ראש העיר שפרעם עורסאן יאסין התייחס הבוקר (חמישי) לחיסול שהתרחש אתמול בעיר, ולארבעת הנרצחים בחברה הערבית בתוך יממה, ואמר בריאיון לאולפן ynet כי "אני רוצה להגיד לממשלה - תפסיקו לדבר. צריך לעשות מעשה. אני רוצה עתיד לילדים שלי".
לדברי יאסין, "חמישה חודשים דיברו על זה שיפחיתו את הפשיעה, שיעשו מעשה. שיהיה מעשה בשטח, שנגיד שבאמת עשיתם משהו. לצערי הפשע מתפשט בתוך המגזר הערבי. לא ייתכן - אנחנו חיים במדינה דמוקרטית, מדינה חזקה מאוד. אני מאמין במדינה שלי, היא צריכה להגן עלינו. לא ייתכן שאחוז וחצי יעשו לנו חיים קשים. יכולים להגיע לאנשים האלו, יכולים להפחית את הפשע הנוראי שקורה במגזר הערבי".
1 צפייה בגלריה
עורסאן יאסין
עורסאן יאסין
"אני מוכן לשתף פעולה. אני לא מפחד". ראש העיר שפרעם
אומרים שוטרים ופוליטיקאים שההנהגה הערבית לא משתפת פעולה. "אני מדבר על עצמי כראש העיר שפרעם. אני משתף פעולה. אני רוצה ביטחון בתוך שפרעם, רוצה לראות שקט, שאנשים לא ימותו. מספיק. אני מוכן לשתף פעולה - מה שיידרש ממני על מנת לעצור את הפשע - אני אעשה את זה. אני לא אהסס. אני חי כאן, אני אוהב את המדינה שלי. תגנו עלינו. אנחנו תושבי מדינת ישראל. אני מתחנן. אני מוכן לשתף פעולה. אני לא מפחד".
בטוח להסתובב ברחובות? "ברוך השם למרות המצב הקשה, למרות מה שקורה במגזר, אנחנו מסתובבים. אבל יש פחד. אנשים מפחדים. ראינו בן אדם שהרגו אותו מול כל תושבי שפרעם. יש פחד. אבל למרות מה שקורה, אנחנו עד עכשיו במצב טוב. זו האמת. אבל אפשר לעצור את הפשע".
ראינו בתקופה האחרונה שמחאות גדולות עוזרות, איפה החברה הערבית? "אנשים מתקשרים אלי בשעה 12 בלילה - 'הקטנועים מפריעים לנו'. אני מתקשר למשטרה ואומרים לי: 'מה לעשות?'. מפקד תחנה, 90 שוטרים, אומר לי 'מה אני אעשה? החוק לא נותן לי, אני לא יכול לעשות כלום'. איזה הפגנות? זה יעזור? זו לא הדרך שתוריד את האלימות והפשע במגזר".
דיברת עם בן גביר? "אני יושב עם כולם, פשוט מאוד. הוא לא דיבר איתי לצערי, העוזר שלו דיבר איתי".