1 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים
מצעד הגאווה בירושלים ב-2019
(צילום: EPA)
ח"כ גלעד קריב (העבודה) פנה היום (ד') למפכ"ל המשטרה והזהיר מפני "שפיכות דמים" במצעד הגאווה המתוכנן להתקיים מחר בירושלים, בעקבות רקע סרטון שפרסם ארגון להב"ה ובו קריאה להפגין נגד המשתתפים במצעד.
במכתב קורא הרב קריב למפכ"ל קובי שבתאי למנוע כל התקרבות של פעילי להב"ה וגורמי סיכון אחרים לאזור המצעד: "אירועי האלימות הקשים שחווינו בשבועות האחרונים בערים המעורבות מעידים כאלף עדים עד כמה היערכותה המוקדמת של משטרת ישראל והערכת הסיכונים הנכונה הן צעדים חיוניים וגורליים, שאי נקיטתם עלול להוביל לשפיכות דמים.
"אבקש ממך להתייחס למהלכיו של ארגון להב"ה בכובד הראש הנדרש ולוודא שכל המערכות המעורבות נערכות גם לתרחישי קיצון מצד ארגון זה ומצדם של יחידים חדורי שנאה. לאור ניסיון העבר הכואב והקשה, עניין זה הוא פיקוח נפש של ממש".
קריב ציין שישתתף במצעד עם חברות וחברי סיעת העבודה, הן כדי לתמוך בקהילה הגאה, והן כדי לעמוד על הערכות המשטרה.

בארגון להב"ה קראו לציבור הדתי, החרדי והמסורתי להגיע למחאה מחר במרכז העיר. "הגאווה האמיתית תהיה כשמדינת ישראל תחליט על ביטולו של המצעד שמבזה את היהדות ופוגע בכבודה של ירושלים", אמרו בארגון. "עד אז, אנחנו קוראים לציבור להגיע ולהפגין".
גלעד קריב בריאיון לאולפן ynetגלעד קריב בריאיון לאולפן ynetצילום: הדר יואביאן
מנכ"ל הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, אלון שחר, התייחס להפגנה הצפויה של ארגון להב"ה: "אנו תומכים חד-משמעית בזכות של כל אדם ואישה להפגין בהתאם לחוק, אך מתנגדים בתוקף להסתה לאלימות ולביטול נוכחותה של הקהילה הגאה. למצעד אין כל כוונה לפגוע ביהדות או לפגוע בערך המשפחה".
מוקדם יותר היום הוארך בארבעה ימים מעצרו של תושב העיר בן 33, מעורער בנפשו, שנעצר אמש לאחר שהשתולל ברחוב ואיים לרצוח 30 אנשים במצעד. "מחר מצעד הגאווה, אני ארצח אותם", קרא. החשוד טען בבית המשפט: "יש לי שלושה ילדים והבן הקטן שוכב בפגייה. דיברתי באמצע הלילה למאות יהודים והמשטרה חפצה לתפוס אותי כקורבן למען יראו ויראו, ישי שליסל הבא".