אברהם לוי, גיסו של בועז גול שנרצח בפיגוע באלעד במוצאי יום העצמאות, בירך היום (ראשון) על לכידת שני המחבלים בתום ארבעה ימים של מצור. "אחרי ששמענו אמרנו במשפחה מזמור תודה על זה שמצאו אותם וברוך השם על זה שתפסו", אמר לוי.
"שיהיו בשורות טובות לכל עם ישראל, צריך לצאת מחוזקים מזה, כוחנו באחדותנו ועם ישראל אסור לו להישבר", הוסיף לוי. "אנחנו אנשים מאמינים, אין לנו שאלות בכלום. יודעים שהכל זה אמת ומחזקים ומחבקים את העם מפה, נשענים על בורא עולם שהוא עושה רק טוב. עם ישראל לא כזה אכזרי והוא בנוי אחרת, הגויים אין להם גרם אחד של רחמנות, לא יודע מה זורם בדם שלהם. מי תיאר לעצמו גרזנים? איפה זה קיים להרים גרזן על אדם אחר?".

2 צפייה בגלריה
גלית אלמנתו של בועז
גלית אלמנתו של בועז
בועז גול ז"ל ואלמנתו גלית(
(צילום: איתן גליקמן)
2 צפייה בגלריה
המבחלים שנתפסו
המבחלים שנתפסו
המחבלים שנתפסו
גלית, אלמנתו של בועז ז״ל, בירכה גם היא על לכידת המחבלים. "כולנו כואבים את האסון הכבד שפקד אותנו ובו חמישה יתומים נשארו ללא בועז ז״ל שנרצח. הכוחות לכדו את המחבלים ומנעו אסון כבד נוסף, וכולנו מודים להם ולעם ישראל שמחזק אותנו בעקבות האסון הכבד שפקד אותנו״.
הבוקר, כעבור ארבעה ימים של מצוד נתפסו כאמור שני המחבלים, אסעד אל-ריפאעי וסובחי אבו שקיר, שביצעו את טבח הגרזנים באלעד במוצאי יום העצמאות. בפיגוע בעיר החרדית נרצחו אורן בן יפתח, אלעד בועז גול ויונתן חבקוק.
השניים נתפסו ביער נחשונים, שבין אלעד לראש העין. בהודעה משותפת של המשטרה, שב"כ וצה"ל נכתב כי "המרדף המשולב כלל הפעלה של אמצעים טכנולוגים, מודיעיניים, כוחות איסוף ויחידות מיוחדות, של המשטרה, שב"כ וצה"ל, בהן יחידת מגלן, יחידת מרעול, לוחמי חטיבת הקומנדו ובסיוע מסוקי היחידה האווירית של משטרת ישראל. צוות משולב הבחין בשתי הדמויות החשודות בסמוך למחצבה".

המחבלים נתפסו תשושים, לאחר שהיו ללא מים ומזון מאז הפיגוע. הם עברו בדיקה רפואית ראשונית בשטח, בתוך היער. לאחר מכן יועברו לחקירת שב"כ. עם היוודע דבר תפיסתם, צהלות שמחה ומחיאות כפיים נשמעו מבתי הספר הסמוכים לזירת הפיגוע באלעד. שני המחבלים נטולי שיוך ארגוני, ובחקירה שמתנהלת כעת לא נמצא סימן שעלול היה לעורר חשד לביצוע פיגוע.
בועז גול, תושב אלעד, הותיר אחריו חמישה ילדים בגילי 7 עד 18 ואישה. בנו, אור חיים, סיפר על הקשר החזק שהיה ביניהם: "אבא היה חבר, הוא תמך בכל דבר שעשינו, אני לא מעכל את מה שקרה. מאוד קשה לנו עכשיו". בועז עבד במוסך בעיר והיה מוכר בקרב התושבים. רוזי לוי, גיסתו, סיפרה כי בועז היה בדרכו לשיעור תורה: "אנחנו לא מעכלים איך עם גרזנים מגיעים ורוצחים ככה שלושה ילדים. בועז הלך לשיעור תורה ועמל על לימודי תורה, ואז עם גרזן בדרכו לשיעור הוא נרצח". היא אמרה בבכי: "אנחנו לא נירתע, ארץ ישראל שלנו". היא אמרה כי "כולם אהבתו אותו מאוד. לא מעכלים את האסון הכבד".