5 צפייה בגלריה
שחזור האירוע
שחזור האירוע
המאבטח משחזר את האירוע
(צילום: אלעד גרשגורן)
בלעדי: התפתחות בחקירת הירי לעבר מועדון הלילה במפרץ חיפה - חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב אשר, החזירו בצהריים (יום ראשון) את רישיון הנשק למאבטח, יומיים לאחר שנעצר בחשד לעבירות חמורות, כך שלמעשה הוא יכול לחזור לעבודתו כבר היום. המאבטח אמר לאחר שקיבל את רישיון הנשק שלו בחזרה: "שמח, ירדה לי אבן מהלב. מרגיש שהשפיות ניצחה".
המאבטח בן ה-46 היה זה שהגיב בירי לעבר שני רוכבי קטנוע, תושבי עכו בשנות ה-20, לאחר שהם פתחו באש לעבר חזית המועדון בשדרות ההסתדרות וסיכנו את חייהם של אנשי האבטחה ומאות מבלים במועדון, בהם חיילים רבים. כתוצאה מהירי של המאבטח נפגע אחד החשודים בפלג גופו העליון ומאושפז עדיין במצב קשה מאוד במחלקה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה.
5 צפייה בגלריה
שחזור האירוע
שחזור האירוע
שחזור האירוע
(צילום: אלעד גרשגורן)

5 צפייה בגלריה
מועדון אדיסון, חיפה
מועדון אדיסון, חיפה
מועדון אדיסון, חיפה
(צילום: אלעד גרשגורן)



חוקרי המשטרה עיכבו לחקירה את המאבטח, ובהמשך הוחלט לעצור אותו ולהביאו לבית משפט השלום בחיפה, שם ביקשה המשטרה להורות על שליחתו לעשרה ימי מעצר בית. בית המשפט נענה לבקשת הסנגור עו''ד רונן חליוה, והורה למאבטח להיות במעצר בית למשך יומיים.
החשדות אותן ייחסה המשטרה למאבטח בעת הדיון היו פציעה או חבלה זדונית שלא כדין וירי בנשק חם שלא כדין באזור מגורים שיש בו כדי לסכן חיי אדם. משמעות החלטת המשטרה כעת היא שהחוקרים נותנים אמון בגרסתו, ומשוכנעים כי פעל לפי הנהלים.
5 צפייה בגלריה
זירת האירוע בחיפה
זירת האירוע בחיפה
זירת האירוע בחיפה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א )
בסוף השבוע התראיין המאבטח ל-ynet ואמר: "ברגע ששמעתי ירי לעבר המועדון, לעברי ולעבר המאבטחים האחרים, הגבתי באינסטינקט. עשיתי את מה שמוטל עליי ומבוקש ממני – הגנתי על עצמי ועל הסובבים אותי. כשאני בעבודת אבטחה, כל המבלים הם כמו המשפחה שלי ואני מגן עליהם תמיד. הופתעתי כאשר נחקרתי תחת אזהרה על אף שפעלתי כדין".
עו''ד חליוה אמר אתמול, "בסופו של אירוע, המאבטח המיומן והמקצועי הזה עשה את מה שאמורה משטרת ישראל לעשות. להבטיח שהילדים של כולנו יוכלו לצאת מביתם בשלום ולחזור בשלום! רק במדינת חלם עוצרים אדם כזה במקום להעניק לו צל״ש. בגופו ובתושייתו הציל אחרים".
5 צפייה בגלריה
עו"ד רונן חליוה
עו"ד רונן חליוה
עו"ד רונן חליוה
(צילום: אסף מגל )
עו''ד חליוה, הפעיל מאז יום שישי מכבש לחצים להחזרת אקדחו של המאבטח לרשותו. ואכן, היום הודיעו חוקרי המשטרה למאבטח להגיע למשטרת זבולון ולקבל לידיו את הרישיון לנשיאת אקדח. האקדח עצמו טרם הוחזר לידיו של המאבטח מאחר ונשלח לבדיקה בליסטית.
"הצדק נעשה", אמר עו''ד חליוה, "החלטת המשטרה להשיב למאבטח את נשקו ראויה ונכונה ויש לברך את מקבלי ההחלטות על כך".
בעת שיצא מתחנת המשטרה, כשהרישיון ברשותו, אמר המאבטח ל-ynet כי ירדה לו אבן מהלב. "עורך הדין שלי התקשר ואמר לי להגיע למשטרה כי מחזירים לי את רישיון הנשק ולמעשה אני יכול לחזור לעבודה שלי. שמחתי. ירדה לי אבן מהלב. אני שמח שיש לי את האפשרות לחזור לעבודה ולאט לאט לחזור לחיים נורמליים של לפני האירוע. אני חושב שהשפיות ניצחה. לא חושב שהייתי צריך להיעצר אבל הבנתי מהשוטרים שזו פרוצדורה וצריך לעבור את התהליך הזה. אני צריך לציין שהם התנהגו איתי בסדר".
לדבריו, "יש בי צער על המקרה הזה. אני מאחל לך החלמה מהירה לפצוע ומקווה שייצא מזה. למרות שאני יכול מבחינת המשטרה, בשלב הזה החלטתי לא לחזור לעבודתי כמאבטח".
מיכאל שוורצמן מבעלי חברת "פגיון" להגנה וביטחון בע''מ, בה עובד המאבטח ליווה אותו אל תחנת המשטרה. "הוא קיבל את הרישיון בחזרה ולמעשה אין מניעה להתחמשות מחודשת ושיחזור לתפקיד שלו. כבעלים של החברה שיבחתי את המאבטח. הוא פעל כפי שנדרש ממנו ולפי מה שמצופה ממנו. אני חושב שיש סוף סוף מאבטח שעשה את העבודה שלו ואני מאוד גאה בו. צר לי על האירוע המצער אבל המאבטח עשה את תפקידו".