בית משפט השלום בפתח תקווה הרשיע היום (רביעי) מורה בתיכון מהעיר שוהם בעבירות רבות של מעשים מגונים והטרדה מינית בילדה בת 12, חברה של בתה. "התרשמתי מעדותה של הנאשמת כעדות מתחמקת ומתפתלת, שבה היא מתקשה להתמודד עם הראיות שהוצגו לה ודבקה בגרסתה על קשר אימהי עם הקטינה", ציין השופט בהכרעת הדין.
בכתב האישום, שהוגש באוקטובר 2020, נטען כי הקורבן הגיעה לבית המורה (47) לבקר את חברתה, ובהזדמנות זו הורתה לה הנאשמת להגיע למקומות שונים בבית, שם שהתה איתה ביחידות וליטפה אותה. כמו כן, נפגשה איתה בגן ציבורי ביחידות, ואף נהגה להתכתב איתה בטלפון בכל שעות היממה.
בין היתר, כתבה לה: "אני שוכבת במיטה וחושבת עלייך", ו-"אני כל כך אוהבת אותך". הנאשמת אף שאלה את הילדה אם היא נוהגת לגעת בעצמה, וסיפרה לה על דרכים לענג עצמה באמצעות ויברטור. בסוף כל יום, הורתה לילדה למחוק את ההודעות.
1 צפייה בגלריה
 אילוסטרציה תקיפה
 אילוסטרציה תקיפה
אילוסטרציה. מורה הורשעה בביצוע עבירות מין בבת 12
(צילום: shutterstock)
מעבר לכך, בכתב האישום צוין גם כי המורה נהגה לנשק את הילדה, להכניס אותה לחדרים שונים בבית ואף למיטתה, תוך שנגעה בה בהזדמנויות רבות. במענה לכתב האישום כפרה הנאשמת במיוחס לה, וטענה כי מדובר בגילויי אהבה שאינם על רקע מיני.
על ההתכתבויות בין השניים אמר השופט דרור קלייטמן: "אפשר ללמוד מחלק מההודעות על הצורך של הנאשמת להסתיר את הקשר בינה לבין הקטינה משום שפחדה מגילויו. ניתן למצוא ביטויים רבים של הערכה והתייחסות לאברי גופה של הקטינה, אולם קשה עד כדי בלתי אפשרי למצוא התייחסות או ביטויי הערכה לתכונותיה האישיותיות או כל ביטוי מעצים שאין עניינו בגופה".
לאחר ששמע את העדים, קבע השופט קלייטמן בהכרעת הדין כי התובעת הוכיחה מעבר לכל ספק סביר את אשמת המורה בכל האישומים המיוחסים לה, מלבד לאישום אחד.
אביה של המתלוננת אמר כבר לפני כשנה כי הנאשמת "הרסה לנו את המשפחה", וציין בנוסף כי "היא שלחה לה מאות הודעות אחרי שבתי ניתקה את הקשר במשך שלושה ימים. הטלפון היה אצלי והיא רצתה להיפגש איתה".
רוני אלוני סדובניקעו"ד אלוני סדובניקצילום: אלכס מורוזוב
עו"ד רוני אלוני סדובניק, שייצגה את הילדה, אמרה כי "הקטינה במקרה הזה רצתה להגיע לבית המשפט ולהעיד על ההתעללות של הנאשמת בה, אך הנאשמת לא בחלה באמצעים ופרסמה באמצעות מקורביה איומים על הילדה בניסיון לרפות את ידיה ולהרתיעה ממתן עדותה". היא הוסיפה: "האיומים הללו הצליחו להטיל מורא כבד ולדרדר אף יותר את מצבה של מרשתי. חמור בעיני שבתי המשפט שדנים בתיק הפגיעה המינית מסרבים בכל תוקף להתייחס לאיומים על המתלוננת תוך כדי ההליך".
לסיכום, אמרה עורכת הדין כי "במקרה זה נצחנו בכל מקרה בעבודת צוות נהדרת עם הפרקליטות, אך זה יכול היה להיגמר אחרת רק בשל השיטה המגוננת על עברייני מין ואלימות ומעודדת אותם להלך אימים על המתלונן ועל עדיו".