3 צפייה בגלריה
 בריאן כריסטופר קוברגר
 בריאן כריסטופר קוברגר
בראיין כריסטופר קוברגר, החשוד שנעצר והשותפים שהיו בבית
(צילום: רויטרס / Monroe County Correctional Facility)
בדרך לפתרון התעלומה? בראיין כריסטופר קוברגר, דוקטורנט למשפט פלילי וקרימינולוגיה בן 28, נעצר בפנסילבניה אתמול (שישי) בחשד לרצח ארבעה סטודנטים מאוניברסיטת איידהו. כך דיווחו כלי תקשורת בארה"ב. החשוד נתפס באזור סקרנטון. הרשויות התחקו אחר רכבו, מדגם יונדאי לבנה, שנצפה סמוך לזירת הרצח. הם קיבלו מידע כי הרכב תועד שם, ו-DNA שאותר בזירה נמצא תואם לחשוד שנתפס.
מעצר החשוד מגיע כחודש וחצי לאחר שארבעת הקורבנות נמצאו דקורים למוות במיטותיהם בבית ליד קמפוס של האוניברסיטה. הטבח המסתורי העסיק את התקשורת האמריקנית והעולמית רבות.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב איידהו סטודנטיות נרצחו בשנתן בעיירה מוסקו
ארה"ב איידהו סטודנטיות נרצחו בשנתן בעיירה מוסקו
מימין: קרנודל וצ'ייפין, שחזרו מבית של חברים. משמאל: מוגן וגונזלבס, ששבו מבילוי בבר
3 צפייה בגלריה
ארה"ב איידהו העיירה מוסקו 4 סטודנטים דקורים למוות
ארה"ב איידהו העיירה מוסקו 4 סטודנטים דקורים למוות
פרחים לזכר הנרצחים בכניסה לאוניברסיטת איידהו
(צילום: רויטרס)
הרצח המדובר אירע ב-13 בנובמבר לפנות בוקר בעיירה הקטנה מוסקו (באנגלית Moscow – כשמה של בירת רוסיה): ארבעת הסטודנטים – מדיסון מוגן (21), קיילי גונזלבס (21), זאנה קרנודל (20) ובן זוגה אית'ן צ'ייפין (20) – שָבו לבית ברחוב קינג מעט לפני השעה 2:00 בלילה אחרי בילוי רגיל של סוף השבוע: מוגן וגונזלבס בבר מקומי, וקרנודל וצ'ייפין בבית של חברים. שעות אחר כך, בשעות הבוקר המאוחרות, נמצאו מתים במיטותיהם כשעל גופותיהם סימני דקירה מרובים.
שניים מהקורבנות נמצאו בקומה השנייה של הבית ושניים בקומה השלישית, והמשטרה מעריכה כי מעשי הרצח אירעו בין 3:00 ל-4:00 לפנות בוקר. על הגופות לא נמצאו סימנים לתקיפה מינית, ונתיחה שלאחר המוות העלתה כי כל הקורבנות נדקרו כנראה למוות בשנתם. החוקרים לא מצאו גם סימנים לכך שמישהו פרץ לבית בכוח או גרם בדרך נזק לרכוש. בבית גרו עוד שתי שותפות בנות 19 והן שהו בו בזמן הרצח, אך החוקרים קבעו כי הן לא היו מעורבות ברצח בשום צורה.
מאמצים רבים הושקעו בחקירה, אך עד כה הרשויות לא הכריזו על המניע לטבח שזעזע את העיירה הקטנה, שכמחצית מהמתגוררים בה סטודנטים. החשש ממתקפות חוזרות גרם לרבים מהסטודנטים לעבור לשיעורים מקוונים למשך שארית הסימסטר, ולנטוש מעונות ודירות במוסקו.
פורסם לראשונה: 19:57, 30.12.22