, אך סנגורו, עו"ד ניר אלפסה, ציין בדיון שנערך לפני שבוע כי דוח נתיחת גופתה לא מאשש את החשד כי נאנסה בטרם מותה. נציג המשטרה טען באותו דיון, שבו כאמור הוחלט לשחרר את החשוד למעצר בית לפני ערעור המשטרה, כי לפי הדוח גם לא ניתן לשלול את החשד לאונס, אך לא הציג ממצא המאשר זאת וכן לא ידע לענות אם ייחסו עבירה כזו גם לשני חשודים קודמים שנעצרו בעבר בחשד למעורבות במותה של חיות.

נציג המשטרה טען בדיון כי החקירה מורכבת לנוכח הזמן שחלף מאז מותה של חיות, שכן האירוע התרחש לפני שמונה שנים, וביקש להמשיך לנהל את החקירה בעוד החשוד נמצא במעצר. עוד טען כי התנהגותו של החשוד מחזקת את החשדות נגדו. "הוא בוחר למלא את פיו במים, למרות שניתנה לו אפשרות למסור גרסה. מסוכנותו ברורה לחלוטין", אמר.
השופטת כריסטינה חילו מתחה ביקורת באותו דיון בשבוע שעבר על כך שהמשטרה לא ציינה בפניה כי הטיחה בפני החשוד את הראיה המרכזית שהובילה למעצרו. נציג המשטרה אמר כי מדובר בטעות. עוד מתחה השופטת ביקורת על כך שהמשטרה כללה בבקשת הארכת המעצר לראשונה את החשד לעבירת בעילה שלא בהסכמה - למרות שלא הציגה ראיות לכך בדיון. "יש לנקוט זהירות בנוגע לעבירה שכזו", אמרה. "לא מצאתי בשתיקתו של החשוד הצדקה להארכת מעצר, מבלי להקל ראש ברישומו הפלילי שהוצג לי ובעבירות המיוחסות לו".