משפט נתניהו המשיך גם היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים, כשההגנה חקרה את מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר אבי ברגר - שאתמול העיד ששאול אלוביץ' איים עליו במרומז. ברגר היה מנכ"ל משרד התקשורת ופוטר על ידי נתניהו, שמינה עצמו לשר התקשורת אחרי בחירות 2015. עדותו התמקדה בפרשת בזק-וואלה שנידונה בתיק 4000, שבו מואשם נתניהו בשוחד, מרמה והפרת אמונים, ובני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' מואשמים בשוחד.
2 צפייה בגלריה
אבי ברגר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר בבית המשפט
אבי ברגר, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר בבית המשפט
אבי ברגר, היום
(צילום: אלכס קולומויסקי)
2 צפייה בגלריה
ז'ק חן
ז'ק חן
עו"ד ז'ק חן
(צילום: יואב דודקוביץ)
עורך הדין של אלוביץ', ז'ק חן, ציין כי ברגר היה בעבר בכיר בפרטנר - מתחרה של בזק - ואמר כי "לפרטנר יש עניין מיוחד בכל הנושא שעלה בחקירותיך, השוק הסיטונאי". לשאלת השופט השיב ברגר שסיים את תפקידו בפרטנר באפריל 2012. עו"ד חן שאל את ברגר מדוע לא ציין בחקירתו שהיה בעבר בעל תפקיד בכיר בפרטנר, וזה השיב כי "זו הייתה חקירה ראשונה ולא ידעתי במה מדובר. ביקשו רקע כללי עלי. כשהיו העמקות אמרתי בפירוש - זה לא דבר שאני מסתיר. כל העולם יודע את זה".
עו"ד חן השיב: "בכל החקירה המילה פרטנר מופיעה פעם אחת". ברגר הסביר כי לא דיברו איתו על כך בחקירתו, וטען כי "לא שאלו אותי לעומק על פרטנר, לא עניתי על פרטנר".
הסנגור המשיך לנסות ולקשור בין ברגר לבין אינטרסים של חברת פרטנר, שכאמור הייתה מתחרה של בזק, על אף שברגר סיים את תפקידו בחברה לפני שמונה למנכ"ל משרד התקשורת. חן אמר לברגר כי מי שהפגיש אותו עם השר גלעד ארדן - שבסופו של דבר מינה אותו לתפקיד - הוא אלי קמיר, ששימש כלוביסט של חברת פרטנר. "לא ידעת שאתה מקדם אינטרסים של פרטנר?", נשאל ברגר, והשיב שלא ידע.
עו"ד חן אמר בתגובה: "הלוביסט של פרטנר מפגיש אותך עם שר התקשורת, ולא ידעת ששניכם עובדים בשביל אותה חברה?".
ברגר: "אני אדם עצמאי, לא עשיתי תפקיד מטעם אחד. לא ידעתי שהוא לוביסט של פרטנר עד שהגעתי למשרד התקשורת. הוא לא אמר לי".
בהמשך טען ברגר כי "אלי קמיר לא דיבר איתי כדי לקדם דברים בפרטנר. ידעתי שהוא יועץ לפרטנר (אחרי שנהיה מנכ"ל משרד התקשורת, ח"ג). לא היו לנו שיחות עומק. השיחות איתו היו כלליות ולא שום דבר לוביסטי מולי". לטענת ברגר, השניים לא דיברו כלל על פרטנר או על בזק בזמן כהונתו כמנכ"ל משרד התקשורת.
עו"ד חן הגיש לבית המשפט התכתבות של עשרות עמודים בין קמיר לאור אלוביץ', שבו הוא מדווח על קשר רצוף עם ברגר בענייני חברת חלל (חברת תקשורת). חן שאל את ברגר: "דיווחת מתי מתכנסת הוועדה הזו, איזו טיוטה יוצאת, מה עמדת הגורמים המקצועיים, דנת איתו לגבי לוחות זמנים לפני שאתה צריך לנסוע, על גבי עשרות עמודים. האם זה מרענן את זיכרונך, שעמדת בקשר רצוף וקבוע עם אלי קמיר בענייני עבודה?"
ברגר: "זה מרענן את זכרוני שהיה לי איתו שיחות בענייני חלל. היה תהליך של עדכון רישיון בסוף 2014 או אמצע 2015, היו לו איתי שיחות טלפון בעיקר בנושא הזה. חברת חלל מתעסקת בתקשורת לוויינים. היה תהליך שהייתי צריך לקיים כולל עם כל הגופים הביטחוניים, אז כן היו שיחות טלפון בנושא הזה".
בחקירתו אמר ברגר כי כשארדן היה שר התקשורת, הוא לא רצה להיענות לאישור עסקת בזק-יס עד שלא יוסדר עניין השוק הסיטונאי. ברגר אישר בדיון כי לא אמר לנתניהו, שכיהן אז גם כשר התקשורת, שהייתה הנחיה של השר הקודם - גלעד ארדן - לכרוך טיפול בכל בקשה של בזק ביישום רפורמת השוק הסיטונאי.