1 צפייה בגלריה
תמונת משה בר סימן טוב
תמונת משה בר סימן טוב
משה בר סימן טוב
(צילום: אוראל כהן)
אני מניח שאני לא מפתיע יותר מדי, אבל אני מתכוון לחסן את הילדים שלי שהם בני פחות מ-12. הקדשנו לכך מחשבה רבה ואני מבין את ההיסוס ואת הרצון הטבעי לדחות קצת את ההחלטה ולראות איך מתפתחים הדברים בטרם נקבל אותה, אבל בשל לא מעט סיבות שאפרט כאן, ההחלטה לחסן אותם עכשיו היא הנכונה.
דבר ראשון ולפני הכל עבור הילדים. בסוף, המחלה הזאת יכולה לפגוע גם בהם ועלולות להיות לה גם השלכות ארוכות טווח שאנחנו עדיין לא יודעים עליהן. אנחנו גם לא יודעים להסביר לעצמנו מספיק טוב במי המחלה פוגעת ובמי לא, כך שגם אם הסיכוי נמוך, זה יכול לקרות לכל אחד.
לא פחות חשוב מכך זו הערבות ההדדית. אין התמודדות עם אירועי חירום בכלל ועם הקורונה בפרט בלי הרכיב החברתי החיוני הזה. אף אחד לא יודע עדיין אם מתפתח כאן גל חמישי, אבל הזמן שחלף מהגל הקודם, החורף שהתחיל והעובדה שיש כאן עדיין מספיק אוכלוסייה לא מחוסנת, מעלים את הסיכון לעוד סיבוב. בתקופה האחרונה מתרבים הסימנים לעלייה בהידבקות בקרב ילדים, שלשמחתנו עדיין לא באה לידי ביטוי בתמונת התחלואה הקשה.
הצלחת מבצע החיסונים תלויה בהורים המתנדנדים. אני משער ששיעורם באוכלוסייה לא נמוך, אך מאמין גם ששיח ציבורי נכון יגרום לרבים מהם לקבל את ההחלטה הנכונה
אנחנו גם רואים מה קורה באירופה ובמקומות נוספים וזוכרים שלא ניתן למנוע מהנגיף להגיע לכאן בסופו של דבר. חיסון הילדים עשוי להיות אמצעי הגנה טוב גם בהיבט הזה. אני מכיר וסומך על אנשי המקצוע במשרד הבריאות ועל מומחים רבים אחרים בארץ ובעולם שנתנו דעתם על כך ועשו עבודה יסודית לפני ההחלטה.
אנחנו לא יכולים להניח שמי שהתחסן כמבוגר יחסן את ילדיו. הצלחת מבצע החיסונים תלויה בהורים המתנדנדים. אני משער ששיעורם באוכלוסייה לא נמוך, אך מאמין גם ששיח ציבורי נכון, ששם דגש על הערבות ההדדית, יגרום לרבים מהם לקבל את ההחלטה הנכונה.
אז בלי לחץ - לכו בבקשה לחסן את הילדים שלכם ולהתחסן בעצמכם, אם במקרה עוד לא קיבלתם חיסון ראשון, שני או שלישי. בהזדמנות זו, לא לשכוח להתחסן גם נגד השפעת. שפעת זו לא קורונה, אך עדיין עדיף להישמר גם מפניה. חורף בריא.
  • משה בר סימן טוב היה מנכ"ל משרד הבריאות
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com