גלית גול, אלמנתו של בועז גול שנרצח בפיגוע הרצחני באלעד, זעקה הבוקר (שישי) מחוץ לביתם בעיר החרדית שליד ראש העין: "איך איבדתי אותו? למה זה קרה לנו אלוהים? איזה אסון. למה זה מגיע לנו? ביום אחד נגמרו לי החיים. ביום אחד הכל התהפך".
גול, תושב אלעד, הותיר אחריו חמישה ילדים בגילי 7 עד 18 ואישה. בנו, אור חיים, סיפר על הקשר החזק שהיה ביניהם: "אבא היה חבר, הוא תמך בכל דבר שעשינו, אני לא מעכל את מה שקרה. מאוד קשה לנו עכשיו".
רוזי לוי, גיסתו, סיפרה כי בועז היה בדרכו לשיעור תורה: "אנחנו לא מעכלים איך עם גרזנים מגיעים ורוצחים ככה שלושה ילדים. בועז הלך לשיעור תורה ועמל על לימודי תורה, ואז עם גרזן בדרכו לשיעור הוא נרצח". היא אמרה בבכי: "אנחנו לא נירתע, ארץ ישראל שלנו". היא אמרה כי "כולם אהבתו אותו מאוד. לא מעכלים את האסון הכבד".

3 צפייה בגלריה
גלית אלמנתו של בועז
גלית אלמנתו של בועז
"ביום אחד נגמרו לי החיים". בועז גול ואלמנתו, גלית
(צילום: איתן גליקמן)
רוזי המשיכה: "היה לי גיס עם לב ענק. עזר לאנשים, תמך בהם. עבד גם עם ערבים ואף פעם לא אמר עליהם מילה רעה. והנה בני עוולה קמו בערב וקטלנו כל מה שנקרה בדרכם עם גרזנים".
בריאיון לאולפן ynet הבוקר סיפרה על גיסה: "זה צער שאי אפשר להכיל. בן אדם שכולו היה בית, משפחה וילדים. זה לא להאמין. הבנות שלו, שיהיו בריאות, אמרו שהן לא יכולות בלעדיו. אשתו גם כן. אין מציאות כזו שבועז יהיה מחוץ לבית. איש שדואג לבית, לכל מי שסביבו, שכנים וכולם. לב רחב. לצערנו הרב קורבן ציבור זו נשמה גבוהה עם עוד 2 נשמות שהלכו. אמרתי לבנות שאבא הלך להביא את המשיח. אני מאמינה באמונה שלמה שהוא הלך להביא את המשיח".
בפיגוע נרצחו שלושה בני אדם, ונוסף לבועז גול נגבו חייהם גם של יונתן חבקוק ואורן בן יפתח. חבקוק, תושב אלעד, הותיר אחריו חמישה ילדים. בן יפתח, תושב לוד, הותיר אחריו שישה ילדים.
בועז עבד במוסך בעיר והיה מוכר בקרב התושבים. יעקב לוי, אחיינו, סיפר כי בסביבות השעה 02:00 בלילה קיבלו את הבשורה המרה. "בועז היה אדם טוב עם לב טוב. הקדיש המון לילדים. הוא דוד מצוין ואני מאמין שהוא נמצא במקום טוב למעלה", אמר. "הוא השאיר 5 ילדים. הילד האמצעי עוד חודש אמור לחגוג בר מצווה. המשפחה תהיה חזקה בעזרת השם. נסייע להם עם האסון הכבד שפקד אותנו".
הבוקר פרסמה המשטרה את תמונותיהם של המחבלים, וביקשה את עזרת הציבור באיתורם. השניים - אסעד אל-ריפאעי (19) וסובחי אבו שקיר (20) - פלסטינים תושבי הכפר רומאנה שבאזור ג'נין, נמלטו מהזירה לאחר הפיגוע. "יש לדווח למוקד 100 של המשטרה על כל חשד או מידע הנוגע למקום הימצאם", נמסר, בעוד המצוד אחריהם עדיין נמשך.
3 צפייה בגלריה
המחבלים מהפיגוע באלעד ובחי אבו שקירר ואסעד אל-ריפאעי
המחבלים מהפיגוע באלעד ובחי אבו שקירר ואסעד אל-ריפאעי
המחבלים מהפיגוע באלעד
3 צפייה בגלריה
ירי פיגוע יריות אלימות טרור ערבים אלעד רחוב אבן גבירול פלסטינים מחבלים פיגועים
ירי פיגוע יריות אלימות טרור ערבים אלעד רחוב אבן גבירול פלסטינים מחבלים פיגועים
זירת הפיגוע, אמש
(צילום: AFP)
בתיעוד מזירת הפיגוע אפשר לראות את המחבלים רצים ברחוב כשהם חמושים בגרזן, ופוגעים ברכב שעובר במקום. בבית החולים בילינסון בפתח תקווה עדיין נאבקים על חייהם של שני הפצועים מהפיגוע. מבית החולים נמסר כי הפצוע בן 38 נותח במהלך הלילה והועבר להתאוששות, אך הוא עדיין לא יצא מכלל סכנה. לפנות בוקר הוכנס לחדר ניתוח נוירוכירורגי הפצוע בשנות ה-70 לחייו. מצבו לא יציב ונשקפת סכנה לחייו. בבית החולים שיבא בתל השומר מאושפז פצוע נוסף שמצבו מוגדר קשה, צעיר בן 20.
נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם ראש העיר ישראל פרוש. בציוץ בטוויטר כתב: "התקשרתי בבוקר של יגון קודר לראש העיר לנחם ולחזק אותו ואת תושביו. שלושה אבות שנרצחו אמש באכזריות תהומית על ידי מחבלים בני עוולה שנרדפם ונשיגם ונשיב להם ולשולחיהם כגמולם. חיבוק למשפחות הדואבות ולפצועים".
הבוקר מסרו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד תנחומים למשפחות הנרצחים. אמש הם ערכו התייעצויות ביטחוניות עם שרי הביטחון, ביטחון הפנים וראשי גופי הביטחון. לאחר הערכות המצב החליט הדרג המדיני להאריך הסגר הכללי על הפלסטינים עד ליום ראשון, ובסוף השבוע הסוגיה תעלה שוב לדיון. מלשכת רה"מ נמסר כי בהתייעצות הביטחונית, שבה נכחו גם מפכ"ל המשטרה, ראש שב"כ, הרמטכ"ל, ראש המוסד ובכירים נוספים, הוצגה לבנט השתלשלות האירועים בפיגוע וכן המאמצים שנעשים בשטח לאיתור המחבלים.
"אויבינו יצאו למסע רצח נגד יהודים באשר הם", אמר בנט לאחר ההתייעצות הביטחונית. "מטרתם לשבור את רוחנו - אך הם ייכשלו. אנחנו נשים ידינו על המחבלים ועל סביבתם התומכת, והם ישלמו את המחיר. אני מוסר את תנחומיי מעומק ליבי למשפחות הנרצחים".